1.029.839

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Atlétika

Kézirat/Tanárképző Főiskolák

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 378 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 209 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kihajtható melléklettel. Tankönyvi szám: J11-759. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az atlétika a Tanárképző Főiskolák testnevelő szakos hallgatóinak egyik alapvető szaktárgya. Az atlétika a főiskola képzési rendszerében fontos szerepet tölt be. Főiskolai hallgatóink a teljes... Tovább

Előszó

Az atlétika a Tanárképző Főiskolák testnevelő szakos hallgatóinak egyik alapvető szaktárgya. Az atlétika a főiskola képzési rendszerében fontos szerepet tölt be. Főiskolai hallgatóink a teljes tanulmányi idejük alatt e szaktárgy elméleti és gyakorlati ismeretanyagának feldolgozásával készülnek fel az atlétika általános iskolai eredményes oktatására és az oktató nevelő munkájukra.
Hallgatóink a főiskolai felkészülésük során sajátítják el a szaktárgyi,- biomechanikai,- pedagógiai,- és más tudományágak ismereteit, melyeknek egységes szemlélettel kell érvényesülni az oktató-nevelő munkájukban.
Az atlétika, a sportági,- pedagógiai,- társadalmi,- és természettudományi ismeretekre épülve, mélyreható differenciálódási és integrálódási folyamaton keresztül sokat fejlődött (különösen az utolsó 10 év alatt).
Ezért a főiskolai hallgatókra, mint jövendő pedagógusokra egyre felelősségteljesebb feladat hárul az általános iskolai oktató-nevelő munka során. A testnevelési órák megtartása, a sportköri foglalkozások, edzések vezetése, és ennek keretében az atlétika oktatása, fokozottabb igényt támaszt a tanár és tanítvány elé.
Célunk és feladatunk, e főiskolai jegyzet keretében, olyan mélységű elméleti és gyakorlati ismeretek nyújtása, melyek birtokában képesek lesznek hallgatóink az atlétika szaktárgy keretébe eső ismeretanyagnak általános és elemző elsajátítására, a gyakorlatban való alkalmazására és a későbbi évek folyamán az önképzés folytatására. Hallgatóinknak a jövendő pedagógiai tevékenysége kihat az atlétika fejlődésére és a szocialista társadalom alakulására.
A felsoroltak figyelembevételével az atlétikai jegyzet a következő témaköröket tartalmazza:
I. Az atlétika értékelése és fejlődésének rövid áttekintése.
Az általános iskola atlétika oktatásának sajátosságai.
II. Futások, - ugrások, - dobások értékelése és fejlődésének áttekintése;
technikájuk biomechanikai alapjai;
az egyes technikák sajátosságai;
az általános iskolai oktatásuk.
III. Az atlétikai edzés általános ismertetése.
IV. Kiegészítő anyag:
versenyrendezés;
pályaépítés. Vissza

Tartalom

Bevezetés11
Az atlétika általános ismertetése13
Az atlétika jellemzése, értékelése13
Az atlétika egyetemes és hazai történetének rövid áttekintése14
Az atlétika versenyszámainak a felosztása16
Az atlétika általános iskolai oktatásának sajátosságai17
Az atlétika általános iskolai oktatásának jelentősége17
Az atlétika általános iskolai oktatásának sajátos anyaga17
Elmélet ismeretanyag18
Mozgásanyag18
Az általános iskolai tanterv atlétika anyag tanmeneti feldolgozásának sajátosságai21
Anyagkiválasztás21
Anyagfelosztás22
Anyagelrendezés22
Az atlétika mozgásanyag oktatásának sajtáosságai a testnevelési órán23
Az atlétika általános iskolai oktatásának módszerei25
Ismeretközlés25
Gyakoroltatás26
Hibajavítás27
Ellenőrzés, értékelés27
Futások29
A gyaloglás és futás általános ismertetése31
A gyaloglás és futás jelentősége, célja és felosztása31
A gyaloglás és futás technikájának biomechanikai alapjai32
Testalkati sajátosságok32
A fiziológiai és pszichológiai tulajdonságok fejlettségi szintje32
A gyaloglás és futás közben ható erők biomechanikai törvényszerűségei és működésük mechanizmusa32
A gyaloglás és a futás technikájának sajátosságai36
A gyaloglás jellemző sajátosságai36
A futások jellemző sajátosságai37
A futások mozzanatai37
Lendítés38
Elrugaszkodás39
Repülés41
Talajraérés42
A futás két fő technikájának összehasonlítása42
Lépéshossz és lépésgyakoriság45
Légzés futás közben46
A futások általános iskolai oktatásának sajátosságai47
Vágtafutás50
A vágtafutás fejlődésének történeti áttekintése50
A rajtolás fejlődésének története52
A vágtafutás értékelése53
A vágtafutás eredményességét befolyásoló tényezők53
A vágtafutás technikája55
A rajt55
Az állórajt55
A térdelőrajt58
A rajt utáni futás63
A távközi futás66
A célbafutás67
Vágtafutás kanyarban67
Rajtolás a kanyarban68
Rajt utáni futás69
Távközi futás69
A vágtafutás oktatása70
A rajtok oktatása75
Az állórajt oktatása76
A térdelőrajt oktatása77
Váltófutás82
A váltófutás fejlődésének történeti áttekintése82
A váltófutás értékelése83
A váltófutás technikája84
A váltóbot átadása, átvétele84
A váltás technikája85
Rajtolás a váltófutásnál88
A váltófutás oktatása91
Gátfutás95
A gátfutás fejlődésének történeti áttekintése95
A gátfutás értékelése és eredményességét befolyásoló tényezők96
A gátfutás technikája96
Rajt és ráfutás az első gátra97
A gátvétel technikája98
A gátak közötti futás és a célbafutás102
A gátfutás oktatása103
A közép- és hosszútávfutás110
A közép- és hosszútávfutás fejlődésének történeti áttekintése110
A közép- és hosszútávfutás értékelése111
A közép- és hosszútávfutás eredményességét befolyásoló tényezők111
A közép- és hosszútávfutás technikája112
A közép-és hosszútávfutás rajtja112
A rajt utáni futás113
Hajrá és célbaérkezés114
A középtávfutás oktatása115
Akadályfutás116
Az akadályfutás értékelése116
Az akadályfutás technikájának alapismeretei116
Akadályvétel technikája, gátvétellel116
Akadályvétel technikája rálépéssel117
Vizesárokvétel technikája118
Mezeifutás119
A mezeifutás fejlődésének történeti áttekintése119
A mezeifutás értékelése, alkalmazása119
Ugrások121
Az ugrások áltlános ismertetése123
Az ugrások jelentősége, célja, felosztása123
Az ugrások technikája biomechanikai alapjai124
Az ugró testalkati sajátosságai124
Az ugró fizikai-pszichikai képességei és mozgáskészség fejlettségi szintje124
Az ugrás közben ható belső és külső erők biomechanikai törvényszerűségeinek érvényesülései125
Az ugrások fázisai128
Nekifutás128
El-felugrás129
Légmunka134
Talajfogás, vagy talajraérkezés136
Magasugrás137
A magasugrás fejlődésének történeti áttekintése137
A magasugrás értékelése139
A magasugrás eredményt befolyásoló tényezők139
A magasugrás technikája141
Nekifutás141
Felugrás143
Légmunka149
Talajraérkezés151
A magasugrás általános iskolai oktatásának sajátosságai151
Különböző magasugró technikák jellemzői154
Átlépő magasugró technikák jellemzői154
Átlépő technika155
Átlépő magasugró technika oktatása157
Ollozó technika161
Guruló technikák162
Bukó-guruló technika163
Nyújtott-guruló technika165
Hasmánt technikák168
Bukó-hasmánt technika169
Nyújtot hasmánt technika171
Flop technika172
A flop technika oktatása176
Rúdugrás180
A rúdugrás fejlődésének történeti áttekintése180
A rúdugrás értékelése181
A rúdúgrás technikájának alapismeretei182
A fémrudas ugró technika182
Műanyagrudas ugró technika188
Távolugrás193
A távolugrás fejlődésének történeti áttekintése193
A távolugrás értékelése195
A távolugrás eredményét befolyásoló tényezők195
A távolugrás technikája196
Nekifutás197
Elugrás199
Légmunka203
Talajfogás205
A távolugrás különböző technikái206
Guggoló technika206
A guggoló távolugró technika oktatása207
Homorító technika212
Ollozó technika213
Hitch-kick technika215
Hármasugrás216
A hármasugrás fejlődésének történeti áttekintése216
A hármasugrás értékelése217
A hármasugrás technikájának alapismeretei218
Nekifutás218
Az első ugrás218
A második ugrás223
A harmadik ugrás224
Helyből ugrások229
A helyből ugrások értékelése229
A helyből ugrások fázisai229
Helyből távolugrás231
Helyből hármasugrás232
Helyből magasugrás233
A helyből ugrások oktatása235
Dobások237
A dobások általános ismertetése239
A dobások jelentősége, célja, felosztása239
A dobások technikájának biomechanikai alapjai239
A dobások fázisai245
Felállás246
A szer fogása, tartása, hordása246
Az előkészület a lendületszerzéshez246
A lendületszerzés246
Dobóterpeszbe érkezés és kidobás247
Véghelyzet248
Gerelyhajítás249
A gerelyhajítás történeti fejlődésének áttekintése249
A gerelyhajítás értékelése250
A gerelyhajíáts eredményességét befolyásoló tényezők250
A gerelyhajítás technikája253
A gerely fogása253
A gerely tartása, hordmódja253
Lendületszerzés, nekifutás254
A nekifutás összekapcsolása a hajítással256
Az ívképzés, hajítás256
A hajítás utáni helyzet262
Kislabda- és gránáthajítás263
A kislabdahajítás értékelése263
A kislabdahajítás technikája263
A labda fogása263
A hordmód264
Lendületszerzés, nekifutás264
A lendület összekapcsolása a kihajítással264
Az ívképzés és hajítás266
A hajítás utáni helyzet271
A gránáthajítás értékelése271
A gránáthajítás technikája271
A kislabdahajítás oktatása273
Súlylökés279
A súlylökés fejlődésének történeti áttekintése279
A súlylökés értékelése280
A súlylökés eredményességét befolyásoló tényezők280
A súlylökés technikája281
A szer fogása és a felállás282
A becsúszás283
Kidobóállás, kidobó terpesz285
Kilökés286
Véghelyzet288
A súlylökés oktatása288
Diszkoszvetés294
A diszkoszvetés fejlődésének történeti áttekintése294
A diszkoszvetés értékelése és eredményességét befolyásoló tényező295
A diszkoszvetés technikája297
Felállás és a diszkosz fogása297
Lengetés298
Indulás299
Pördület299
Kidobás301
Véghelyzet302
Kalapácsvetés307
A kalapácsvetés fejlődésének történeti áttekintése307
A kalapácsvetés értékelése és eredményességét befolyásoló tényező308
A kalapácsvetés technikája311
A felállás311
A kalapács fogása311
Az előlengetés311
Az indulás312
Forgás313
A kidobás313
Összetett versenyek314
Az összetett versenyek fejlődésének történeti áttekintése314
Az össszetett vesenyek értékelése315
Az összetett versenyek formái és értékelésének módjai316
Az atlétikai edzés alapismeretei319
Az edzés fogalma és célja319
Az atlétikai edzés alapelvei320
A folyamatos felkészülés320
A sokoldalú képzés322
A fizikai képességek fejlesztésének alapterületei325
Erő325
Gyorsaság330
Állóképesség333
Ügyesség, lazaság336
Fokozatosan egymásraépülő növekvő terhelés337
Tervszerű edzés, versenyzés, edzés-tervezés339
Távlati edzésterv339
Évi edzésterv340
Időszaki edzésterv341
Egyéni edzésterv342
Napi edzésterv342
Kiegészítő anyag345
Az atlétikai versenyek szervezése, rendezése347
A versenynaptár347
A költségvetés összeállítása348
A forgatókönyv348
A versenykiírás348
A versenyprogram, időrend351
A tömegversenyek rendezése352
Az atlétika pálya építése és karbantartása354
Az atlétika pálya építése354
Az atlétika pálya helyének kiválasztása354
Az atlétika pálya tervezése, szerkesztése355
Az atlétika pálya belső elrendezése359
Az atlétika pálya építése360
A pálya karbantartása362
Iskolaudvar átalakítása atlétikai oktatási célokra363
Tervezés364
Talajegyengetés365
Tükör és ugrógödör kiemelés365

Baracs Ferencné

Baracs Ferencné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Baracs Ferencné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Atlétika Atlétika Atlétika Atlétika Atlétika

A gerinc kissé töredezett, a kötet néhány lapján bejegyzések láthatóak.

Állapot:
3.940 ,-Ft
32 pont kapható
Kosárba
konyv