A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A tanítás és a tanulás nevelőhatása

Tantervelméleti Tanácskozás az OIP-ban, 1983. május 24.

Szerkesztő

Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 68 oldal
Sorozatcím: Tantervelméleti füzetek
Kötetszám: 11
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-681-648-4
Megjegyzés: Megjelent 300 példányban. Angol, német és orosz nyelvű összefoglalókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


1983 tavaszán hetedik alkalommal rendeztük meg az Országos Pedagógiai Intézetben a tantervelméleti konferenciát. Hívásunkra a tantervelmélet és a didaktika kérdései iránt érdeklődő pedagógiai... Tovább

Előszó


1983 tavaszán hetedik alkalommal rendeztük meg az Országos Pedagógiai Intézetben a tantervelméleti konferenciát. Hívásunkra a tantervelmélet és a didaktika kérdései iránt érdeklődő pedagógiai kutatók, egyetemi és főiskolai oktatók jöttek össze és hallgatták meg azt az öt előadást, amelyet most kötetbe foglalva egy tágabb hallgatóságnak kínálunk fel.
Az előadások az oktatás nevelőhatásával foglalkoznak. Amikor ezt a témát napirendre tűztük, akkor azzal a szándékkal kértünk fel neves előadókat, hogy mutassanak rá, milyen reális lehetőségeket látnak a korábbi elméleti álláspontok meghaladására, milyen elképzeléseik vannak a nevelés gyakorlatának javítására nézve. A nevelő iskola koncepciója, a tanulás fogalmának tág értelmezése, a tanterv curriculum-szemlélete, a tanítás és a tanulás folyamatjellegének hangsúlyozása, az iskolai tanulást övező szociális szféra értelmezése elméleti kiindulásul szolgál a hagyományos értelemben vett "nevelőhatás" korszerűbb értelmezésére.
Ez volt tantervelméleti konferenciánk célja. Sikerét - a felvetett gondolatok érvényességét és az argumentáció erejét tekintve - az olvasónak kell megítélnie.
Báthory Zoltán Vissza

Tartalom


Takács Etel: A tanítás és a tanulás nevelőhatása 7
M. Nádasi Mária: A szervezési módok nevelőhatásáról 19
Hunyadi Györgyné: A tanulmányi teljesítmény hatása a kortárs csoportokra 33
Vastagh Zoltán: A tanulók társas helyzetének és a tanulás szabályozásának összefüggése 43
Szabó László Tamás: Gondolatok a "rejtett tanterv"-ről 51
Summary 61
Resumee 63
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv