A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Andragógiai olvasókönyv I.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Dr. Koltai Dénes "tüke" pécsi, 1947-ben született. Műszeripari technikumi képesítő vizsga után a Pécsi Tanárképző Főiskola földrajz - rajz szakán szerzett főiskolai, majd az ELTE BTK pedagógia szakán egyetemi végzettséget. Ugyanott szerezte bölcsészdoktori címét 1979-ben. 1986 óta a neveléstudomány kandidátusa. Népművelői gyakorlatát a Mecseki Szénbányák közművelődési intézményeiben szerezte, 1973-tól főfoglalkozású andragógus. A Pécsi Tanárképző Főiskola Pszichológia Tanszékén óraadó tanár 1972-84-ig, a Közművelődési Szakcsoport megalakulása óta (1974) az andragógia tantárgycsoport oktatója. 1983-ban elnyeri a Közművelődési szakcsoport vezetői posztját. A Szakcsoport FEEFI-ig tartó fejlődési ívét az ő vezetésével járta be. Jelenleg a JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrásfejlesztési Intézt igazgatója, ugyanott a Felnőttképzési Tanszék vezetője. Egyetemi docens, a kolozsvári Babes-Bólyai Egyetem Pedagógia - Pszichológia Fakultásának professzora. Az MTA Pedagógiai Bizottsága... Tovább

Fülszöveg

Dr. Koltai Dénes "tüke" pécsi, 1947-ben született. Műszeripari technikumi képesítő vizsga után a Pécsi Tanárképző Főiskola földrajz - rajz szakán szerzett főiskolai, majd az ELTE BTK pedagógia szakán egyetemi végzettséget. Ugyanott szerezte bölcsészdoktori címét 1979-ben. 1986 óta a neveléstudomány kandidátusa. Népművelői gyakorlatát a Mecseki Szénbányák közművelődési intézményeiben szerezte, 1973-tól főfoglalkozású andragógus. A Pécsi Tanárképző Főiskola Pszichológia Tanszékén óraadó tanár 1972-84-ig, a Közművelődési Szakcsoport megalakulása óta (1974) az andragógia tantárgycsoport oktatója. 1983-ban elnyeri a Közművelődési szakcsoport vezetői posztját. A Szakcsoport FEEFI-ig tartó fejlődési ívét az ő vezetésével járta be. Jelenleg a JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrásfejlesztési Intézt igazgatója, ugyanott a Felnőttképzési Tanszék vezetője. Egyetemi docens, a kolozsvári Babes-Bólyai Egyetem Pedagógia - Pszichológia Fakultásának professzora. Az MTA Pedagógiai Bizottsága Andragógiai Albizottságának, valamint a Humán Szakemberek Országos Szövetségének az elnöke. A Humánpolitikai Szemle szerkesztője. Kutatási területe a felnőttképzés és a modernizáció kapcsolata, a hátrányos helyzetűek (elsősorban a roma kisebbségiek) felnőttoktatási programjai tervezésének elméleti kérdései, valamint a felnőttek állampolgári és politikai képzésének elméleti és gyakorlati kérdései. Vissza

Tartalom

Felkai László:
A felnőttoktatás kezdetei Magyarországon (1848-1919) 9
Kiss Tamás:
Felnőttnevelés Magyarországon 1922-1931 22
Csorna Gyula:
Az Iskolai felnőttoktatás szerepváltása 37
Koltai Dénes:
A felnőttképzés funkcióváltása történetéhez 50
Krisztián Béla:
Felnőttnevelés és humán reprodukció 72
Benő Kálmán:
A felnőttoktatás változó funkciói. Értelmezési keretek és
problémák 78
Sáska Géza:
Az iskolarendszerű felnőttoktatás ciklusos természetéről 95
Ballér Endre:
Nemzeti Alaptanterv és a felnőttoktatás 108
Magyar Felnőttoktatási Egyesület:
Javaslat a dolgozók iskolái elhelyezésére az új oktatási
törvényben 113
Krajnyák Lászlóné:
Új modell a miskolci Dolgozók Iskolájában 123
Mayer József:
Adalékok a dolgozók gimnáziumai történetéhez 134
Singer Péter:
A Szabó Ervin Gimnázium tegnap és ma 1
Csorna Gyula:
Felnőttoktatás. Az általános művelődési központok felnőttoktatási intézmények is 14g
Eszik Zoltán és munkatársai:
Programalkotás az ÁMK-ban 149
Szirmainé Kövessi Erzsébet:
Iskola a Taigetos alatt 166
Sáska Géza:
Egy világváros felnőttoktatása a megújulás kényszerében 179
Csorna Gyula:
Az időszerkezetek és a tanulás folyamatai a felnőttoktatásban 185
Maróti Andor:
Mi a távoktatás? 205
Lajos Tamás:
A távoktatás helyzete és fejlesztésének távlatai Magyarországon 214
Marino Ostini:
„Pedagógiai hatékonyság a felsőoktatásban" 240
Maróti Andor:
Van-e didaktikája a felnőttek tanításának? 248
Harangi B. László:
Andragógiai programok célrendszere 260
Kerékgyártó István:
Szocializáció és felnőttnevelés 281
Harangi László:
Munkaerőpiac és felnőttképzés 289
Dr. Kalmár László:
Képzés és átképzés - mint a munkaerő-piaci feszültségek
oldásának egyik lehetséges eszköze 294
Krisztián Béla:
Felnőttképzés - szakképzés. Európai jellemzők
Benedek András:
A felnőttoktatás új kihívásai a szakképzésben 309
Benedek András:
Gazdasági kihívások és a szakképzés 319
Terry George:
Hogyan kedveltük meg egymást a munkaerőpiaci képzési
szférával? 331
Csorna Gyula:
A felnőttképzési rendszerek diverzifikációja 338
Muriel Crane:
Hogyan tanítsuk a felnőtteket? 353
Durkó Mátyás:
A hatékony tanulás mesterfogásai 362
Maróti Andor:
Résztvevőközpontúság a felnőttek tanításában 375
Eero Pekkarinen:
Új metódusok a felnőttképzésben - finn tapasztalatok 390
Dr. Zrinszky László:
Új andragóglai paradigmák 397
Koltai Dénes:
Néhány megjegyzés a felnőttképzési és közművelődési szakemberképzés jelenlegi állapotáról és a lehetséges jövőképről 405
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv