1.047.795

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Technika 8.

Tankönyv az általános iskola 8. osztálya számára/B. változat

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 189 oldal
Sorozatcím: Ráció könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 14 cm
ISBN: 963-16-2322-X
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókat, illusztrációkat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Nyolcadikosok!

Ezzel a bevezetővel szeretnénk munkátokat megkönnyíteni, ezért olvassátok el figyelmesen.
Az a kérésünk, hogy a technikával való ismerkedés során soha ne szövegszerű... Tovább

Előszó

Kedves Nyolcadikosok!

Ezzel a bevezetővel szeretnénk munkátokat megkönnyíteni, ezért olvassátok el figyelmesen.
Az a kérésünk, hogy a technikával való ismerkedés során soha ne szövegszerű leckét tanuljatok, hanem a miért, mivel és a hogyan kérdések megoldására törekedjetek. Persze a kérdések sorrendje változhat, és ezeken kívül még sok más jó kérdés is megfogalmazható, de megítélésünk szerint ezek a legfontosabbak.
Nézzünk egy ismert példát az agrotechnika területéről! (A választ zárójelbe írtuk.)
Hogyan lehet a talaj állandó csökkenő tápanyagtartalmát megfelelő szinten tartani, vagy esetleg fokozni? (Tápanyag-visszapótlással.)
Miért csökken a tápanyagtartalom? (Mert a termesztés folyamán különböző termékek formájában nagyon sok tápanyagot szállítunk el a területről.)
Mivel végezzük a tápanyag-visszapótlást? (Különböző trágyaanyagokkal.)
A kérdést folytathatnánk például így:
Hogyan juttatjuk a talajba azokat? (Kézi kiszórással, géppel - ez utóbbi lehet földi és légi -, robbantással; mindezek után beszántással vagy tápoldatos öntözéssel, stb.) Ebben az esetben tehát sokféle jó válasz adható. Nem mindegy azonban, hogy a választható eljárások közül mikor melyiket alkalmazzuk, mert rendszerint mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai, vagy éppen alkalmazhatóságuk korlátozott. Az adódó lehetőségek közül gondos mérlegelés után mindig a célnak legmegfelelőbb megoldást válasszátok! Választani (dönteni) persze csak úgy lehet, ha gondoltok arra, hogy lehet másként is. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
Kedves Nyolcadikosok!3
Mezőgazdasági ismeretek és gyakorlatok I.5
Kerttervezés, kertépítés5
A kert tervezése8
A kert építése16
Utca, erkély és ablak virágosítása19
Természet a betonrengetegben (olvasmány)21
Hajtatásos termesztés I.26
Palackkert28
Hajtatási módok29
Műszaki ismeretek és gyakorlatok30
Az erőműtől a fogyasztóig32
A villamos energia termelése és szállítása32
Az elektromos áram veszélyei38
A villamos vezetékek47
Önműködő (automatizált) rendszerek65
Automatizálás a termelésben65
A vezérlés66
A szabályozás74
A számítógép77
A számítógép története77
A számítógép felépítése és működése80
Számítógép az iskolában96
Az emberi munka gépesítése97
Audiovizuális eszközök101
Hangtechnika101
Képtechnika103
Távközlés106
Videotechnika108
A lakás fűtése és vízellátása110
A lakás fűtése110
A lakás vízvezeték-hálózata116
Villamos készülékek otthonunkban119
Villamos hőkészülékek120
Villamos motorok132
Háztartástechnikai ismeretek144
Domotika145
A család és a háztartás146
Mezőgazdasági ismeretek és gyakorlatok II.155
Hajtatásos termesztés II.155
Hajtatóberendezések155
Fűtés, hőgazdálkodás166
Talajigény és tápanyagellátás171
A hajtatott növények betakarítása és piaci előkészítése177
A hajtatásos termesztés gazdaságossága178
Korai szabadföldi termesztés179
Mezőgazdasági termelés és környezetvédelem180
Ajánlott irodalom186
Tartalom187
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem