1.035.099

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kiegyensúlyozottság és kampány a médiában

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A politikai újságírásra fordított figyelem különösen kampányidőszakban nő meg, a kampányok pedig a 2000-es évek eleje óta egyre sűrűbben követik egymást. A politizáló nagyközönségnek hol az európai parlamenti, hol a magyar országgyűlési, hol az önkormányzati választásokra való készülődést, hol pedig a különböző pártok által indított népszavazási kezdeményezések előkészületeit kell figyelemmel követnie. A politikai hatalom megtartásáért vagy megszerzéséért vívott kampány szinte permanenssé vált. Ezzel párhuzamosan növekedett az a nyomás is, amely a politikusok, a befektetők és a közönség részéről éri az újságírókat, szerkesztőket.
A Zsigmond Király Főiskola, az RTL Klub és a Közép-európai Egyetem 2005. november 25-én "Kiegyensúlyozottság és kampány a médiában" címmel egynapos közös konferenciát rendezett,a melyen médiakutatók, médiapolitikusok, médiajogászok, gyakorló újságírók és sajtóperekben eljáró bírák elemezték a hírsajtó és média teljesítményét. Azt vizsgálták, hogy a... Tovább

Fülszöveg

A politikai újságírásra fordított figyelem különösen kampányidőszakban nő meg, a kampányok pedig a 2000-es évek eleje óta egyre sűrűbben követik egymást. A politizáló nagyközönségnek hol az európai parlamenti, hol a magyar országgyűlési, hol az önkormányzati választásokra való készülődést, hol pedig a különböző pártok által indított népszavazási kezdeményezések előkészületeit kell figyelemmel követnie. A politikai hatalom megtartásáért vagy megszerzéséért vívott kampány szinte permanenssé vált. Ezzel párhuzamosan növekedett az a nyomás is, amely a politikusok, a befektetők és a közönség részéről éri az újságírókat, szerkesztőket.
A Zsigmond Király Főiskola, az RTL Klub és a Közép-európai Egyetem 2005. november 25-én "Kiegyensúlyozottság és kampány a médiában" címmel egynapos közös konferenciát rendezett,a melyen médiakutatók, médiapolitikusok, médiajogászok, gyakorló újságírók és sajtóperekben eljáró bírák elemezték a hírsajtó és média teljesítményét. Azt vizsgálták, hogy a médiatörvényben és számos szakmai-etikai kódexben rögzített kiegyensúlyozottság követelménye miként teljesül a kortárs magyar sajtóban és médiában.
E kötet az ő előadásaik szerkesztett változatát adja közre. Vissza

Tartalom

Előszó7
Kiegyensúlyozottság a hírszerkesztői gyakorlatban
Bajomi-Lázár Péter: Az objektivitás-doktrína csapdái11
Bayer József: A pártatlanság és az objektivitás a hírügynökségi gyakorlatban19
Antal Zsolt: Immunis témák a hazai hírszerkesztésben. Megzavart tájékoztatás29
Vajda Éva: Kiegyensúlyozottság és objektivitás a hírmédiában41
Kiss Balázs: Politikai marketing és a média47
A kiegyensúlyozottság jogi háttere
Kotroczó Róbert: A kiegyensúlyozottságról és a pártok megszólalási arányairól65
Molnár Péter: A kiegyensúlyozottság differenciált értelmezése79
Bayer Judit: A kiegyensúlyozottság vizsgálata. A Panaszbizottság jogi szabályozása93
Dr. Cserni János: A sajtó útján megvalósuló rágalmazással összefüggő bírói gyakorlat109
Dr. Pataki Árpád: A közszereplők megítélése a személyiségi jogi perek gyakorlatában139
Dr. Sarkady Ildikó: A kiegyensúlyozott tájékoztatás szabályozási háttere147
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv