1.034.830

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai Szöveggyűjtemény

Előszó

A pedagógia válságának, reformjának, a kiút keresésének, a nagy változásoknak az erőteljes korszerűsítésnek tanúi vagyunk. A pedagógia útvesztőiben nehéz az eligazodás. Azok az események, amelyek... Tovább

Előszó

A pedagógia válságának, reformjának, a kiút keresésének, a nagy változásoknak az erőteljes korszerűsítésnek tanúi vagyunk. A pedagógia útvesztőiben nehéz az eligazodás. Azok az események, amelyek ma Magyarországon zajlanak, nagyban befolyásolják a társadalmi és intézményes tanulás rendszerét, tartalmát, ás folyamatát.
Ez a szöveggyűjtemény a korszerű pedagógiai munkához kíván segítséget nyújtani. A pedagógia időszerű elméleti és gyakorlati kérdéseinek tanulmányozásához készült. A könyv tanulmányok gyűjteménye, amelyeknek mindegyike ugyan egészen önálló, amelyeket azonban mégis egységes pedagógiai felfogás fűz össze. Az egyes témakörök tárgyalásában igyekeztünk az idevágó szakirodalom bemutatásával tájékoztatni az olvasót a pedagógia legfőbb kérdéseiről, a problémák jelen állásáról, tudva azt, hogy jó része a felnőttoktatásban is hasznosítható.
Ez a sajátos rendszert képező témakörök szerint rendezett szöveggyűjtemény remélhetőleg segítséget nyújt ahhoz, hogy a pedagógusok programjainak megfelelően további válogatást végezzenek a szakirodalomban. A válogatás tanfolyami oktatóknak, az iskolákban tanító pedagógusoknak, szakoktatóknak, valamint a gyakorlati szakembereknek szól, de talán érdeklődéssel forgatják az iskolarendszerű oktatás a tanfolyami képzés posztgraduális oktatás irányításában érdekelt vezetők, résztvevők is. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
1. TÁRSADALMI-GAZDASÁGI KORSZAKVÁLTÁS ÉS A MAGYAR OKTATÁSÜGY 7
HALÁSZ Gábor: Európai keretek és hazai gondok 9
LÁNYI Andrásné: Változó társadalom, változó pedagógia 12
FORRAY R. Katalin: A közoktatás fejlesztésének néhány kérdése 14
MIHÁLY Ottó: A közoktatás alternativitásának feltételei 17
MIKSA Lajos: Milyen vizsgarendszer legyen Magyarországon 21
NAGY Mária: Kísérlet és innováció az oktatásügyben 26

2. AZ ISKOLA ÉS A TÁRSADALOM 31
SZIKRA János: Politizáljon-e az iskola? 33
FALUDI Szilárd: A semleges iskola 34
NÓVÁK Gábor: Vélemények a magániskoláról 36
MIHÁLY Ottó: A pluralista nevelésügy és az iskola 39

3. ALKOTÓ PEDAGÓGUS 45
HOFFMANN Rózsa: Pedagógus és politika 47
RÓKUSFALVY Pál: Nevelés és megújulás történelmi helyzetünk szorításában 48
KOZÉKI Béla: A pedagógus fegyelmezettsége 55
HORVÁTH-SZABÓ Katalin: A tanári stressz és következményei 58
PÁLDI János: Vélemények a tehetséges tanár jellemzőiről 62
BAGDY Emőke-TELKES József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában 70

4. PEDAGÓGIA A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN 79
DR. WESZELY Ödön: Pedagógia 81
ZSOLNAI József - ZSOLNAI László: Mi a baj a pedagógiával? 83
MIHÁLY Ottó: Paradigmaváltás: a pluralista nevelésügy 88
BÁTHORY Zoltán: Négy tétel a magyar pedagógia megújításához 92
5. AZ OKTATÁS (TANÍTÁS-TANULÁS) KORSZERŰSÍTÉSE 95
BÁTHORY Zoltán: Tanítás és tanulás 97
NAGY Sándor: A tanulás mint képességfejlesztés 105
NAGY József: A megtanítási stratégia elméleti alapjai 113
FALUS-GOLNHOFER-M.NÁDASI-SZOKOLSZKY: A pedagógia és a pedagógusok 118

6. A TANÍTÁS-TANULÁS TARTALMI MEGJELENÉSI FORMÁI, TANTERV, TANKÖNYV 135
BALLÉR Endre: A tantervi típusok változásai 137
BALLÉR Endre: A nemzeti alaptanterv elméleti kérdéseiből 142
BÁTHORY Zoltán: Jelentés a nemzeti alaptanterv munkálatainak állásáról 146
KARLOVITZ János: Milyen a jó tankönyv? 148

7. A MINDENNAPI NEVELÉS 153
BUDA Béla: Az empátia jelentősége a pedagógiai munkában és a gyermeknevelésben 155
MÉSZÁROS István: Egy nevelési kulcsfogalom változása 164

8. ADATOK AZ OKTATÁSRÓL
TÓTH Lajos: Az alapfokú nevelés-oktatás legfrissebb adataiból 159
HOFFMANN Rózsa: Szakmunkásképzésünk a számok tükrében 169
SAHIN TÓTH Gyula: A kereskedelmi és vendéglátóipart szakoktatás adatai 170
URR József: A Kereskedelmi és idegenforgalmi Továbbképző szakoktatási adatai 173

9. NEMZETKÖZI KITEKINTÉS 175
SZOBOSZLAY Miklós: Az iskola és a neveléstudomány a változó társadalomban 177
BENEDEK András: A nevelésügy nemzetközi prioritása Lengyelországban 180
TÓTH Lajos: Pedagógiai kutatások Jugoszláviában 184
M. NÁDASI Mária: Látogatás a tülbingeni Waldorf-iskolában 186
TAKÁCS Imre: A japán csoda titka a korszerű oktatás 188
SZEBENYI Péter: Tantervek nálunk és Európában 189
VAJÓ Péter: Szakképzés a Közös Piac országaiban (2) 192
SZŰCS Pál: A Világbank és a hazai szakképzés 196

10. SZAKOKTATÁS "Reform"-törekvések a szakképzésben 199
MÉSZÁROS Miklós: A közismereti tantárgyak fejlesztése 201
ARATÓ László: A „humán" tantárgyblokk 202
SÁNDOR Zsolt: A számítástechnika alkalmazása a szakképzésben 206
SZABÓ Tihamér: Divatos és divatját múlt fogalmak 208
SAHIN TÓTH Gyula: Szeptemberben kezdődik az oktatás a két tanítási nyelvű idegenforgalmi
szakközépiskolában 210

11. JOGSZABÁLYOK JEGYZÉKE 217
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv