1.037.154

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a stratégiai menedzsmentbe

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Janus Pannonius Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézete
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 252 oldal
Sorozatcím: Humán szervező (munkaügyi) menedzser
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1.1. Bevezetés
A stratégiai tervezés, a stratégiai menedzsment már hosszú ideje foglalkoztatja a szakírókat. Időnként feltesszük magunknak a kérdést: vajon még ma is érvényesek ezek a tézisek,... Tovább

Előszó

1.1. Bevezetés
A stratégiai tervezés, a stratégiai menedzsment már hosszú ideje foglalkoztatja a szakírókat. Időnként feltesszük magunknak a kérdést: vajon még ma is érvényesek ezek a tézisek, elvek, módszerek. Különösen érdekes ez a kérdés hazánkban, ahol a rendszerváltást követő gazdaságirányítási rendszerek a posztszocialista országokban rendre feladták a korábbi ötéves tervezési gyakorlatukat. Az erős központi irányításhoz kötődő tervezésre valóban nincs szükség, de egy modern felfogású stratégiai tervezés, stratégiai menedzsment hatékony és reális eszköz a sikeres vállalati működés kialakításához, a piacgazdaság realitásaihoz való alkalmazkodáshoz. Ezzel kapcsolatban néhány kritikus alapkérdésre szeretnénk elöljáróban felhívni az olvasó figyelmét.
1. A gyorsan változó környezeti feltételek folyamatos alkalmazkodást kívánnak meg. Nagy szerepet kap a hangsúlyok áthelyezése, még mielőtt a vállalat helyzete végképp kritikussá válik. Ehhez viszont az szükséges, hogy a vállalati szervezet valamennyi tagja tisztában legyen az alapvető kihívásokkal: az együttgondolkodás gyorsabb adaptációt eredményez. A modern értelemben vett stratégiai tervezés, stratégiai menedzsment megteremti a vállalati stratégia iránti belső elkötelezettséget, lehetővé teszi egymás segítését az új lehetőségekhez való alkalmazkodásban.
2. A stratégiai tervezés a kritikus környezet jobb megértéséhez vezet, a stratégia javításának eszköze; a stratégiaalkotás tanulási folyamat. A terv alapos átgondolása, gondos kimunkálása a kritikus környezeti tényezők alaposabb megismeréséhez és megértéséhez vezet, ennek alapján később könnyebb a változások felismerése és a terv módosítása. A stratégiát körvonalazó dokumentumot tehát a stratégia folyamatos javításának eszközeként kell felfognunk, és ez szinte mindennapos feladat. Állandóan fel kell tennünk a kérdést: Mit tudunk jobban tenni? A stratégiaalkotás tehát tanulási folyamat. Sokan ezt a folyamatot többre értékelik annak végeredményénél, a stratégiai tervnél is.
3. Olyan ösztönző rendszer szükséges, amelyben az egyéni motivációk összhangba kerülnek az intézményi stratégiával, annak teljesülését szolgálják. Itt a vállalati alkalmazottak, az egyes vezetők egyéni motivációjáról van szó. Egy vezető minden bizonnyal elgondolkodik azon, hogy milyen érdeke fűződik ahhoz, hogy támogassa a tervben rögzített stratégiát, hogyan segíti a vállalat sikeres működése egyéni karrierjét, növekszik-e a jövedelme, érdekesebb munkát jelent-e ez számára. Kulcskérdésnek tartjuk az olyan ösztönzők kimunkálását, amelyek hatására az egyének a kiadott feladatokat legjobb tudásuk szerint, de a választott stratégiával, a stratégiai tervvel összhangban végezzék. A stratégiai tervezés így már stratégiai folyamattá bővül, ahol a stratégiai irányítás, az emberi erőforrások kezelése és más alrendszerek, funkciók is nagy szerepet kapnak. Vissza

Tartalom

ÁBRÁK JEGYZÉKE 7
1. A STRATÉGIAI GONDOLKODÁS FEJLŐDÉSE 9
1.1. Bevezetés 9
1.2. Stratégia, tervezés 11
1.3. a stratégiai döntések 17
1.4. Informális és formális tervezés 23
1.5. Pénzügyi tervezés 25
1.6. hosszú távú tervezés 27
1.7. Stratégiai tervezés 31
1.8. Stratégiai menedzsment 36
2. A STRATÉGIAI TERVEZÉS MODELLJE 45
2.1. Bevezetés 45
1.2. Alapfogalmak 45
1.3. A stratégiai tervezés szintjei 53
1.4. A tervezési folyamat fázisai 55
1.5. A stratégiai tervezés folyamatrendszere 68
3. KÖRNYEZETELEMZÉS, DIAGNOSZTIKA 73
3.1. Bevezetés 73
1.2. A környezet elemzése 73
1.3. vállalati diagnosztika 83
4. A STRATÉGIAI POZÍCIÓ ELEMZÉSE 95
4.1. A stratégiai tervezés építőkockái 95
1.2. A T/PE értékelése saját piacán 96
1.3. A divíziók stratégiai helyzetének elemzése 113
1.4. A vállalat stratégiai helyzetének elemzése 116
5. A STRATÉGIAI MENEDZSMENT RENDSZERE 129
5.1. Bevezetés 129
1.2. a stratégiai menedzsment koncepciója 129
1.3. A sikertényezők változása 131
1.4. Növekedési stratégiák 138
1.5. Az eszköz- és fogalomtár további elemei 146
6. STRATÉGIA ÉS INFORMÁCIÓS RENDSZER 159
1.1. Információ 159
1.2. Kommunikáció 162
1.3. Információs technológia 166
1.4. Stratégiai döntések számítógépes támogatása 171
7. STRATÉGIA ÉS A SZERVEZET ÁTALAKÍTÁSA 183
7.1. Szervezetés stratégiai menedzsment 183
1.2. Szervezeti alaptípusok 184
1.3. szervezetelméletek és stratégia 194
1.4. A szervezet átalakítása 200
8. VÁLLALATI KULTÚRA ÉS STRATÉGIA 205
1.1. A kultúra fogalma 205
1.2. vállalati kultúra 209
1.3. A vállalati kultúrák nemzeti sajátosságai 214
1.4. A vállalati kultúra feltérképezése, módosítása 222
9. A STRATÉGIA MEGVALÓSÍTÁSA 231
9.1. Bevezetés 231
1.2. Stratégiai kontrolling 231
1.3. A megfigyelőrendszer, ösztönzőrendszer 237
1.4. A stratéga 242
IRODALOM 245

Barakonyi Károly

Barakonyi Károly műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Barakonyi Károly könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Bevezetés a stratégiai menedzsmentbe Bevezetés a stratégiai menedzsmentbe Bevezetés a stratégiai menedzsmentbe

A lapélek kissé foltosak.

Állapot:
2.440 Ft
1.220 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
konyv