1.034.869

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a neveléstudomány köréből

Fülszöveg

A könyv, amelyet most kezében tart az olvasó, harminckét szerző huszonöt tanulmányát fűzi össze. Ezek az írások jól tükrözik a szerzők igen eltérő tudományfelfogását, szemléletét, irányultságát, érdeklődésük sokszínűségét. A szerkesztők igyekeztek tematikus egységekbe rendezni ezt a minden szempontból tarka ismeretanyagot.
Az első nagy egység a neveléstudomány általános kérdései címet viseli. A nevelés helyéről, szerepéről, a nyelv és a pedagógia viszonyáról, gyógypedagógiai, nevelésszociológiai kérdésekről, a metakogníció és a „fekete pedagógia" fogalmáról ír e rész hét szerzője.
A neveléstörténet címszó alá besorolt hat tanulmány igencsak feszegeti a neveléstörténet hagyományos kereteit. Kéri Katalin a valóban egyetemes neveléstörténet fogalmát járja körül, míg a rész utolsó írása a Debreceni Egyetem neveléstudományi iskoláinak történetét elemzi. Egy tanulmány a gyermekkor narratíváit tárja fel, egy következő gyógypedagógiai gondolkodók portréit rajzolja meg. Nagy Péter Tibor... Tovább

Fülszöveg

A könyv, amelyet most kezében tart az olvasó, harminckét szerző huszonöt tanulmányát fűzi össze. Ezek az írások jól tükrözik a szerzők igen eltérő tudományfelfogását, szemléletét, irányultságát, érdeklődésük sokszínűségét. A szerkesztők igyekeztek tematikus egységekbe rendezni ezt a minden szempontból tarka ismeretanyagot.
Az első nagy egység a neveléstudomány általános kérdései címet viseli. A nevelés helyéről, szerepéről, a nyelv és a pedagógia viszonyáról, gyógypedagógiai, nevelésszociológiai kérdésekről, a metakogníció és a „fekete pedagógia" fogalmáról ír e rész hét szerzője.
A neveléstörténet címszó alá besorolt hat tanulmány igencsak feszegeti a neveléstörténet hagyományos kereteit. Kéri Katalin a valóban egyetemes neveléstörténet fogalmát járja körül, míg a rész utolsó írása a Debreceni Egyetem neveléstudományi iskoláinak történetét elemzi. Egy tanulmány a gyermekkor narratíváit tárja fel, egy következő gyógypedagógiai gondolkodók portréit rajzolja meg. Nagy Péter Tibor pedig a kiegyezéstől a felszabadulásig terjedő időszakot fogja át problématörténeti szempontból. Vissza

Tartalom

I. A NEVELÉSTUDOMÁNY ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEI
Bábosik István: Nevelés a tudásalapú társadalomban 11
Csíkos Csaba: A metakogníció pedagógiai értelmezése 25
Vámos Ágnes: A pedagógia és a nyelv 45
Forray R. Katalin: Romológia a nevelésszociológiában 63
Zászkaliczky Péter: A (gyógy)pedagógiai antropológia
mint a (gyógy)pedagógia bázisdiszciplínája 79
M. Nádasi Mária - Hunyady Györgyné: Fekete pedagógia.
Diszfunkcionális pedagógiai hatások az iskolában 101
II. NEVELÉSTÖRTÉNET
Kéri Katalin: Lépések a valóban egyetemes neveléstörténet felé 119
Golnhofer Erzsébet - Szabolcs Éva: A gyermekkor narratívái 135
Nagy Péter Tibor: Az állami befolyás növekedése az oktatásban 147
Gordosné Szabó Anna: Szabadkőműves magyar gyógypedagógusok
a 19- és 20. század fordulóján 163
Brezsnyánszky László-Vincze Tamás: Folytonosság és megszakítottság
a Debreceni Egyetem neveléstudományi iskoláinak tudósképző tevékenységében 177
III. TANTERV ÉS OKTATÁS
Bárdossy Ildikó: A curriculumfejlesztést megalapozó curriculumelméleti
kérdések és főbb kutatási területek 195
Vass Vilmos: A Nemzeti alaptanterv felülvizsgálata és implementációja.. 213
Battér Endre: Napjaink hazai tantervi változásainak margójára -
szubjektív széljegyzetek a NAT tartalmi szabályozásához 225
Báthory Zoltán: Alternativitás akkor és most - megjegyzések egy
pedagógiai fogalom változásaihoz 251
Vári Péter-Mátrai Zsuzsa: Mitől jó az iskola? A hozzáadott pedagógiai
érték számításának jelentősége az országos kompetenciamérésekben 263
Józsa Krisztián: A képességek és motívumok kölcsönös fejlesztésének lehetősége 283
Balogh László: Iskolai tehetséggondozó programok hatásvizsgálata 303
Németh Balázs: Lifelong learning és a magyar EU-integráció 323
Cserné Adermann GizellaSulyok Tamás: Az önirányított tanulás és a felnőttképzés 337
Ádám Anetta - Knausz Imre: Adalékok a miskolci Zrínyi Ilona
Gimnázium kulturális arculatához 355
IV. FELSŐOKTATÁS, PEDAGÓGUSKÉPZÉS
Lukács Péter: Autonómia és üzemszerűség a felsőoktatásban:
úton az „akadémiai kapitalizmus" felé? 383
Polónyi István: Vágyak és valóság. A hazai felsőoktatási intézmények
gazdasági autonómiájának kérdése az ezredfordulón 399
Kozma Tamás - Pusztai Gabriella: Hallgatók a határon. Észak-alföldi,
kárpátaljai és partiumi főiskolások továbbtanulási igényei
összehasonlító vizsgálata 423
Pentelényi Pál: Algoritmikus szemléletű tanítás-tanulás az információs
társadalomban - következtetések a pedagógusképzésre 453
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv