1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fejlődéslélektan

A megtermékenyüléstől az óvodáskor végéig

Szerző

Kiadó: Didakt Kft.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: 2. kiadás. Fekete-fehér fotókkal és illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Olyan jegyzetet tart a kezében, amely arra vállalkozik, hogy végigkísérje a fejlődés menetét a megtermékenyüléstől az óvodáskor végéig, eligazít a szakirodalmakban, az elméletek... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Olyan jegyzetet tart a kezében, amely arra vállalkozik, hogy végigkísérje a fejlődés menetét a megtermékenyüléstől az óvodáskor végéig, eligazít a szakirodalmakban, az elméletek sokszínűségében.
Ebben a munkában óvónői és pszichológiai tanulmányaim, óvónői és pszichológusi munkám során szerzett tapasztalataim, és a Debreceni Egyetem több karán folytatott oktató-nevelőmunkám segítettek.
A jegyzetet útmutatónak, kiindulási alapnak szánom. Az átdolgozott Pszichológiai Kislexikon felhasználásával együtt szolgálja a gyerekekkel foglalkozó szakembereket a gyermek fejlődésének megismerésében, a szakirodalomi tájékozódásban. Segítse a gyerekek problémáinak jobb megértését és a gyermekek fejlesztését, a problémák megszüntetését.
Hálával gondolok mindazokra, akik tanulmányaim során új ismeretekkel gazdagítottak és azokra is, akik könyveik, cikkeik által hatottak érdeklődésem, szemléletem alakulására.
Hajdúböszörmény, 1993. július
Néhány szó az átdolgozott kiadáshoz
Tíz évvel az első megjelenés után ideje újból átolvasni és az új kutatási eredményekkel, az utóbbi időszakban oly sokat változó betegségosztályozási rendszer fogalom meghatározásaival kiegészíteni a jegyzetet.
A gyakorlati alkalmazás során kiderült, néhány fontos ismeret hiányzik, míg más fejezetek részletezése fölöslegesnek bizonyult. Mindezek miatt került sor az átdolgozásra, kiegészítésre.
Köszönettel tartozom mindazoknak, akik észrevételeikkel hozzájárultak a korrekcióhoz. Tanítványaimnak, akik megerősítettek abban, hogy hasznosíthatók a gyakorlatban azok az elméleti ismeretek, amelyeket itt összegyűjtöttem.
Hamarosan megjelenik a második kötet, amely a kisiskolás kortól az élet végéig kíséri figyelemmel a személyiség alakulását.
Debrecen, 2003 január Vissza

Tartalom

Bevezető helyett 5
I. Fejlődéslélektan 7
1. A fejlődéslélektan helye a pszichológia tudomány rendszerében, tudománytörténeti előzményei és kialakulása 7
2. Alapfogalmak. A fejlődést meghatározó tényezők a fejlődésmodellek ismeretében 12
II. Az egyedfejlődés folyamata 19
1. Praenatális szakasz 25
1.1. Fejlődés az anyaméhben 27
1.2. Rizikófaktorok a praenantális szakaszban 41
2. Perinatális szakasz 45
2.1. A szülés folyamata 45
2.2. Szülési rendellenességek és következményeik 46
2.3. A szülést segítő beavatkozások és veszélyeik 47
2.4. Szülési sérülések 50
POSTNATÁLIS SZAKASZ
3. Újszülöttkor 51
3.1. Az érettség mutatói 51
3.2. Rendellenességek, rizikófaktorok az önálló élet kezdetén 53
3.3. Alkalmazkodás a külső környezethez 55
3.4. A szopás és a száj szerepe.
A feltétlen és a feltételes reflexek jelentősége az újszülött életében 55
3.5. A megismerő folyamatok fejlődése és az imprinting 56
3.6. Az anya-gyermek kapcsolat kezdete és az első érzelmi megnyilvánulások 59
4. Csecsemőkor 62
4.1. A mozgásfejlődés és a vizuo-motoros koordináció 62
4.2. A megismerő folyamatok kibontakozása 68
4.3. A szenzo-motoros intelligencia, avagy az értelmi fejlődés kezdetei 69
4.4. Vizuális-poszturális testmodell és a testkép kialakulása 70
4.5. A tárgykapcsolat elmélet. Az anya-gyermek kapcsolat változása és az érzelmek differenciálódása 71
4.6. A beszédfejlődés kezdete, a beszéd előtti szakasz 82
5. Kisgyermekkor 86
5.1. Az individuáció kezdetei és az anya-gyermek viszony 86
5.2. Az akaratlagos szabályozás kezdete és a kisgyermek érzelmei 88
5.3. Interperszonális kapcsolatok kisgyermekkorban 93
5.4. Testi- és mozgásfejlődés 95
5.5. A megismerő folyamatok és a kognitív fejlődés 97
5.6. A beszéd kezdete és fejlődése kisgyermekkorban 99
6. Óvodáskor 103
6.1. A gömbölyded formáktól a balerina alkatig (testi és mozgásfejlődés) 104
6.2. A megismerő folyamatok fejlődése 111
6.3. Beszédfejlődés 127
6.4. A motiváció és az érzelmek fejlődése 133
6.5. Akarati fejlődés óvodáskorban 146
6.6. A gyermek tevékenységformái 150
6.6.1. A játék személyiségfejlesztő hatása 152
6.6.2. Tanulás 161
6.6.3. A gyermeki munka személyiségfejlesztő hatása 166
6.7. A társas kapcsolatok alakulása 168
6.8. Kudarc nélkül az iskolában 170
6.8.1. Az iskolaérettség kritériumai 170
6.8.2. Iskolaéretlenség 173
Felhasznált irodalom 176
Mellékletek 184

Balogh Éva

Balogh Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Balogh Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv