1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testneveléselmélet

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 346 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 42 137.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés
A testneveléselmélet tárgya és feladata5
A testneveléssel összefüggő alapvető fogalmak
Nevelés8
Testi nevelés10
Testnevelés10
Testkultúra11
Testneveléstudomány13
Testgyakorlatok13
Testgyakorlás13
Testedzés14
Torna14
Sport16
A testneveléssel összefüggő egyéb fogalmak
Testi (fizikai) képességek19
Mozgáskészség20
Mozgásműveltség20
A testnevelés és a sport fejlődéstörténetének áttekintése
A testnevelés eredete és alapvető társadalmi funkciója25
Őskor (i. e. 700 000-4000)27
Összefoglalás28
Ókor (i. e. 4000-i. sz. 476)28
Az ókori keleti osztálytársadalmak28
Összefoglalás30
Görögök30
A versenyzés és a labdajáték a mükénéi korszakban30
Testnevelés a városállamokban31
Az ókori sport kialakulásának eszmei alapjai32
Összefoglalás36
Rómaiak36
A görög versenyek szerepe Rómában36
Az ifjúság testnevelése37
A testnevelés szerepe és tartalmi anyaga a katonai táborban38
A római polgárok szórakoztató testgyakolatai39
A népszórakozások politikai vonatkozásai40
Összefoglalás41
Germánok42
Ázsiai népek42
Középkor (V-XVII. sz.)43
A középkor sportja a harcra felkészítő lovagi torna43
Az ifjak nevelése az egyház és a lovagrendek feladata44
A városi polgárok szórakoztató harci gyakorlatai44
A jobbágyok testgyakorlata a népi sport alapja45
A humaniták nevelési reformeszméi45
A korai utópista szocialisták testnevelési elgondolásai47
Összefoglalás48
Újkor (1640-1917)48
A kapitalizmus vívmánya az iskolai testnevelés megalapozása49
A sport fejlődése az imperializmus időszakában54
A munkássport kialakulása57
Összefoglalás59
Legújabb kor (1917-től)59
Az imerpialista és fasiszta fejlődési út jellemzői a sportban60
A munkássport fejlődésének útja61
A testnevelés és sport a Szovjetunióban62
A magyar testnevelés és sport rövid története
A honfoglalástól a polgári forradalomig (896-1848)67
Korai feudalizmus (896-XIII. szd. közepéig)67
Virágzó feudalizmus (XIII. szd. közepétől a XVI. szd. elejéig)68
A törökök és a Habsburgok elleni függetlenségi harc (1526-1711)71
Az ország gyarmati sorba süllyedése (1711-1790)72
Átmenet a feudalizmusból a kapitalizmusba (1790-1848)73
A sportolás meghonosodása73
Az iskolai testnevelés indítékai74
A városi ifjúság iskolán kívüli testnevelése75
Összefoglalás75
A polgári forradalom és nemzeti szabadságharctól a polgári demokratikus forradalomig (1848-1918)
A sportágak meghonosodása, az egyesületi sport kialakulása77
Az iskolai testnevelés és sport kibontakozása83
A millenniumtól a polgári demokratikus forradalomig (1896-1918)84
A társadalmi javaslattevő szerv - az OTT - megalakítása85
A munkássport kialakulása89
A polgári demokratikus forradalom és a Tanácsköztársaság (1818-1919)89
Összefoglalás91
A Tanácsköztársaságtól a felszabadulásig (1919-1945)92
Az állami irányítás biztosítása92
Az iskolán kívüli ifjúság testnevelése (levente)93
Az iskolai sportkörök állami irányítása94
A testnevelő tanárképzés reformja95
Társadalmi sport96
Az egyetemi és főiskolai sport és testnevelés98
Munkássport98
Összefoglalás99
Testnevelési alapismeretek
A testnevelés szerepe a társadalomban
A testnevelés történeti és osztályjellege103
A testnevelés társadalmi rendszere105
A burzsoá testnevelési rendszer fő jellemzői105
A szocialista testnevelési rendszer fő jellemzői108
A szocialista testnevelési rendszer kialakítása és fő területei hazánkban111
Az MTST megalakulása és funkciója112
A testkultúra szerepe kultúrforradalmunkban113
A Kilián Testnevelési Mozgalom feladata és jelentősége114
Az MTS megalakulása és feladata116
A szocialista testnevelés célja és feladatai117
Testnevelési rendszerünk fő területei119
Az iskoláskor előtti gyermekek testnevelése120
Az iskolás korúak testnevelése120
Az egyetemi és főiskolai testnevelés122
Az iskolán kívüli testnevelés és sport123
A gyógyító testnevelés123
A testnevelés tartalma és eszközei
A testnevelés fizikai mozgással összefüggő művelődési anyaga125
A testnevelés alapvető művelődési anyagát és eszközeit képező testgyakorlatok értelmezése, értékelése és rendszerezése125
A testgyakorlatok értelmezése125
A testgyakorlatok eredete és fejlődésének útja126
A testgyakorlatok rendszerezése és a testnevelés mozgásrendszerei129
A testgyakorlatok rendszerezése131
A testnevelés mozgásrendszerei133
Iskolai testnevelésünk mozgásrendszere133
A testgyakorlatok tartalma134
A testgyakorlatok formája134
A testgyakorlatok szerkezete135
A testgyakorlatok technikája139
A stílus és a technika összefüggésének problémája a testnevelésben140
A természeti erők és a higiéniai feltételek szerepe a testnevelésben141
A testnevelés anyagát képező társadalom- és természettudományi ismeretek144
A testnevelés a szocialista személyiség formálásának szolgálatában145
A testnevelés szerepe a testi nevelési feladatok megoldásában
A testnevelés szerepe a szervezet megerősítésében és megedzésében, a sokoldalú fizikai fejlesztésben146
A testnevelés szerepe a testi képességek és mozgáskészségek fejlesztésében149
Az erő fejlesztése150
A gyorsaság fejlesztése152
Az ügyesség fejlesztése152
Az állóképesség fejlesztése155
A testnevelés szerepe az értelmi nevelési feladatok megoldásában156
A testnevelés szerepe az erkölcsi nevelési feladatok megoldásában160
A testnevelés szerepe az esztétikai nevelési feladatok megoldásában172
A testnevelés szerepe a politechnikai képzés körébe eső feladatok megoldásában173
A testnevelő tanár egyéniségének szerepe a nevelőmunka eredményessége szempontjából173
A tanulók életkori sajátosságai, mint a nevelőmunka tartalmát és módszereit befolyásoló tényezők175
A nevelőmunka tervezése és a testnevelés175
A testnevelés mint tudomány177
A testneveléstudomány helye a tudományok rendszerében179
A marxizmus-leninizmus a szocialista testneveléstudomány világnézeti alapja181
A testneveléstudomány kapcsolata az érintkező (határ) tudományokkal183
A testneveléstudomány kutatási módszerei193
A testnevelés oktatásának módszertana
A didaktika és a testnevelés oktatásmódszertanának kapcsolata203
Az oktatás célja a testnevelésben204
A testnevelés oktatásának alapfogalmai205
A testnevelés oktatásának tartalma206
Tanterv206
Az iskolai testnevelés mint tantárgy206
Az érvényben levő általános iskolai tanterv főbb elvi kérdései207
A Tanterv felépítettségének főbb vonásai209
Tantervi utasítás209
Tanmenet212
Anyagkiválasztás213
Anyagfelosztás (anyagfelbontás)214
Anyagelrendezés214
Testnevelési kézikönyv223
A testnevelés oktatási folyamata
A testnevelés oktatási folyamatának főbb lélektani és fiziológiai vonatkozásai230
A jártasság és készségek kialakításának folyamata a testnevelésben235
A didaktikai alapelvek érvényesítése a testnevelés oktatási folyamatában238
Az oktatás szocialista nevelő jellege238
A tanulók sokoldalú fejlesztése239
A tudományosság239
A tanulók tudatos aktivitása239
A szemléletesség242
Az elmélet és a gyakorlat kapcsolata243
Az oktatás rendszeressége243
Az ismeretek szilárdsága (tartós elsajátítás)245
A hozzáférhetőség (az oktatás érthetősége)245
A közösségi elv és a tanulókkal való egyéni bánásmód247
A testnevelés szervezeti formái
A testnevelési óra250
A testnevelési óra felépítése meghatározó tényezők, az óratípusok problémája250
Az óravázlat259
Részletes óravázlat262
A tanítási óra korszerűsítésének néhány problémája a testnevelésben264
Foglalkoztatási formák a testnevelés oktatási folyamatában267
Az oktatás módszerei
Ismeretközlés272
Szóban közlés273
Bemutatás274
A szóban közlés éa a bemutatás kapcsolata275
A megértés ellenőrzése276
Gyakoroltatás277
A gyakorlás vezetésének technikája277
A tanulók fejlődési sajétosságaihoz alkalmazkodó oktatás280
Az oktatás menete a mozgások természetes szerint283
Hibajavítás285
Ellenőrzés, értékelés287
Elővigyázatossági és egészségügyi rendszabályok293
Megedzés298
Egészségügyi problémákkal és szervi elváltozásokkal összefüggő sajátos testnevelési foglalkozások300
Önkéntes jellegű szervezeti formák302
Úttörő testnevelés és sporttevékenység302
Sportiskolák307
Edzés, versenyzés308
Az edzésadagolás problémája311
Versenyzés312
Alkalmi (vegyes, epizódikus) szervezeti formák314
Testnevelési ünnepélyek, bemutatók314
Évközi testnevelési ünnepély314
Kultúrmegmozdulás keretébe iktatott bemutató315
Év végi testnevelési ünnepély315
Testnevelési kirándulások317
Testnevelési foglalkozások a szünetekben322
Óra alatti egyperces torna323
Az általános iskolák egy részének sajátos körülményeit figyelembe vevő eljárások
Testnevelés a tornateremmel nem rendelkező iskoláknál324
A testnevelés megszervezése és vezetése a kislétszámú és részben osztott iskolákban325
A testnevelés megszervezése vegyes (koedukált) osztályokban326
Az iskolai testnevelés dologi feltételei328
Tornaterem328
Udvar329
Játszótér330
Függelék
Testneveléstörténeti időrendi táblázat331
Irodalom335
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Testneveléselmélet

Néhány lapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
1.800 Ft
900 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Testneveléselmélet
Állapot:
1.800 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba
konyv