A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kutatásmetodikai Tanulmányok

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kötet a III. Nemzetközi Kutatásmódszertani Szemináriumra készült előadásokat, tanulmányokat tartalmazza. A szeminárium 1972. júniusában a nyíregyházi Pedagógiai Főiskola valamint a debreceni... Tovább

Előszó

A kötet a III. Nemzetközi Kutatásmódszertani Szemináriumra készült előadásokat, tanulmányokat tartalmazza. A szeminárium 1972. júniusában a nyíregyházi Pedagógiai Főiskola valamint a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem szervezésében zajlott le.
A meghívottak között a jénai Schiller Frigyes Egyetem Pedagógiai Szekciója is szerepelt. A szekcióval a fenti intézmények már hosszabb ideje együttműködnek. A kollaborációt mutatja az 1969-es jenai tanácskozáson és az 1971-es jenai Kutatásmetodikai Szemináriumon való részvételük. A jenai szekció mellett a moszkvai Neveléselméleti Kutatóintézet, a varsói Pedagógiai Intézet, a kijevi, valamint az uzsgorodi Állami Egyetem Pedagógiai Tanszéke küldött vagy hozott magával tanulmányokat Szemináriumunkra. így a tanácskozás eredetileg meghatározott központi témája: "A tevékenység és tapasztalat szerepe a pozitív közösségi társadalom iránti beállítódás kialakulásában; illetve ezek kutatása" - némileg módosult, kibővült. Ezért a kötet szerkesztésében már nem ragaszkodtunk a szeminárium eredetileg meghirdetett négy résztémája szerinti anyagcsoportosításhoz.
A kötet I. része általánosabb, a személyiség fejlesztésének, a személyiség és közösség kölcsönös viszonyának és egymásra hatásának metodikai problémáival foglalkozik, míg a II. rész tanulmányai szorosabban kapcsolódnak a jelzett Kutatásmetodikai Szeminárium alaptémájához, a beállítódás vizsgálatához.
Most, amikor a párthatározat olyan nyomatékosan kiemeli a pedagógiai jellegű kutatómunka kiterjesztésének fontosságát és minőségi fejlesztését, szükségszerűen egyre többen kapcsolódnak be a különböző kutatóhelyek vizsgálatainak áramkörébe.
Ennek érdekében rendeztük meg a számunkra nagyon termékenynek bizonyult Kutatásmetodikai Szemináriumot,ezért kerestünk lehetőséget arra, hogy az ott bemutatott, vagy a résztvevők közt kiosztott tanulmányok szélesebb körben is hozzáférhetővé válhassanak. Vissza

Tartalom

Előszó 5
I. RÉSZ
Kurakin, A. T. - Novikova, L. I.: A kollektíva és a gyermek személyisége 9
Demcsilja, D.: A személyiség formálásának egyes kutatási módszerei a pedagógiában 24
Lewin, A.: A tanulók magatartása mint vizsgálatunk tárgya 32
Barankiewiczowa: Az iskolai követelmények a pedagógusok és a tanulók véleménye szerint 40
Horváth Lajos: A személyiségfejlesztés alaptendenciái a közösségben 57
Hunyadi Györgyné: A tanulói kollektivizmus mérése attitűd-skálán 63
Jurcsák Lászlóné: Az erkölcsi tudat és erkölcsi cselekvés kapcsolatának
vizsgálata a beszélgetés módszerével 6-10 éves korban 69
Vastagh Zoltán: A nevelési tapasztalat feltárásának néhány feltétele 73
Petrikás Árpád: Gondolatok a nevelési logika feltárásának kutatás metodikai
feltételeiről és elveiről 80
II. RÉSZ
Kelemen László: A személyiség fejlesztése és a beállitódás 88
Dorst, W.: A megismerés és tapasztalat szintézisének jelentősége a személyes beállítódásban. Megvalósításának módjai és feltételei a pedagógiai
folyamatban 93
Clauss, M.: A beállitódás fejlesztése mint az ismeretek és felismerések elsajátításának és alkalmazásának problémája 102
Wenge, H.: Az oktatás folyamán végzett tanulói tevékenység szerepe a szocialista beállítódás fejlesztésében 109
Boros Dezső: A beállitódás és a tanulás-tanítás folyamata 114
Berencz János: A beállitódás vizsgálatának néhány kutatásmódszertani kérdése
főiskolai hallgatók vizsgálatakor 117
Almásy György: Önállóságra való beállítódás 121
Bondarij, A. D.: Az elsőéves hallgatók adaptációjának problematikája 123
Balogh László: Az oktatási folyamat során kialakuló intellektuális jártasságok
vizsgálatáról 128
Győry Kálmánná: Adatok a gondolkodás fejlesztésének vizsgálatához 135
Hetei András: A gépi (televiziós) információk személyiségfejlesztő hatásának
vizsgálata 147
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok

A gerinc vászonnal pótolt. A borító, a lapélek és néhány lap nedvességtől kissé foltos, hullámos. A borító enyhén kopottas, töredezett.

Állapot: Közepes
2.940 Ft
1.760,-Ft 20 25
19 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok Kutatásmetodikai Tanulmányok

A borító elszíneződött, rajta karcolásnyom látható, a gerinc kissé töredezett. A borító és a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
2.940 Ft
2.200,-Ft 25
24 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv