A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A matematika tanítása III.

Egységes jegyzet/Kézirat/Tanárképző Főiskolák

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 423 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi száma: J 11-1010. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A SZERKESZTŐ ELŐSZAV3
A HALMAZOK ÉS A LOGIKA ELEMEINEK TANÍTÁSA (DR. VÖRÖS GYÖRGY)5
A tanítandó fogalmak, ismeretek áttekintése8
A halmazok képzése8
A halmazok ábrázolása9
Részhalmazok és valódi részhalmaz képzése10
A halmazműveletek10
A halmaz témakör kapcsolata a logikával14
A kvantorokról16
Venn-diagramok felhasználása következtetések helyességének vizsgálatára19
Folyamatábrák (blokkdiagramok) készítése a logikai nevelés szolgálatában22
Adatábrázolás, adatrendezés lyukkártyákkal26
Feleadatok28
Irodalom32
AZ ARITMETIKA TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA)33
A számfogalom kialakítása35
Természetes számok35
Racionális számok36
Negatív számok, egész számok37
Törtszámok, törtek39
Tizedes törtek. A racionális szám fogalma43
Feladatok49
Számrendszerek, vesszős törtek megismertetése51
Vesszős törtek, tizedes törtek54
Számok közelítő értéke, kerekített értéke57
Nagy számok felírása, a számok normálalakja59
Feladatok60
Számelméleti alapfogalmak tanítása és alkalmazása62
A számelméleti fogalmak előkészítő szakasza62
A számelméleti fogalmak, szabályok rendszerezett feldolgozása65
Feladatok
Műveletek a számhalmazokban72
Hogyan alakul ki a műveletvégzés a természetes számok körében?73
Egész számok és törtszámok körében végzett műveletek77
Egész számok összeadása, kivonása77
Törtek összeadása,. kivonása78
Szorzás természetes számmal, osztás természetes számmal78
Műveletek vesszős törtekkel81
Műveletek egész számokkal81
Műveletek törtszámokkal83
Műveleti azonosságok; műveleti sorrend 85
Hatványok85
A négyzetgyök86
Algebrai struktúrák vizsgálata86
Feladatok88
Arány, arányosság90
A témakör előkészítése90
Az egészből a törtrész, a törtrészből az egész kiszámítása93
Szorzás tört alakú számmal = törtrész számítása93
Osztás tört alakú számmal = törtrészből az egész kiszámítása94
Az arány95
Arányosság98
Feladatok100
Szöveges feladatok102
A szöveges feladatok csoportosítása102
A szöveges feladatok megoldásának lépései103
A szöveges feladatok fajtái104
Egyszerű feladatok104
Összetett feladatok105
A szöveges feladatok megoldási módszerük szerinti csoportosítása106
A szöveges feladatok nevelési vonatkozásai106
Feladatok107
Irodalom108
AZ ALGEBRA TANÍTÁSA (CZEGLÉDI ISTVÁN)113
Műveletek, struktúrák116
Algebrai alapfogalmak127
A betűjelölés bevezetése127
Az algebrai kifejezések csoportosítása132
Egytag, többtag133
Egynemű, különnemű kifejezések134
Nyitott mondatok135
Nevezetes azonosságok137
Egyenletek141
Egyenlőtlenségek148
Egyenletrendszerek, egyenlőtlenségrendszerek150
Szöveges feladatok megoldása egyenlettel152
Feladatok160
Irodalom160
A RELÁCIÓK, A FÜGGVÉNYEK, A SOROZATOK TANÍTÁSA (CZEGLÉDI ISTVÁN)163
Relációk168
Feladatok186
Irodalom186
Függvények198
Feladatok211
Irodalom211
Sorozatok213
Feladatok228
Irodalom229
A GEOMETRIA TANÍTÁSA (DR. VÖRÖS GYÖRGY)231
Alapvető geometriai fogalmak módszertani kislexikonja233
Feladatok238
A mértani hely tanításával kapcsolatos észrevételek240
A geometriai szerkesztésekről243
Az euklideszi szerkesztés fogalma243
Az alapszerkesztések tanítása245
A geometriai szerkesztési feladatok megoldásának leggyakrabban előforduló módszerei247
A szerkesztési feladatok teljes megoldásának kellékei250
Feladatok252
A geometriai transzformációk tanítása (makromodell)254
A leképzés és a transzformáció általános fogalma254
A tengelyes szimmetria tanítása256
A középpontos szimmetria tanítása259
Az eltolás tanítása262
Az elforgatás tanítása263
A hasonlósági transzformáció tanítása264
A középpontos nagyítás-kicsinyítés (sugár irányú nyújtás-összenyomás) fogalma264
A középpontos hasonlóság tulajdonságai265
Sokszögek, síkidomok hasonlóságának általános fogalma266
A hasonlóság alkalmazásai268
A tengelyes affinitás tanítása269
A transzformációk összetétele (szorzása)271
Feladatok274
Irodalom277
A síkidomok tanítása278
A sokszögek tanítása278
A sokszögek tulajdonságai278
A háromszögek tanításáról279
A négyszögek tanításáról284
A körrel kapcsolatos tételek tanítása287
Feladatok289
Síkidomok átalakítása, átdarabolása. Bolyai Farkas tétele294
Néhány idom átalakítása294
Néhány idom átdarabolása295
Bolyai Farkas tétele297
Feladatok297
A "parkettázás" (csempézés, síklefedés)299
A testek tanítása307
A hengerszerű testek tanítása307
A hengerszerű testek származtatása, osztályozása307
Definiálás, elnevezések308
Síkra vonatkozó szimmetria308
Egyenesre vonatkozó szimmetria310
Pontra vonatkozó szimmetria310
Forgásszimmetrikus testek311
A hasáb és az egyenes henger hálózata311
A hengerszerű testek felszíne és térfogata312
A kúpszerű testek tanítása316
A kúpszerű testek származtatása, definíciója, osztályozása; elnevezések316
A gúla és a kúp hálózata317
A kúpszerű testek felszíne318
A kúpszerű testek térfogata319
A gömb tanítása320
A gömb fogalma és részei320
A gömb felszíne és térfogata322
Feladatok324
A MÉRÉSEK TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA)327
Mérés, mérőeszközök, mértékegységek330
Mértékegységrendszer333
A mérés hibája, közelítés, kerekítés337
Kerület-, terület-, felszín-, térfogatszámítás339
Kerületszámítás339
Területszámítás340
Testek felszíne és térfogata341
Tömeg és űrtartalom számítása345
Szögmérés, időmérés346
Feladatok347
Irodalom349
A KOMBINATORIKA TANÍTÁSA (CZEGLÉDI ISTVÁN)351
Feladatok370
Irodalom370
A VALÓSZÍNŰSÉG TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA)373
Feladatok 385
Irodalom385
A STATISZTIKA TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA)389
A statisztika tanításával kapcsolatos munka az alsó tagozatban389
Az adatok gyűjtése és rendezése392
Az adatok kezelése394
Az átlagértékek meghatározása394
A statisztika tanításával kapcsolatos munka a felső tagozatban397
A tanultak továbbfejlesztése és a tanári felhasználás400
Feladatok401
Irodalom403
A TOPOLÓGIA TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA)405
A topológia tanítása405
Feladatok415
Irodalom416
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv