| A KISZ propagandamunkájának alapjai | 7 |
| Tudat, ideológia, politika | 7 |
| A tudat | 7 |
| A társadalmi tudat | 8 |
| A világkép | 9 |
| Az ideológia | 10 |
| A politika | 11 |
| Az ideológia és a politika viszonya | 12 |
| A marxista-leninista ideológia és a kommunista politika | 12 |
| A propagandamunka alapjai | 13 |
| Az ideológiai munka szerepének növekedése | 16 |
| A tudat formálása | 17 |
| A tudat szocialista fejlesztésének fő irányai | 19 |
| A tudatformálás hosszabb távú feladatai | 19 |
| Legfontosabb mai feladataink az ideológiai nevelőmunkában | 23 |
| A fiatalok eszmei-politikai nevelésének célja, feladatai | 24 |
| Az ifjúság körében végzett propagandamunka állandó elemei | 25 |
| Az ember és a munka viszonya | 26 |
| A család a szocialista társadalomban | 27 |
| A közösség, a közéletiség, a szocialista életmód | 29 |
| A szocialista hazafiság és a proletár internacionalizmus | 30 |
| A marxista világnézet és a vallásosság viszonya | 32 |
| A KISZ tudatformáló munkájának rendszere | 34 |
| Az informálódás | 37 |
| A tájékoztatás | 40 |
| Az agitáció | 41 |
| A propaganda | 43 |
| Politikai képzés a KISZ-ben | 44 |
| A propagandamunka mint személyiségformálás | 51 |
| A nevelés mint társadalmi tevékenység | 51 |
| A nevelés mint társadalmi folyamat | 53 |
| A nevelés: a személyiségformálás folyamata | 55 |
| A nevelési folyamat belső szerkezete | 56 |
| A kommunista nevelés fő feladatai | 59 |
| A módszerek jelentősége a nevelés folyamatában | 66 |
| A személyiség kibontakoztatása a propagandamunka keretei között | 67 |
| A marxista személyiségelmélet legáltalánosabb szempontjai | 68 |
| Az életkori sajátosságok figyelembevételének jelentősége | 72 |
| A propagandista személyiségével szemben támasztott alapkövetelmények | 77 |
| Milyen legyen a propagandista? | 77 |
| A propagandista vezetői személyiségvonásai | 79 |
| A propagandista állandó vezetői feladatai | 83 |
| A propagandista megbízatása: vezetőszerepkör | 84 |
| A propagandistatevékenység gyakorlata | 87 |
| A propagandista munkájának folyamata | 87 |
| Módszerválasztás, eszközválasztás | 93 |
| A tankönyvvel végzett munka | 94 |
| A szakirodalom tanulmányozása | 96 |
| Az előadás | 99 |
| A vita | 107 |
| A konzultáció | 115 |
| Sajátos kérdező módszerek | 117 |
| Az önálló tanulás irányítása, a hallgatók tevékenysége | 117 |
| Az értékelés funkciói | 121 |
| Gyakorlati tudnivalók vitakörvezetőknek | 124 |
| Amit a vitakörről tudni kell | 124 |
| A megbízatástól az első foglalkozásig | 126 |
| Az első foglalkozástól a képzési év végéig | 130 |
| Függelék | |
| Határozatok, dokumentumok | |
| A KISZ KB által kiadott segédanyagok | |
| Bibliográfia a pártoktatás szemléltető anyagairól | |