A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a szomatikus nevelés köréből

A Testnevelés Tanszék tudományos közleményei

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A magyarországi pedagógusképzés jelentős állomása volt az 1975-ös esztendő, amikor a tanítóképző intézetek a főiskolai rangot - ezzel együtt a komoly jelentős szakmai előrelépés lehetőségét -... Tovább

Előszó

A magyarországi pedagógusképzés jelentős állomása volt az 1975-ös esztendő, amikor a tanítóképző intézetek a főiskolai rangot - ezzel együtt a komoly jelentős szakmai előrelépés lehetőségét - megkapták.
A gyors szervezeti átrendeződést hamarosan követte a főiskola szakmai arculatának kialakulása. A testnevelés tanszéken Ozsváth Ferenc vezetésével hitet tettek, hogy a főiskolai hallgatókat felkészítik az alsó tagozatban jelentkező szomatikus feladatok ellátására.
A "speciál kollégiumok" bevezetésével lehetőség adódott arra, hogy hallgatóink közül néhányan igényesebb, szakmailag megalapozottabb felkészítést kapjanak.
A testnevelési szakkollégium rendszer meghonosodása, a Magyar Testnevelési Egyetemen megteremtődött tudományos fokozat megszerzésének lehetősége új lendületet adott a tanszéki munkának. Ozsváth Ferenc az eddigi szakmai eredményeit összegezve doktorált, majd őt ezen az úton többen követték. Csanda István, Pandurics István, Vermes Károlyné, Walter Károly szerzett egyetemi doktori fokozatot, ezzel biztosítva, hogy a főiskolai hallgatók - a fejlődő szaktudományos ismeretek mellett - a tanszéki kutatások, vizsgálatok eredményeire is támaszkodhattak a felkészülésükben.
A tanszékvezető hosszú időn át vezette a Tanítóképzős Testnevelés Szakbizottságot, így a tanszéki elképzelések közvetlenül eljutottak az ország hasonló intézményeibe. A tanszék oktatói folyamatosan részt vettek a főiskolások és kisiskolások tanterveinek fejlesztő munkálataiban. A tanszék munkája országosan is ismert lett. Dr. Nádori László a II. Nemzetközi Tudományos Konferencián bevezetőjében kiemelte, hogy ma "a Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola testnevelés tanszéke az ország legerősebb szakmai és tudományos bázisa az alsó tagozatos szomatikus nevelésnek".
Az alsó tagozatos gyermekek szomatikus nevelésének helyzete a megválaszolásra váró kérdések özönét zúdította a tanszékre. Ezek a kérdések a képzés egészét átfogták, kiterjedtek a testnevelés hagyományaira, a gyermeki szervezet egészséges fejlődését gátoló okokra, azok megszüntetésének lehetőségeire, a képességek korszerű értelmezésére, fejlesztésére.
E tanulmánykötet a testnevelés tanszéknek azokat a törekvéseit tükrözi, amelyekkel igyekszik kedvező hatást gyakorolni a tanítóképzőkben folyó oktató-képző tevékenységre, rámutatva a képzés hiányosságaira, a fejlesztés lehetőségeire. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Ozsváth Ferenc: Az alsó tagozatos tanulók képességfejlesztésének eredményei hároméves kísérleti program alkalmazásával 4
Pandurics István: A motoros képességek fejlesztésének lehetőségei óvodás és kisiskolás korban 38
Vermesné dr. Merő Zsuzsanna: A dinamikus láberő fejlesztése, valamint a fiúk és lányok motoros teljesítményének és alkati jellemzőinek összehasonlító vizsgálata az általános iskola alsó tagozatában 80
Dr. Csanda István: Az atlétika és a labdarúgás kialakulása Somogy vármegyében a dualizmus időszakában 10
Balogh József: Túrakajakosok képzése a Kaposvári Tanítóképző Főiskolán 113
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv