| Kiadó: | Zeneműkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 335 oldal |
| Sorozatcím: | Orfeusz könyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 12 cm |
| ISBN: | 963-330-126-2 |
| A barokk ideál | 9 |
| A barokk stílus kezdetei | 19 |
| A "seconda prattica" | 19 |
| De Rore a "második gyakorlat" úttörője | 25 |
| A szólóénekes kiemelkedése | 30 |
| A basso continuo | 34 |
| A monódikus ária és a madrigál | 38 |
| A recitativo stílus | 47 |
| Peri Euridicéje | 52 |
| Monteverdi Orfeója | 59 |
| A késői continuo madrigál | 72 |
| A templomi concerto kialakulása | 83 |
| Az első és mádodik gyakorlat az egyházzenében | 83 |
| Régi stílusú misék | 88 |
| A többkórusos stílus | 89 |
| A "concerto" jelentése | 96 |
| A néhány énekhangra írt concerto | 100 |
| Lantra és billentyűs hangszerekre írt zene | 109 |
| Variációk táncdallamokra | 110 |
| Dalokra írt variációk | 117 |
| Improvizáció jellegű típusok | 122 |
| A ricercare | 124 |
| A fantázia | 126 |
| A toccata | 129 |
| A templomi concerto Németországban | 133 |
| Praetorius, Schein és Scheidt | 133 |
| Schütz | 137 |
| Az olasz kantáta, oratórium és opera a század közepén | 150 |
| A kantáta | 150 |
| Az oratórium | 162 |
| Az opera Rómában | 167 |
| Az opera Velencében | 170 |
| A római és velencei opera szintézise: Cesti | 178 |
| Szonáta, concerto és sinfonia | 189 |
| A szonáta | 190 |
| A concerto és sinfonia | 206 |
| A francia és olasz opera Lullytől Scarlattiig | 227 |
| Jean-Baptiste Lully | 228 |
| Jean- Philippe Rameau | 239 |
| Az opera Itáliában: Alessandro Scarlatti | 248 |
| Drámai zene Angliában | 261 |
| Henry Purcell | 262 |
| Georg Friedrich Händel | 266 |
| Händel oratóriumai | 278 |
| Johann Sebastian Bach | 284 |
| Bac életútja | 284 |
| Az evangélikus egyházi zene | 286 |
| Bach kantátái | 287 |
| Bach és kortársai | 306 |
| Utószó | 311 |
| A kottapéldák és forrásaik jegyzéke | 315 |
| Rövidítések | 321 |
| Név- és tárgymutató | 323 |