1.034.202

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Romák a XXI. század Magyarországán

Roma People in Hungary in the 21st Century - Multidiszciplináris konferencia a Kölcsey Ferenc Protestáns Szakkollégium szervezésében/A Conference Organized by the "Ferenc Kölcsey" Christian College Association/Budapest, 2001. március 24-25./In Budapest, on March 24-25, 2001.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„Minden közösség nyíltan vagy hallgatólagosan megszabja az asszimiláció feltételeit, melyek nem mindig könnyűek, sőt, zártabb és szűkebb közösségeknél lehetnek kicsinyesek és szándékosan nehezítettek. Az a mód, ahogyan e feltételek alapján valakit befogadnak vagy be nem fogadnak, nem mindig barátságos, sőt néha kíméletlen; lehet, hogy az asszimiláló társadalom nagyon sokáig valamiféle bántást tartogat az asszimilált számára, azért mert nem úgy köszön, nem úgy hangsúlyoz, nem úgy vitatkozik, és nem úgy intézi kereskedelmi és egyesületi ügyeit, ahogyan azt ott elvárják. De komoly belső életű és szigorúan egyensúlyozott közösségben az asszimiláció feltételei mindig világosak és határozottak, komoly közösség azt, akit egyszer befogadott, meg is védi, egyszóval: komoly közösség semmiben, s így ebben sem csal. Az asszimiláló közösség életének és társadalmi formáinak őszinte, rendezett, összhangzatos, avagy hazug, ellentmondó, összhangtalan volta talán a legdöntőbb tényező abban, hogy az... Tovább

Fülszöveg

„Minden közösség nyíltan vagy hallgatólagosan megszabja az asszimiláció feltételeit, melyek nem mindig könnyűek, sőt, zártabb és szűkebb közösségeknél lehetnek kicsinyesek és szándékosan nehezítettek. Az a mód, ahogyan e feltételek alapján valakit befogadnak vagy be nem fogadnak, nem mindig barátságos, sőt néha kíméletlen; lehet, hogy az asszimiláló társadalom nagyon sokáig valamiféle bántást tartogat az asszimilált számára, azért mert nem úgy köszön, nem úgy hangsúlyoz, nem úgy vitatkozik, és nem úgy intézi kereskedelmi és egyesületi ügyeit, ahogyan azt ott elvárják. De komoly belső életű és szigorúan egyensúlyozott közösségben az asszimiláció feltételei mindig világosak és határozottak, komoly közösség azt, akit egyszer befogadott, meg is védi, egyszóval: komoly közösség semmiben, s így ebben sem csal. Az asszimiláló közösség életének és társadalmi formáinak őszinte, rendezett, összhangzatos, avagy hazug, ellentmondó, összhangtalan volta talán a legdöntőbb tényező abban, hogy az asszimiláció folyamata egyenessé és tisztává, avagy ellentmondóvá és bizonytalanná válik-e." (Bibó István: Zsidókérdés Magyarországon 1944 után. Válogatott tanulmányok II. kötet, 729.0.) "Értelmetlen a rémült számolgatás, hogy hány év múlva hányan lesznek a cigányok a magyarokhoz képest. A cigányok ugyanis magyarok. Olyan magyarok, akiknek a mobilitását a magyar társadalom meggátolja. Olyan magyarok, akik ebben a kitaszítottságban önálló kulturális rendszert építettek föl. Alkotásuk ennek az országnak a nemzeti vagyona." (Derdák Tibor konferencián elhangzott előadásából)
„A másság nem abban van, hogy cigány vagy, hanem azt jelenti, amikor ezt külön, kiemelten, kurzívval: így hangsúlyoznod kell, vagy hangsúlyozzák mások. Nem azért lehetsz és vagy más, mert a kultúrád, a nyelved, a szokásaid elviselhetetlenül mások, hanem azért, mert mindig akad ember, aki így néz rád. Másságod annak a tekintetében kezdődik, aki rád néz." (Ismeretlen résztvevő) Vissza

Tartalom

Érdekközösség - 7
Köszöntő -10
I. Roma identitás - 12
Szuhay Péter: Cigány kultúra értelmezések - 12
H. Szilágyi István: Roma identitások - 24
Bodó Csanád: Magyarországi cigányok nyelvhasználata - 32
Ürmös Andor: A romák egészségi állapotának néhány aspektusa
Magyarországon -40
Derdák Tibor: Életmód és mobilitás - 49
Mendi Rózsa: A mobilitás lélektani aspektusai - 58
II. Oktatás - 66
Simon Istvánné: A roma tanulók a közoktatásban - 66
Balatoni Tamásné: Közös kincs - Fejlesztőprogram Magyarmecskén - 73
Csovcsics Erika: Szegregál-e a roma nemzetiségi gimnázium? - 82
Kóczé Angéla: Honlap - 92
Lakatos Béla: A roma gyermekek oktatásában felmerülő halaszthatatlan
tennivalók - 97
III. Egyházi szerepvállalás -105
D. Szabó Dániel: Cigánymisszió - 105
IV. Térségi kezdeményezések -119
Márczis Márta: Kitörés a Kegyetlenből - Vidékfejlesztési program egy
magyarországi roma közösségben - 119
Filepné dr. Nagy Éva: Kisebbségi program Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében -132
Apró Antal Zoltán: A hazai és az Európai Unió területpolitikai rendszere a
romák társadalmi integrációjának szolgálatában - 137
Batári Zsolt: A Kedvesház és pedagógiája - 140
V. Pályázatok, pályáztatás -144
Barát Endre: Mi is az Autonómia Alapítvány? - 144
Balogh Attila: A halmozottan hátrányos helyzetű, elsősorban roma fiatalok
társadalmi beilleszkedésének támogatása - 150
NEKH: Roma Társadalmi Integrációs PHARE-program - 158
Lázók Anikó: Tájékoztató a kormányzati pályázatokról - 165
VI. Diszkrimináció -172
Dr. Kaltenbach Jenő: Diszkrimináció a közoktatásban - 172
Iványi Klára: A jogvédelem nehézségei az oktatási diszkriminációs
ügyekben -185
Bernáth Gábor: A médiakép hozzájárulása a romaellenes
sztereotípiákhoz - 194
Géczi János, Huszár Zsuzsanna, Mrázik Júlia, Sramó András: A romákkal
kapcsolatos beállítódás vizsgálata pécsi tanár szakos (JPTE) egyetemi hallgatók körében - 204
VII. Angol nyelvű függelék, tartalomjegyzék - 214
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv