| A hegedűszonáták | |
| A szonáták alárendelt szerepe a Beethovenről alkotott szokásos képben | |
| Hegedűs sztárokról és "zongorakísérőkről" | |
| Flesch Károly a szonátákról | |
| Műsorkialakítás | 7 |
| Beethoven és a hegedű. Nem gyanított hegedűsnehézségek a szonátákban | |
| Kreutzer, Rode és az op. 47 és op. 96 szonáták | |
| A kortársak értetlensége | |
| Előadási praxis Beethoven idejében és a modern "Urtext-sznobizus" | 11 |
| A szonátákban felmerülő azonos nehézségek megoldásának sokfélesége | |
| Beethoven hangnemválasztása | |
| A főtémák expozíciója | |
| "Kedvencek" és "mostoha gyermekek" a szonáták között | |
| Motívumtechnika az op. 12 Nr. 2. szonátában. Helytelen fölényeskedés a korai művekkel szemben. A három op. 12-es szonáta | |
| Op. 23 és op. 24, mint egymással ellentétes szonátapár | 20 |
| A hegedű és a zongora "összeegyeztethetetlensége" | |
| Néhány szálkás állásról és azok feltételezhető jelentőségéről | |
| Kísérőalakzatok hangzásának kidomborítása | 26 |
| A lassú tételek záróütemei | |
| A zene méltatásáról és "méltatásáról"; egy kis kitérő | |
| Beethoven műveinek "irodalmi" interpretálásáról | |
| Motívumtechnika az op. 12 Nr. 2. számú szonátában | |
| A hegedű hangszín-gazdagsága; az op. 23 mint ennek példája | 31 |
| Op. 30 Nr. 1. és op. 30 Nr. 2. | |
| Op. 20 Nr. 3 | |
| Op. 47. | |
| A Kreutzer-szonáta és Bartók | 45 |
| A zenéről szóló értekezések problematikája | |
| Az op. 30, 47 és 96 sz. szonáták különleges helyzete | |
| Beethoven-Schumann-César Franck; egy kis kitérő | 52 |
| Op. 96 | |
| Op. 24 | |
| A Kreutzer-szonáta vázlataiból con una certa espressione parlante; kifejező Beethoven-tolmácsolás | 58 |
| Példákon bemutatott gyakorlati tanácsok | 73 |
| Széljegyzetek a hegedűversenyhez, a hármasversenyhez és a két románchoz | |
| A hegedűverseny. Hosszú az út a dicsőségig. Korai előadásai. Joachim | |
| Spohr, Paganini és Beethoven | |
| A hangversenyélet gyakorlata a 19. század elején | |
| A versenymű elszigetelt ehlyzete keletkezési idejének "milieu"-jében -Viotti, Kreutzer és Rode mint sikeres hegedűs-zeneszerzők | 91 |
| A Beethoen-versenymű zenei jellege. "Láthatatlan" nehézségei | |
| Tanácsok előadásához | |
| A hegedűverseny zongora-átiratáról | |
| Kadenciák | |
| Egy korai C-dúr hegedűverseny töredéke | 95 |
| Még egyszer: Viotti és Beethoven | |
| Hanglemezek utázása helyett partitúra-tanulmányozás! | 98 |
| A Hármasverseny | 102 |
| Az op. 41 és op. 50 Románc | 106 |
| Utószó | 109 |
| A szerző művei | 110 |
| Akiknek Beethoven szívügyük | 112 |