| Kiadó: | Hunga-Print Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 179 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 12 cm |
| ISBN: | 963-8413-80-8 |
| Előszó | 5 |
| A magyar közoktatás jelen helyzete | 12 |
| Az iskola a legfontosabb közügy | 12 |
| Hol tart a magyar közoktatás? | 13 |
| Jó vagy rossz a magyar iskola? | 16 |
| Tanítsunk még többet?! | 18 |
| Néhány ijesztő példa | 19 |
| Erkölcsi kérdés | 23 |
| A közoktatás kísértései | 25 |
| A 10 plusz 2-es iskola | 26 |
| A kétszintű tantervi szabályozás | 27 |
| Ismeretminimum | 28 |
| Mire szolgál a két utolsó év? | 29 |
| Az átjárhatóság | 30 |
| A kétszintű érettségi | 32 |
| Jót s jól | 35 |
| Egységes cél, sokszínű pedagógia | 35 |
| Mit várhatunk a dokumentumoktól? | 36 |
| Az iskolaszerkezet | 37 |
| A tantervi szabályozás | 39 |
| A kerettanterv két funkciója | 42 |
| Mitől állami a kerettanterv? | 43 |
| Követelményrendszer | 45 |
| Az alapelvek szerepe | 47 |
| A kimenetszabályozás szükségessége | 48 |
| Az érettségi vizsga koncepciója | 51 |
| Az alapvizsga szerepe | 60 |
| Nemzeti alaptanterv | 64 |
| Absztrakt tanterv | 64 |
| Mi a közös és kötelező? | 66 |
| Mitől magyar a Nemzeti alaptanterv? | 68 |
| Mit tanítsunk és mikor? | 69 |
| A nevelés legfontosabb céljai | 75 |
| Az erkölcsi nevelésről | 75 |
| A hazaszeretetre nevelésről | 77 |
| A családi életre nevelésről | 78 |
| Az egészséges életmódra nevelésről | 82 |
| A testi nevelésről | 82 |
| A környezeti nevelésről | 84 |
| Az esztétikai nevelésről | 85 |
| Miért tanítjuk a művészeteket? | 87 |
| Az irodalom tanításáról | 87 |
| Az ének, zene tanításáról | 91 |
| A képzőművészet tanításáról | 93 |
| Miért tanítjuk a tudományokat? | 99 |
| A történelem tanításáról | 99 |
| A filozófia tanításáról | 103 |
| A matematika tanításáról | 104 |
| A fizika tanításáról | 114 |
| A kémia tanításáról | 121 |
| A biológia tanításáról | 123 |
| A földrajz tanításáról | 125 |
| Miért kell alkalmazott ismereteket tanítani? | 128 |
| Az idegen nyelvek tanításáról | 128 |
| A honismeret tanításáról | 134 |
| Az állampolgári és gazdasági ismeretek tanításáról | 136 |
| A technika tanításáról | 137 |
| Az informatika tanításáról | 140 |
| A könyvtár szerepe az iskolában | 143 |
| Ismeretek a tömegtájékoztatásról | 144 |
| A közoktatás kiemelt területei | 145 |
| A kisiskolás kor fontosságáról | 146 |
| A tehetséggondozásról | 150 |
| A gyógypedagógia feladatairól | 154 |
| A kisebbségi oktatásról | 156 |
| Az értékek és az emberkép | 159 |
| Az európai értékrendről | 159 |
| Az igazságról | 162 |
| A jóságról | 163 |
| A szépségről | 166 |
| Mit gondolunk az emberről? | 167 |
| Az ember paradoxona | 168 |
| Értelem, érzelem, akarat | 170 |
| A siker téveszméje és valósága | 173 |