1.034.889

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szoftverfejlesztés C++ nyelven

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Szak Kiadó Kft.
Kiadás helye: Bicske
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 510 oldal
Sorozatcím: Alkalmazott informatika
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9131-94-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Napjaink számos területen egyeduralkodó programozási paradigmája az objektumorientált programozás (OOP). A nagyobb szoftverrendszerek iránt támasztott követelmények - főként az átláthatóság és a karbantarthatóság - eddigi tudásunk alapján leginkább ebben a megközelítésben kezelhetők. A szerzők olvasmányos formában, sok példával illusztrálva mutatják be a C++ nyelv lehetőségeit.
Nagy hangsúlyt helyeznek azokra a részekre, ahol a programozónak komolyan oda kell figyelnie a kódolásra, illetve arra, hogy miként lehet különböző megoldásokkal csökkenteni a hibalehetőségeket. Az objektumorientált szemlélet áthatja a C++ nyelvi konstrukcióinak ismertetését, azokat az objektumorientált „világnézetbe" helyezi.
A könyvet azoknak ajánljuk, akik rendelkeznek ismeretekkel a C nyelvről, és meg szeretnék ismerni a C++ nyelvet is. Ajánljuk azoknak a fejlesztőknek is, akik szeretnék elmélyíteni C++ ismereteiket a kevésbé közismert lehetőségek terén (például magyar nyelvű fejlesztés, C++ l/O és a... Tovább

Fülszöveg

Napjaink számos területen egyeduralkodó programozási paradigmája az objektumorientált programozás (OOP). A nagyobb szoftverrendszerek iránt támasztott követelmények - főként az átláthatóság és a karbantarthatóság - eddigi tudásunk alapján leginkább ebben a megközelítésben kezelhetők. A szerzők olvasmányos formában, sok példával illusztrálva mutatják be a C++ nyelv lehetőségeit.
Nagy hangsúlyt helyeznek azokra a részekre, ahol a programozónak komolyan oda kell figyelnie a kódolásra, illetve arra, hogy miként lehet különböző megoldásokkal csökkenteni a hibalehetőségeket. Az objektumorientált szemlélet áthatja a C++ nyelvi konstrukcióinak ismertetését, azokat az objektumorientált „világnézetbe" helyezi.
A könyvet azoknak ajánljuk, akik rendelkeznek ismeretekkel a C nyelvről, és meg szeretnék ismerni a C++ nyelvet is. Ajánljuk azoknak a fejlesztőknek is, akik szeretnék elmélyíteni C++ ismereteiket a kevésbé közismert lehetőségek terén (például magyar nyelvű fejlesztés, C++ l/O és a sablonok haladóbb funkciói, a modellezés alapjai), vagy jobban ki szeretnék használni a Szabványos C++ Könyvtár nyújtotta lehetőségeket.
A főbb témakörök:
- A C++ nem objektumorientált lehetőségei
- Bevezetés az objektumorientált programozásba
- Operátorok túlterhelése
- A C++ I/O
- Öröklés és behelyettesíthetőség
- Kivételkezelés
- Sablonok
- A Szabványos C++ Könyvtár részletes ismertetése
- Magyar nyelvű fejlesztés
- Az objektumorientált modellezés alapjai
- Eszközök
Reméljük, hogy az "Alkalmazott informatika sorozat" ezen kötete is hasznosnak bizonyul mind a fejlesztők, mind a C++ nyelvvel ismerkedők körében. Vissza

Tartalom

Előszó xiii
1. Bevezetés 1
2. A C++ nem objektumorientált újdonságai 3
2.1. A C és a C++ nyelv 3
2.1.1. Függvényparaméterek és visszatérési érték 3
2.1.2. A main függvény 4
2.1.3. A bool típus 4
2.1.4. C stílusú több-bájtos sztringek 5
2.1.5. Változódeklaráció mint utasítás 5
2.2. Függvénynevek túlterhelése 6
2.3. Alapértelmezett függvényargumentumok 8
2.4. Paraméterátadás referenciatípussal 10
3. Objektumok és osztályok 17
3.1. Az objektumorientáltság alapelvei 17
3.2. Egységbe zárás a C++-ban 20
3.2.1. Tagváltozók 22
3.2.2. Tagfüggvények 22
3.3. Adatrejtés 25
3.4. Konstruktorok és destruktorok 28
3.5. Dinamikus adattagot tartalmazó osztályok 31
3.5.1. Dinamikus memóriakezelés 32
3.5.2. Dinamikus adattagok támogatása 34
3.5.3. A másolókonstruktor 39
3.5.4. Összefoglalás 43
3.6. Friend függvények és osztályok 44
3.6.1. Friend függvények 44
3.6.2. Friend osztályok 45
3.6.3. A friend viszony tulajdonságai 46
3.7. Tagváltozók inicializálása 47
3.8. Statikus tagok 50
3.9. Beágyazott definíciók 54
4. Konstansok és inline függvények 59
4.1. A const használata 59
4.1.1. Konstans „változók" 59
4.1.2. Konstans pointerek 60
4.1.3. Konstans függvényparaméterek 61
4.1.4. Konstans tagváltozók 62
4.1.5. Konstans tagfüggvények 63
4.1.6. Mutable tagváltozók 66
4.1.7. Const - nem const konverziók 66
4.2. Inline függvények 68
5. A C++ I/O alapjai 73
5.1. A szabványos adatfolyamok 73
5.2. Manipulátorok és formázás 80
5.3. Állománykezelés 86
5.4. Egyéb műveletek 90
6. Operátorok és túlterhelésük 93
6.1. Az operátorokról általában 93
6.2. Függvényszintaxis és túlterhelés 94
6.3. Példa: egy komplex számokat megvalósító osztály 96
6.4. Speciális operátorok túlterhelése 102
6.5. Általános szabályok 106
6.6. A pointer-tag operátorok 107
7. Általánosítás és specializáció 111
7.1. Tagváltozók és tagfüggvények öröklése 112
7.2. Behelyettesíthetőség 218
7.3. A virtuális függvények megvalósítása 132
7.4. Többszörös öröklés 237
7.4.1. A többszörös öröklés gyakorlati alkalmazása 140
7.4.2. A többszörös öröklés és a void 152
7.5. Virtuális öröklés 253
7.6. A konstruktorok és destruktorok automatikus feladatai 159
8. Típuskonverziók 165
8.1. Beépített típusok közti típuskonverziók 165
8.2. A felhasználói típusok konverziói 167
8.2.1. Konverzió független típusok között 168
8.2.2. Konverzió az öröklési hierarchia mentén 173
8.3. A C++ típuskonverziós operátorai 175
9.1. Bevezetés a névterek használatába 179
9.2. A globális hatókör elérése 182
9.3. Tagfüggvények definiálása 182
9.4. Using deklarációk 183
9.5. Argumentumfüggő névfeloldás 184
9.6. Névtér alias 185
10. Kivételkezelés 187
10.1. A kivételek használatának alapjai 187
10.1.1. Hagyományos hibakezelés 187
10.1.2. A kivételkezelés alapjai 189
10.1.3. Egymásba ágyazott try-catch blokkok 195
10.1.4. Az elkapott kivétel újradobása 196
10.1.5. A verem visszacsévélése 197
10.2. Kivételkezelés a gyakorlatban 198
10.2.1. A kivételek típusossága 198
10.2.2. Kivételhierarchiák 200
10.2.3. Saját kivételosztályok 205
10.2.4. Kezeletlen kivételek 208
10.2.5. Függvények kivételspecifikációja 208
10.3. Kivételkezelési technikák 209
10.3.1. Erőforrás-kezelés 210
10.3.2. Bevezetés az auto_ptr használatába 212
10.3.3. A konstruktor és a destruktor működése 214
11. C++sablonok 217
11.1. Függvénysablonok 218
11.1.1. Függvénysablon-specializáció 221
11.1.2. Példák függvénysablonokra 223
11.1.3. A hívott függvény kiválasztása 224
11.2. Osztálysablonok 225
11.2.1. Osztálysablonok írása 228
11.2.2. Bővebben a sablonparaméterekről 235
11.2.3. Alapértelmezett sablonparaméterek 241
11.2.4. Pointerek, referenciák és konstansok, mint sablonparaméterek 243
11.2.5. Tagfüggvénysablonok 244
11.2.6. Az osztálysablonok és az öröklés 245
11.2.7. Osztály sablon-specializáció 247
11.2.8. A sablonok fordítása 250
11.2.9. További osztálysablon technikák 256
12. Bevezetés a C++ szabványos sablonkönyvtárába 263
12.1. Alapkoncepciók 264
12.1.1. Tárolók 265
12.1.2. Iterátorok 276
12.1.3. Algoritmusok 286
12.2. Függvényobjektumok 296
12.2.1. Asszociatív tárolók rendezése 296
12.2.2. Előregyártott függvényobjektumok 299
12.3. Szabványos algoritmusok 304
12.3.1. Az algoritmusok áttekintése 305
12.3.2. Nem módosító algoritmusok 311
12.3.4. Sorrendváltoztató algoritmusok 323
12.3.5. Rendezett tartományt feltételező algoritmusok 334
12.3.6. Numerikus algoritmusok 339
12.4. STL tárolók 342
12.4.1. Szekvenciális tárolók 344
12.4.2. Asszociatív tárolók 351
12.4.3. Állandó és változó méretű bittömbök 356
12.4.4. A tárolók műveleteinek összehasonlítása 358
12.4.5. Nem szabványos tárolók 364
12.5. Szövegkezelés 364
12.5.1. Inicializálás 365
12.5.2. Méret és memóriakezelés 366
12.5.3. Alapműveletek 367
12.5.4. I/O függvények 376
12.5.5. Szöveges konverziók 380
12.6. Magyar nyelvű fejlesztés 334
12.6.1. A szabványos nemzetközi karakterkészlet 385
12.6.2. A nyelvi környezetek programozása 394
12.7. További lehetőségek 426
13. A modellezés és a C++ 427
13.1. Osztályok 428
13.2. Kapcsolatok 430
13.2.1. Asszociációk 431
13.2.2. Sablonok modellezése 442
13.3. Kódgenerálás és kódvisszafejtés 443
14. Esettanulmány 445
14.1. Alapfunkciók 445
14.1.1. A feladat áttekintése 445
14.1.2. A termékek reprezentálása 446
14.1.3. Összetett termékek 453
14.1.4. Termékek nyilvántartása 456
14.1.5. Termékobjektumok létrehozása 459
14.1.6. Tesztelés 464
14.2. További funkciók az STL használatával 466
15. Utószó 471
"A" függelék: A C++ operátorok precedenciatáblázata 473
"B" függelék: Fejlesztőkörnyezetek 475
B.1. Microsoft Visual C++ 475
B.1.1. Új solution létrehozása 475
B.1.2. A fejlesztés környezete 476
B.1.3. Fordítás, futtatás és nyomkövetés 478
B.1.4. Solutionkezelés 480
B.1.5. Néhány hasznos funkció 481
B.1.6. Dokumentáció 483
B.2. A GNU C++ fordító 484
"C" függelék: Áttérés C nyelvről C++ nyelvre 487
Kislexikon 491
Angol-magyar szójegyzék 501
Irodalomjegyzék 505
Tárgymutató 507
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv