1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tananyag differenciálásának és strukturálásának elvi és gyakorlati kérdései

Tantervelméleti Tanácskozás az OPI-ban 1984. május 21.

Szerző

Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím: Tantervelméleti füzetek
Kötetszám: 15
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-681-803-7
Megjegyzés: Megjelent 350 példányban. Angol és orosz nyelvű összefoglalóval és fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1984 májusában immár nyolcadszor rendeztünk tantervelméleti tanácskozást az Országos
Pedagógiai Intézetben pedagógiai kutatók, egyetemi, főiskolai oktatók részvételével.
A konferencia témájául ez... Tovább

Előszó

1984 májusában immár nyolcadszor rendeztünk tantervelméleti tanácskozást az Országos
Pedagógiai Intézetben pedagógiai kutatók, egyetemi, főiskolai oktatók részvételével.
A konferencia témájául ez évben a tananyag differenciálásának és struktúrálásának elvi
és gyakorlati kérdései szolgáltak. A résztvevők referátumaikban, majd a vitában is igen
sokoldalúan közelítették meg a témát. Egyaránt szóba kerültek általános elméleti problé-
mák és konkrét módszertani megoldások, bemutatták a tananyag strukturálásában, diffe-
renciálásában szerepet játszó szempontok és tényezők gazdag tárházát. Így pl. napirendre
került az oktatás szervezeti formáinak, a tantervmodelleknek, a tantervi követelmények-
nek tartalmi- és struktúraalakító hatása; az oktatáspolitika, az oktatásirányítás módja, a
különböző társadalmi csoportok szerepe a tananyag meghatározásában, továbbá olyan
kérdések, mint a szakmai elméleti és gyakorlati oktatás tartalmi struktúrája, a modul-
rendszerű tanterv, illetve a matematikai módszerek, a mikroelektronika alkalmazásának
lehetőségei stb. A téma megközelítésének sokoldalúságát mutatja az is, hogy a referátu-
mok felölelték az általános iskola alsó tagozatától a felsőoktatásig az oktatás teljes verti-
kumát, s a hazai tapasztalatok, eredmények mellett kitekintést nyújtottak a más orszá-
gokban folyó ezirányú munkálatokról, megoldásokról is. Éppen ezért reméljük, hogy a
tantervelméleti tanácskozás referátumainak közreadásával hasznos információkat juttatha-
tunk el a pedagógia művelőinek szélesebb táborához. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
Bartha Árpád:
A játék és szimuláció kapcsolódásának lehetőségei a tantervhez 7
Benda József:
A kiscsoportos oktatásnak megfelelő tananyagszerkezet (alsó tagozat 3. osztály) 13
Dobos Irma — Dudás István:
Komplex tudás — személyiségfejlődés 23
Drommerné Takács Viola:
A Galois gráfok két pedagógiai alkalmazása 35
Gyaraki F. Frigyes:
A tudományok felgyorsult: fejlődésének megfelelő modul-rendszerű tantervi
tananyagstruktúra a felsőoktatásban 53
Mátrai Zsuzsa:
Tantervmodellek a társadalomtudományi képzésben 65
Rapp János:
Egyenetlenségek az új szakközépiskolai tantervek követelményrendszerében . 75
Réthy Endréné:
A mikroelektronika hatása a tantervfejlesztésre 83
Sáska Géza:
A hivatalos tananyag - döntési szintek és eszközök 89
Weszelovszky Zoltán:
A természettudományi tantervek nemzetközi összehasonlításának néhány ta
tapasztalata 99-106
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tananyag differenciálásának és strukturálásának elvi és gyakorlati kérdései A tananyag differenciálásának és strukturálásának elvi és gyakorlati kérdései A tananyag differenciálásának és strukturálásának elvi és gyakorlati kérdései
Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv