1.035.040

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar vasúttörténet 1-7.

A kezdettől 1875-ig/1876-tól a századfordulóig (Politikai, társadalomgazdasági és vasútépítési tanulmányok)/1876-tól a századfordulóig (Távközlési, biztosítóberendezési, gépészeti, egészségügyi és kiegészítő tanulmányok)/1900-tól 1914-ig/1915-től 1944-ig/1945-től 1972-ig/1973-tól 1998-ig

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Közlekedési Dokumentációs Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 2.847 oldal
Sorozatcím: Magyar vasúttörténet
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 19 cm
ISBN: 963-552-311-4
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. kötet
Előszó5
Dr. Udvarhelyi Dénes: Bevezetés7
Dr. Udvarhelyi Dénes: A magyarországi vasúti közlekedés politikai és gazdasági előfeltételeinek kialakulása17
Dr. Csikós Mihály: A magyarországi vasútépítés gazdasági és politikai háttere a XX. században53
Tisza István: A magyar állami és magánvasút-társaságok kialakulása 1847 és 1875 között82
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának fejlődése 1846-1875 között105
Dr. Horváth Ferenc: A magyarországi vasúti pályák építése (1827-1875)109
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története (1846-1875)206
Dr. Kubinszky Mihály: A hazai vasútépítés kezdetének magasépítményei221
Ragó Mihály: A vasúti távközlő- és biztosítóberendezések kialakulása a kezdetektől 1875-ig247
Malatinszki Sándor: Gőzmozdonyok296
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti kocsik fejlődésének története 1836 és 1875 között337
Dr. Jelinek István: A magyar vasútegészségügy és a vasúti szociálpolitika kialakulásának kezdetei362
Mamusich Tamás: A XIX. század vasútjának hatása művészekre és írókra390
Mamusich Tamás: Közúti vasutak és hegyi pályák405
Barkóczi Jolán: Magyar vasúti szakirodalom. Irodalom409
2. kötet
Előszó5
Dr. Udvarhelyi Dénes: Magyarország gazdasági és vasútpolitikája 1876-tól a századfordulóig7
Dr. Csikós Mihály: A magyar vasúti hálózat fejlesztésének fontosabb körülményei a múlt század utolsó évtizedeiben43
Tisza István: A magyar állami, magán- és helyiérdekű vasúttársaságok fejlődése 1876-1900 között55
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának fejlődése 1876 és 1900 között113
Dr. Horváth Ferenc: Hazai vasútépítések az 1876-1900 évek között121
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története (1876-1914)277
Dr. Kubinszky Mihály: Az 1876 és 1900 között megnyitott magyar vasutak építészetének története319
Irodalom327
3. kötet
Előszó5
Ragó Mihály: A vasúti távközlő- és biztosítóberendezések fejlődése 1876-tól a századfordulóig (Átdolgozta Rimóczi Miklós)7
Malatinszky Sándor: Vasúti vontatójárművek 1876-190031
Dr. Csiba József: Vasúti személykocsik (1876-1900)91
Dr. Komoróczki István: Magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1876-tól 1900-ig125
Varga Károly: A magyarországi vasúti járműjavító műhelyek (főműhelyek) története megalakulásától139
Gittinger Tibor: A magyar vasutak nemzetközi menetrendi együttműködésének története és jelentősebb eredményei 1893-tól161
Lovas Gyula: A GyESEV kialakulásának története167
Dr. Jelinek István: A vasútegészségügy fejlődése 1876-1900 között177
Mamusich Tamás: A századforduló vasúti közlekedésének a művészetekre gyakorolt hatása203
Barkóczi Jolán: Magyar vasúti szakirodalom235
Irodalom251
4. kötet
Előszó5
Bevezetés7
Dr. Udvarhelyi Dénes: Magyarország politikai és gazdasági helyzetének alakulása 1900-tól 1914-ig, különös tekintettel a vasutak szerepére13
Dr. Csikós Mihály: A magyar vasutak századforduló utáni fejlődésének gazdasági és politikai háttere71
Tisza István: A magyar állami, magán- és helyiérdekű vasutak fejlődése 1900 és 1914 között85
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának fejlődése 1900 és 1914 között121
Dr. Kubinszky Mihály: A hazai vasutak magasépítményei (1900-1914)219
Ragó Mihály: A vasúti távközlő és biztosítóberendezések az 1900-as évek elején229
Malatinszky Sándor: Vasúti vontatójárművek (1900-1914)249
Dr. Csiba József: Vasúti személykocsi-történet (1900-1914)311
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1900 és 1914 között367
Lovas Gyula: A GySEV története 1900 és 1914 között381
Dr. Jelinek István: Dr. Csatáry Lajos élete és munkássága385
Mamusich Tamás: A századelő vasútja néhány írásmű és festmény tükrében423
Barbóczi Jolán: Magyar vasúti szakirodalom437
Irodalom451
5. kötet
Előszó5
Dr. Udvarhelyi Dénes - Dr. Csikós Mihály: A világgazdasági válság és következményei (1915-1944)7
Dr. Csikós Mihály: A magyar vasutak történetének fontosabb közlekedés- és gazdaságpolitikai eseményei 1915-től 1944-ig20
Tisza István: A magyarországi vasúthálózat állapota és változásai 1915-1944 között50
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának helyzete 1915 és 1944 között76
Dr. Horváth Ferenc: A magyar vasút építkezései a két világháború közötti időszakokban (1915-1944)81
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története (1915-1944)166
Dr. Kubinszky Mihály: A magyar vasút építészete a két világháború között (1915-1944)194
Pap János: A vasúti távközlőhálózat a XX. század első felében203
Somody Árpád: A biztosítóberendezések fejlődése 1915-1944 között229
Malatinszky Sándor: A vontató járművek fejlődése 1915-1944 között251
Dr. Csiba József: Vasúti személykocsik fejlődéstörténete 1915-1944 között305
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1915-től 1944-ig366
Varga Károly: A magyarországi vasúti járműjavító műhelyek (főműhelyek) története 1915-től 1944-ig388
Gittinger Tibor: A magyar vasutak nemzetközi menetrendi együttműködésének története és jelentősebb eredményei az I. világháború után400
Lovas Gyula: A GySEV története 1915 és 1944 között405
Dr. Murányi János: A budapesti MÁV Kórház és Központi Rendelőintézet történetéről415
Mamusich Tamás: A vasúti közlekedés tükröződése a művészetekben 1915 és 1944 között423
Barkóczi Jolán: Magyar vasúti szakirodalom454
Irodalom475
6. kötet
Előszó5
Dr. Csikós Mihály: A magyar vasutak történetének fontosabb közlekedés- és gazdaságpolitikai eseményei, illetve intézkedései 1945-től 1972-ig7
Tisza István: A magyar vasút újjáépítése és fejlődése 1945-1972 között25
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának helyzete 1945-1972 között43
Dr. Horváth Ferenc: A magyarországi vasútépítkezések 1945-1972 között49
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története 1945 és 1972 között107
Dr. Kubinszky Mihály: A magyar vasút építészete 1945-1972 között129
Somody Árpád: A biztosítóberendezések fejlődése 1945-1972 között141
Malatinszky Sándor: A vontatójárművek fejlődése 1945-1972 között179
Dr. Csiba József: A vasúti személykocsik fejlődéstörténete 1945-1972 között239
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1945-től 1972-ig273
Martinovich István: A vasútvillamosítás 1945-től 1972-ig311
Varga Károly: A magyarországi vasúti járműjavító műhelyek (főműhelyek) története 1945-től 1972-ig329
Gittinger Tibor: A magyar vasutak nemzetközi menetrendi együttműködésének története és jelentősebb eredményei 1945-1972 között355
Lovas Gyula: A GySEV története 1945 és 1972 között361
Dr. Tari Endre: A vasútegészségügy fejlődése 1945-től 1972-ig373
Mamusich Tamás: A korszak írói és művészei a vasútnál 1945 és 1972 között383
Barbóczki Jolán: Magyar vasúti szakirodalom405
Irodalom429
7. kötet
Előszó5
Dr. Csikós Mihály-Tisza István: A magyar vasútügy fejlődése 1973 és 1998 között7
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának helyzete 1973-tól napjainkig13
Dr. Horváth Ferenc: A hazai vasútvonalak építése és korszerűsítése 1973 és 1998 között19
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története 1973 és 1998 között79
Dr. Kubinszky Mihály: A magyar vasút építészete 1973 és 1998 között107
Somody Árpád: A biztosítóberendezések fejlődése 1973-tól 1998-ig127
Pap János: A vasúti távközlés a XX. század második felében171
Malatinszky Sándor: Vasúti vontatójárművek fejlődése 1973-1998 között251
Dr. Csiba József: A vasúti személykocsik fejlődéstörténete 1973-1998 között277
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1973-tól 1998-ig307
Martinovich István: A vasútvillamosítás 1973-tól 1998-ig327
Varga Károly: A magyarországi vasúti járműjavító műhelyek (üzemek, kft-k) története 1973-tól 1998-ig367
Gittinger Tibor: A magyar vasutak nemzetközi menetrendi együttműködésének története és jelentősebb eredményei 1973-1998 között401
Lovas Gyula: Fejezetek a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút életéből 1973 és 1998 között407
Mamusich Tamás: Korunk vasútjának visszahangja az irodalomban és a képzőművészetekben 1973 és 1998 között427
Barbóczki Jolán: Magyar vasúti szakirodalom447
Köller László: A magyar vasút jövője465
Irodalom487
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv