1.034.174

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az Általános Pszichológiai Tanszék egy évtizede 1973-1984

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tanszékünk 1973 októberében "született"; ekkor vált hivatalossá a korábbi egységes és több mint 20 éven át Kardos Lajos professzor által vezetett Pszichológiai Tanszék kettéosztása Általános... Tovább

Előszó

Tanszékünk 1973 októberében "született"; ekkor vált hivatalossá a korábbi egységes és több mint 20 éven át Kardos Lajos professzor által vezetett Pszichológiai Tanszék kettéosztása Általános Pszichológiai valamint Fejlődés és Neveléslélek tani tanszékre. Ennek a differenciációnak elsősorban oktatási oka volt, ugyanis ebben az évben kezdtük el az uj egyszakos, egységes pszichológusképzést is, amely rendkívül fokozott oktatási követelményeket támasztotté Tanszékünk akkori magját alkotó öt munkatárs Kardos Lajos professzor irányítása alatt tanulta meg, hogyan kell művelni és szolgálni a tudományt; tőle vette át a tanszék vezetését Barkóczi Ilona.
Az évek során tanszékünk természetesen gyarapodott, mind személyi, mind tárgyi javakban. A személyi gyarapodás, valamint az oktatási és egyben a kutatási feladatok megoszlása a tanszéken belül hamarosan differenciálódást eredményezett. Két csoport képződött, egy általános pszichológiai Barkóczi Ilona, és egy személyiségpszichológiai, Kulcsár Zsuzsanna vezetésével A két csoport munkája azonban nem különült el teljesen egymástól. A személyiségpszichológusok rendszeresen tanítanak általános-, illetve összehasonlító pszichológiai tárgyakat is, a kutatómunkában pedig egy-egy témára "vegyes" team-eket alakítunk amint ez a következő kutatási összefoglalóból is látható.
A tanszék 1983 végén husz munkatársból állt. Közülük 12 oktató, három kutató, egy mérnök főmunkatárs, egy technikus két laboráns és egy tanszéki előadó. Az oktatók és a kutatók munkája alig különbözik, ugyanis a súlyos oktatási terhelés miatt sohasem tudtuk nélkülözni a kutatókat a tanításban. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
A. Az oktatásról és a tárgyi feltételek fejlődéséről 7
B. A kutatási eredmények összefoglalása 14
I. Általános pszichológia 15
1. Észlelési folyamatok 15
2. Emlékezet és tanulás 16
A megerősítés helye az információfeldolgozás
folyamatában 16
Óvodáskorú gyermekek szóbeli emlékezetének
vizsgálata 16
Olvasáspszichológiai vizsgálat 19
Tultanulási transzferhatás az aktivációs szint
függvényében 20
3. Pszicholingvisztika 20
A szójelentés kutatása 20
A szöveg és a mondat pszicholingvisztikája 23
4. Kreativitás kutatások 28
5. Kutatások az érzelmek és a motiváció köréből 37
Emocionális ingerek féltekei feldolgozása 37
Óvodás gyerekek kudarcra adott reakciói 40
II. Személyiségpszichológia 44
1. A személyiség biológiai alapjai 44
Extravertáltak és introvertáltak alvásmintázata 44
A szenzoros élménykeresés biokémiai háttértényezői 45
A szenzoros élménykeresés és szenzoros
integrációs teljesítmények 47
Szivritmusmutatók a szenzoros élménykeresés
függvényében 49
Párosasszociációs tanulási stratégiák, DBH és
szenzoros élménykeresés 51
2. A személyiség interakcionalista megközelítése 53
Konformizmus és személyiségváltozók 53
A szituációspecifikus szorongás vizsgálata 53
A külső-belső kontroll attitűd elemzése interakcionista módszerekkel 54
A szorongást keltő helyzetek kognitív reprezentációjának vizsgálata 54
A szorongást keltő helyzetek többlépcsős
értékelési folyamatának elemzése 55
3. A személyiség kognitív szerveződése 56
A felnőttkori énkép tudatos és nem tudatos
aspektusainak kölcsönhatása normál és neurotikus
személyeknél 56
A véletlen általi irányítottság és a külső-belső
kontroll összefüggésének vizsgálata 58
A külső-belső kontroll kapcsolata a barátválasztással és a társas helyzettel, összefüggése
a szülői jutalmazási „és büntetési eljárásokkal
valamint a szocio-ökonómiai státussal 58
4é Személyiségdiagnosztikai kutatások 59
A "formális választás" meghatározói 59
A Szondi-teszt pszichometriai vizsgálata 61
A Rorschach teszt pszichometriai vizsgálata 62
III. Gyermekekkel végzett vizsgálatok 64
1. A köznevelés fejlesztését szolgáló országosan
kiemelt kutatás részeként végzett vizsgálatok
összegzése 64
2. Anyanyelvi kísérleti oktatás hatásvizsgálata 67
3. A Kodály-féle zenei nevelés hatásvizsgálata 67
IV. Tesztadaptációk felsorolása 71
V. Irodalomjegyzék 76
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az Általános Pszichológiai Tanszék egy évtizede 1973-1984 Az Általános Pszichológiai Tanszék egy évtizede 1973-1984 Az Általános Pszichológiai Tanszék egy évtizede 1973-1984 Az Általános Pszichológiai Tanszék egy évtizede 1973-1984

A borító kissé kopottas, a könyv kötése megtört.

Állapot:
1.740 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba
konyv