A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Neveléstörténet és szocialista pedagógia

Előszó

Ezerkilencszázhatvannyolc május 13-14-én nemzetközi neveléstörténeti munkaértekezlet volt Budapesten. A magyar neveléstudomány képviselőinek ezt a jelentős megmozdulását a Magyar Tudományos... Tovább

Előszó

Ezerkilencszázhatvannyolc május 13-14-én nemzetközi neveléstörténeti munkaértekezlet volt Budapesten. A magyar neveléstudomány képviselőinek ezt a jelentős megmozdulását a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága és a Magyar Pedagógiai Társaság együtt segítette. A rendezvény színhelye a Magyar Tudományos Akadémia nagyterme volt, zökkenőmentes lefolyását a két testület részéről Ábent Ferenc, illetőleg Simon Gyula biztosította.
Megnyitójában Jausz Béla, a Magyar Pedagógiai Társaság elnöke meggyőzően szólt a korszerű szempontok alapján értékelő, új módszertani elveken nyugvó szocialista neveléstörténeti kutatás jelentős eddigi eredményeiről. Ugyanígy hangsúlyozta a neveléstörténeti tanulmányok fontosságát a pedagógusképzésben, általánosabban a pedagógiai jelenségek megértésében, a pedagógusok szemléletének alakításában és hivatástudatának megerősítésében. Vissza

Tartalom

Előszó3
Nemzetközi neveléstörténeti munkaértekezlet, Budapest, 1968. május 13-14.
Földes Éva: A neveléstörténeti kutatások szerepe a szocialista pedagógia fejlesztésében7
A. I. Piszkunov: A marxista neveléstörténetírás mai feladatai20
Köte Sándor: Hagyomány és korszerűség25
Zibolen Endre: A Pestalozzi-hagyaték sorsa hazánkban30
Faludi Szilárd: Pedagógia és történet a neveléstörténetben33
Stefan Bírsanescu: Történeti módszer és a pedagógia fejlesztése36
Lukasz Kurdybacha: A marxista neveléstörténet szerepe a nevelőképzésben41
Orosz Lajos: A neveléstörténeti stúdiumok és a szocialista nevelési gyakorlat49
Hegedüs András: A neveléstörténeti szemlélet értéke és jelentősége a gyakorlati pedagógiai munkában53q
Ködöböcz József: Az önálló tanítóképzés előzményei és kialakuása a sárospataki kollégiumban57
Mészáros István: A neveléstörténet funkciójának kérdéséhez64
Juhász Imre: Göncy Pál pedagógiai nézetei70
Helmut Köig: A neveléstörténet és a tudományok integrációjának problémái75
Najden Csakarov: A neveléselmélet és a neveléstörténet kapcsolata a materialista dialektika megvilágításában90
Vág Ottó: A marxista pedagógia története és a jelenkor pedagógiája97
Ravasz János: Néhány adalék a magyar nevelésügy historiografikájához103
Lantos István: Diesterweg hatása a dualizmuskori magyar pedagógiai mozgalmakban111
Felkai László: Neveléstörténeti kutatások a magyarországi felnőttoktatás kezdeteiről118
Radoslav Curié: Népművelés és iskolaügy a Vajdaságban a népfelszabadító háború alatt128
Jirí Kyrásek: Comenius hagyatékának felhasználása a csehszlovák pedagógiában136
Bajkó Mátyás: A munkára nevelés XIX. századi történetének kutatása a szocialista pedagógia szolgálatában142
Regős János: Vas megye határmenti népiskolái a századforduló idején148
Balogh László: Hazai törekvések a pedagógia értékelméletének megalapozására a XX. századi polgári pedagógiában155
Simon Gyula: A magyar népi demokrácia neveléstörténetének kutatása a pedagógia fejlesztésének szolgálatában164
Függelék
A Nemzetközi neveléstörténeti munkaértekezlet programja175
Orosz nyelvű ismertetés179
Német nyelvű ismertetés193
Emlékezés Kemény Gáborra
Péter Ernő: Kemény Gábor mozgalmi és művelődéspolitikai tevékenysége211
Hegedűs András: Kemény Gábor, a pedagógiai gondolkodó214
Krammer Jenő: A pedagógus Kemény Gábor és a harmincas évek csehszlovákiai magyar nevelői törekvései234
Kemény Gábor: Jegyzetek Szabó Ervin arcképéhez (Kiadatlan írásaiból)244
Emlékezés Földes Ferencre
Simon Gyula: Emlékbeszéd263
Markos György: Földes Ferenc, az ember269
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv