kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Okker Kiadó Kft |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 326 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-7315-50-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó | 5 |
| Előszó a második kiadáshoz | 7 |
| Tanításelméletek | 11 |
| A didaktikai gondolkodás két fő vonulata | 13 |
| Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban | 17 |
| A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje | 21 |
| A tanulásról | 27 |
| A tanulás fogalmának tág értelmezése | 28 |
| A tanulás típusai | 33 |
| A tanulás Carroll-féle modellje | 35 |
| Az iskolai tanítás elmélete Bloom nyomán | 43 |
| Motiválás | 45 |
| Aktivizálás | 57 |
| Megerősítés | 66 |
| A tanulásszervezés differenciális tanításelméleti összefüggései | 73 |
| A tanulók közti különbségek | 76 |
| Fiú-lány különbségek | 77 |
| Általános értelmi képesség | 83 |
| Szocio-ökönómiai státus | 87 |
| Család versus iskola | 92 |
| Az iskolák közti különbségek | 97 |
| Differenciálás az iskolarendszeren belül | 105 |
| Differenciálás a tanulásszervezésben | 108 |
| Tanulócsoportok | 110 |
| Tantárgyak, óratervek | 115 |
| A tanítás-tanulás célrendszere | 119 |
| Kettős legitimáció | 121 |
| A pedagógiai célképzés két "csapdája" | 123 |
| Értékek, célok | 127 |
| Műveltség, tananyag | 131 |
| A második iskola | 136 |
| A tananyagszervezés néhány kérdése | 136 |
| Követelmények (tanulási célok) | 145 |
| Tantervi műfajok | 157 |
| Mi a tanterv? | 158 |
| Kétféle tanterv egy iskolában | 164 |
| Nemzeti alaptanterv | 166 |
| Helyi tanterv | 173 |
| A tanulásszervezés iskolai kérdései | 177 |
| A tanítás-tanulás színterei | 179 |
| A tanítási óra | 180 |
| Extracurriculum | 189 |
| Tanítás-módszertani dilemmák | 193 |
| Módszerek, stratégiák | 199 |
| A pedagógus | 211 |
| A tanítás-tanulás infrastruktúrája | 215 |
| A pedagógiai értékelés | 223 |
| A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai | 228 |
| Értékelési funkciók és feladatok | 234 |
| A tanulók értékelése | 237 |
| A tanítási-tanulási folyamat értékelése | 243 |
| Tanulás és hatékonyság (rendszerszintű értékelés) | 250 |
| Oktatásügyi indikátorok | 264 |
| A szocializációs mező | 267 |
| Vizsga, vizsgarendszer | 270 |
| Irodalomjegyzék | 277 |
| Ábrák jegyzéke | 307 |
| Táblázatok jegyzéke | 309 |
| Névmutató | 311 |
| Tárgymutató | 317 |
| Contents | 325 |