A matematika tanításában nagy gondot okoz tanulónak és tanárnak a példamegoldás. A tanulónak azért, mert vagy nehezen érti meg az egyes feladattípusok megoldási módszerét, vagy példamegoldása eredményének helyességét senki sem ellenőrzi, hogy az esetleg elkövetett hibát azonnal kijavítsa. A tanárnak pedig a tanítási órák alatt nincs ideje sok feladattípus gyakoroltatására. A középiskolai tanulóifjúságon kívül az esti és levelező hallgatókat szeretném segíteni könyvemmel, valamint azokat, akik az üzemi tanfolyamokat látogatják.
A könyvben minden feladat megoldott. Túlnyomó többségükben nem mechanikusan alkalmazunk valamilyen szabályt, hanem az Olvasónak gondolkodnia kell, hogy a szöveg alapján a matematika nyelvén fogalmazza meg a feladatot.
Az olvasó a könyvet azért fogja forgatni, hogy a példákat megoldja, majd ellenőrizze a megoldás helyességét. Ha valaki nem a közölt módon oldja meg a feladatot, de az eredmények megegyeznek, bizonnyal helyesen jár el.
Az egyenletek...
Tovább
Fülszöveg
A matematika tanításában nagy gondot okoz tanulónak és tanárnak a példamegoldás. A tanulónak azért, mert vagy nehezen érti meg az egyes feladattípusok megoldási módszerét, vagy példamegoldása eredményének helyességét senki sem ellenőrzi, hogy az esetleg elkövetett hibát azonnal kijavítsa. A tanárnak pedig a tanítási órák alatt nincs ideje sok feladattípus gyakoroltatására. A középiskolai tanulóifjúságon kívül az esti és levelező hallgatókat szeretném segíteni könyvemmel, valamint azokat, akik az üzemi tanfolyamokat látogatják.
A könyvben minden feladat megoldott. Túlnyomó többségükben nem mechanikusan alkalmazunk valamilyen szabályt, hanem az Olvasónak gondolkodnia kell, hogy a szöveg alapján a matematika nyelvén fogalmazza meg a feladatot.
Az olvasó a könyvet azért fogja forgatni, hogy a példákat megoldja, majd ellenőrizze a megoldás helyességét. Ha valaki nem a közölt módon oldja meg a feladatot, de az eredmények megegyeznek, bizonnyal helyesen jár el.
Az egyenletek megoldásakor fontos az a szabály, hogy a megoldás helyességét próbával kell ellenőrizni. Különösen fontos ez az irracionális és a logaritmikus egyenletek esetében.
Fontos a logarléc használatával foglalkozó fejezet. Itt sem a logarléc elméletét tárgyaljuk, hanem csak az egyszerű műveleti szabályokat és alkalmazásokat ismertetjük.
A könyv végén műszaki feladatok találhatók, ezek az elmélet gyakorlati alkalmazásai, s logarléccel oldottuk meg őket.
Sok sikert kívánok az Olvasónak a példák megoldásához.
Vissza
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.