A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Kedves Tanár Kollégák!
Tisztelt Olvasó!
A kiadvány, melyet kezükben tartanak, egy mindannyiunk számára fontos munka „alapdokumentuma": a felnőttképzés elméleti és módszertani kézikönyve. A...
Tovább
Előszó
Kedves Tanár Kollégák!
Tisztelt Olvasó!
A kiadvány, melyet kezükben tartanak, egy mindannyiunk számára fontos munka „alapdokumentuma": a felnőttképzés elméleti és módszertani kézikönyve. A kötet azokat az előadásokat tartalmazza szerkesztett formában, melyek a felnőttképzésben dolgozó tanárok számára kifejlesztett, kísérleti továbbképzési program első szakaszában - a konferenciákon - 2007 tavaszán elhangzottak. A kezdeményezés úttörő jellegű, mert azt kívánja megalapozni, hogy - hasonlóan a pedagógusok kötelező továbbképzési rendszeréhez - a felnőttképzésben dolgozó kollégák számára is belátható időn belül álljon rendelkezésre rendszeres továbbképzési lehetőség.
Azért tartom fontosnak ezt a kiterjedt munkálatot, mert a társadalom hivatásos humán fejlesztő szakembereit: az iskolában és a felnőttképzésben dolgozó pedagógusokat egyre nagyobb kihívások érik, melyeknek meg kell felelniük. Ennek oka közismert: folyamatosan növekvő felkészültséget igényel a tartósan meglévő vagy az új, esetenként gyorsan változó gazdasági, foglalkoztatási és szociális problémák megértése és megoldása.
Ennek a tudástőkének a megszerzése - amely egyszeri ismeretkiegészítéstől egy teljes szakképesítés elsajátításáig terjedhet - alapvetően igényli a pedagógusok és a nem hivatásos oktatási, képzési és nevelési szakemberek közreműködését. A feladatnak azonban csak akkor lehet megfelelni, ha a tanárok maguk is birtokában vannak a megfelelő elméleti és módszertani tudásnak: folyamatosan megszerzik azokat az új ismereteket és készségeket, melyek átadásával tanítványaik számára is biztosítják a szükséges kompetenciák elsajátítását. Erre a kihívásra készít fel, és ennek megválaszolását jól segítheti egy szervezett és korszerű ismereteket nyújtó tanártovábbképzés, amely természetesen nemcsak az állami szervek támogatását, hanem a pedagógusok aktív részvételét is igényli. E gondolatok jegyében vállaltam aktív támogató és orientáló szerepet a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet kezdeményezésére létrejött - a felnőttképzés fejlesztését célzó, azon belül a felnőttképzésben dolgozó tanárok továbbképzését megalapozó - európai uniós támogatású programban, a kötetben szereplő professzortársaimmal együtt. Remélem, hogy az itt szereplő előadások felkeltik azon tanárkollégáim érdeklődését is, akik nem tudtak részt venni a továbbképzés első szakaszában, de lehetőségük van bekapcsolódni a képzés második, ősszel megrendezésre kerülő részébe, melynek gazdája már az új, a felnőttképzés ügyét is felkaroló Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet.
Eredményes tanulást kívánok!
Vissza
Tartalom
A hazai felnőttképzés elmélete és gyakorlata
Szekeres Tamás: Gazdaság és felnőttképzés 9
Nagy László: Az új szakképesítési rendszer 17
Zachár László: A felnőttképzés eredményei és kulcsproblémái 28
Szép Zsófia: A felnőttképzési rendszer helye a hazai
emberierőforrás-fejlesztésben. Irányítás és finanszírozás 39
Soós Adrianna: Az állami szerepvállalás a foglalkoztatási
célú képzésekben: célcsoportok és programok 50
Zarka Dénes: A távoktatás korszerű rendszerei. A tanárok feladata a korszerű
információs-kommunikációs technika lehetőségeinek kihasználásában 68
Csendes Lilla: A korszerű oktatásszervezés feladatai 81
Papp Lajos: A tanárképzés megújítása és a felnőttképzés 92
Andragógia és módszertan
Lada László: Andragógia és a felnőttkori kompetenciák 107
Benedek András: Tanulás a harmadik évezredben.
A „digitális pedagógia" szerepe 126
Kadocsa László: Az atipikus tanulási formák elterjedésének
lehetőségei és korlátai 140
Antalovits Miklós: A felnőttképzésben oktatók kompetenciamodellje
egy vállalati kutatássorozat alapján 167
Szilágyi Klára: A képzéshez kapcsolódó szolgáltatások és fejlesztési irányai 183
Felnőttképzés az Európai Unióban
Köpeczi Bócz Tamás: Az Európai Unió felnőttképzési stratégiája 202
Sz. Tóth János: A fejlett országok felnőttképzési rendszerei 216
A felnőttképzési kutatások tapasztalatai
Fábri György: Tudástól a tudományig - a magyarországi felnőttképzés
(ön)reflexiója 233
Tárgymutató 250
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.