1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programozzunk C nyelven!

Ansi C, Turbo C, Grafika, Numerikus módszerek/Kezdőknek, középhaladóknak

Szerző
Lektor

Kiadó: ComputerBooks Kiadói, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 555 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-618-118-7
Megjegyzés: Második, javított kiadás. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kinek szánjuk a könyvet?
A "Programozzunk C nyelven!" című könyv elsősorban azok számára íródott, akik most kezdenek ismerkedni a programozási nyelvek "angoljának" nevezhető C nyelvvel. A könyv... Tovább

Előszó

Kinek szánjuk a könyvet?
A "Programozzunk C nyelven!" című könyv elsősorban azok számára íródott, akik most kezdenek ismerkedni a programozási nyelvek "angoljának" nevezhető C nyelvvel. A könyv felépítése olyan, hogy nem szükséges a teljes művet elolvasni ahhoz, hogy a feldolgozott témakört programok írásával mélyítse el az Olvasó. Amennyiben a feldolgozást sikeresnek ítéli meg, tovább lehet lépni a következő fejezet olvasásával. Az önellenőrzéshez a fejezetek végén található kérdések és feladatok nyújtanak segítséget.
Könyvünk azok számára is értékes szakirodalom lehet, akik ugyan már programokat írnak C nyelven, azonban a C nyelvnek még nem minden területén mozognak otthonosan. A fejezetek a címükben szereplő témakört teljes részletességgel és példák sokaságával tárják az Olvasó elé. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ1
Bevezetés3
A C nyelv múltja, jelene és jövője3
Gondolatok a C nyelvről5
Ismerkedés a C nyelvvel9
A C nyelv lépésről-lépésre23
A C nyelv alapelemei23
A nyelv jelkészlete23
A C nyelv azonosítói24
Konstansok26
Sztringliterálok29
Megjegyzések30
Operátorok31
Írásjelek31
A C program szerkezete33
A legegyszerűbb C program33
Egy szöveget kiíró C program33
Egyelten modulból felépülő C program34
Több modulból álló C program35
Típusok, változók, konstansok38
A C nyelv típusai38
Egyszerű változók definiálása45
Saját típusok előállítása47
Konstansok a C nyelvben47
Értékek, címek és mutatók49
Operátorok és kifejezések58
Precedencia és asszociativitás61
Mellékhatások és rövidzár kiértékelés63
Elsődleges operátorok65
Aritmetikai operátorok67
Összehasonlító és logikai operátorok69
Léptető operátorok72
Bitműveletek78
Értékadó operátorok80
Pointer operátorok82
A sizeof operátor82
A vessző operátor83
A feltételes operátor85
Típuskonverziók85
A C nyelv utasításai93
Utasítások és blokkok94
Az if utasítás95
A switch utasítás101
A ciklusutasítások104
A break és a continue utasítások113
A gogo utasítás117
A return utasítás118
Tömbök, sztringek és mutatók120
Egydimenziós tömbök120
Mutatók és a tömbök125
Sztringek127
Többdimenziós tömbök131
Mutatótömbök, sztringtömök133
Dinamikus helyfoglalású tömbök136
Felhasználó által definiált adattípusok147
A struktúra típus megadása147
Hivatkozás a struktúra adattagjaira150
Kezdőértékadás a struktúrának154
Egymásba ágyazott struktúrák154
Struktúratömbök156
Union típusú adatstruktúrák159
A bitmezők használata163
Önhivatkozó struktúrák használata - a listaszerkezet166
Függvények173
Függvények definíciója174
Függvények deklarációja és prototípusa179
A függvényhívás181
A függvény mint argumentum186
Struktúra átadása függvénynek195
Tömb argumentumok használata197
A main függvény paraméterei és visszatérési értéke207
Rekurzív függvények használata210
Változó hosszúságú argumentumlista216
C deklarációk értelmezése és készítése221
Tárolási osztályok228
Az azonosítók élettartama228
Érvényességi tartomány és a láthatóság230
A kapcsolódás232
A névterületek233
A tárolási osztályok használata234
Az előfeldolgozó248
A C program fordításának fázisai249
Állományok beépítése a forrásprogramba250
Makrók használata250
Feltételes fordítás258
A #line, az #error, és a #pragma direktívák262
Programozás Turbo C könyvtári függvények felhasználásával265
Alapvető adatbeviteli- és kiviteli függvények265
A getchar és a putchar makrók268
A gets és puts függvények269
Formázott adatbevitel és -kivitel269
Írás sztringben és olvasás sztringből278
Az stdio és stdout átirányítása279
A szabványos file-kezelés alapjai281
A file-mutató definiálása282
A file megnyitása282
A file lezárása284
Adatátviteli pufferek kijelölése284
Szöveges állományok kezelése286
Bináris állományok kezelése287
Pozicionálás a file-ban289
Hibakezelés290
Karakterek osztályozása - adatkonverzió292
Karakterek osztályozása292
Karatkert átalakító függvények és makrók294
Konverziós függvények294
Puffer- és sztringkezelő függvények298
Pufferek kezelése298
Sztringek kezelése299
Matematikai függvények302
Trigonometrikus függvények302
Hiperbolikus függvények303
Hatvány- és logaritmusfüggvények304
Egyéb függvények305
Memóriakezelés Turbo C rendszerben308
Memóriamodellek308
A dinamikus memóriakezelés függvényei313
Speciális könyvtári függvények316
Rendezés és keresés316
Időkezelő függvények317
A szöveges képernyő kezelés Turbo C függvényekkel319
Képernyővezérlők319
A szöveges mód képernyőablaka320
Programozás szöveges módban322
A szöveges mód konstansai327
Mintaprogramok a szöveges mód használatára329
A gafikus képernyő kezelése Turbo C függvényekkel338
A garfius koordinátarendszer339
Az aktuális pointer (grafikus kurzor)339
Kiírások a grafukus képernyőn340
Képernyőlapok és színek340
Hibakezelés340
A grafikus könyvtár függvényeinek használata340
Rajzolás a grafikus képernyőre350
Szövegek a grafikus képernyőn356
Hibakezelés358
A grafikus rendszer további lehetőségei359
A grafikus könyvtár függvényeinek csoportosítása361
Grafikus programok készítése365
Numerikus módszerek és a C nyelv383
Lineáris egyenletrendszer megoldása385
Gauss-féle kiküszöbölési eljárás386
Gauss-Jordan módszer395
Fokozatos közelítések módszere (Jacobi iteráció)396
Gauss-Seidel módszer397
Lineáris egyenletrendszer megoldása LU dekompozícióval398
Mátrixinvertálás406
Egyismeretlenes nemlineáris egyenlet megoldása410
Gyök behatárolása intervallum-felezéssel412
Gyök meghatározása érintő módszerrel (Newton-Raphson módszer)414
Húr módszer416
Gyök meghatározása a Newton-Raphson módszer és a húr módszer együttes alkalmazásával418
Gyök meghatározása szelő módszerrel420
Gyök meghatározása fokozatos közelítéssel421
Interpoláció, regresszió424
Interpoláció425
Lineáris interpoláció426
Lagrange interpoláció427
Aitken interpoláció430
Regresszió433
Numerikaus integrálás (numerikus kvadratúra)438
Newton-Cotes kvadratúra módszerek440
Romberg eljárás449
Nem ekvidisztáns osztású kvadratúra: Gauss és Csebisev formulák450
A Turbo Pascal és a Turbo C nyelv összehasonlítása453
A program szerkezete453
A programozás elemeinek összehasonlítása456
Az adatkiviteli (output) művelet456
Adattípusok458
Műveletek459
Adatbevitel460
Az utasításblokk460
Feltételes utasítások461
Ciklusutasítások463
Alprogramok466
A C függvények prototípusa468
Az adatstruktúrák áttekintése469
Mutatók469
Tömbök471
Sztringek472
Felhasználói adattípusok474
Unionok475
Programozásbeli különbségek476
Betű-érzékenység476
Típuskonverziók (type-casting)476
Konstansok és változók tárolása, kezdőértékadása477
Parancssor argumentumok479
File I/O480
Turbo C 2.0 könyvtári függvényei483
A Turbo C 2.0 deklarációs állományai483
Globális változók és szabványos típusok485
Globális változók485
Szabványos típusok487
A BGI könyvtár globális változói és típusai489
A könyvtári függvények csoportosítása491
Karakterek osztályozása és konverziója491
Adatkonverziók492
Könyvtárak kezelése492
Adatbevitel és -kivitel493
Matematikai rutinok499
Memóriakezelés501
Pufferek használata502
Sztringkezelés502
Folyamatvezérlés504
Időhasználat506
Változó hosszúságú argumentumlista kezelése (makrók)507
Keresés és rendezés507
További szabványos függvények507
Rendszerhívások508
A BGI grafikus könyvtárhoz tartozó függvények511
A Turbo C 2.0 nyelv kulcsszavai515
Függvények grafikus módban517
A Turbo C integrált fejlesztőrendszer kezelése539
Szövegszerkesztés540
Fordítás, szerkesztés és futtatás540
Projekt fogalma és használata541
A lemezmelléklet használata543
Összefoglaló táblázatok545
IBM PC billentyűkódok545
Az IBM karakterkódok táblázata547
Irodalomjegyzék549
Tárgymutató551
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv