| Előszó | 13 |
| Előszó a 6. kiadáshoz | 14 |
| A vizsgálókészülékek alkalmazása | 15 |
| Az Otto-motoros gépjárművek alapvizsgálati programja | 17 |
| Az akkumulátor és az indítómotor vizsgálata | 24 |
| Az akkumulátor szemrevételezése | 24 |
| A cellafedél felpúposodott | 24 |
| Erős korrózió a kapcsokon | 24 |
| Elektrolitszint | 24 |
| A savsűrűség mérése | 25 |
| Az akkumulátor és az indítómotor | 25 |
| A nyugalmi feszültség és az indítófeszültség | 26 |
| A rövidzárlati áram mérése | 27 |
| A rövidzárlati feszültség | 27 |
| Feszültségesés az indítóvezetéken | 28 |
| Akkumulátorvizsgálat | 28 |
| A cellavizsgáló | 28 |
| A mérés | 29 |
| Lökésszerű terheléssel vizsgáló készülék | 30 |
| Kapacitásvizsgálat | 30 |
| Korszerű akkumulátorvizsgáló | 31 |
| Automatikus akkumulátorvizsgáló | 32 |
| Az akkumulátor vizsgálata és töltése Gossen VB 801/VB 802 típusú elektronikus diagnosztikai készülékkel | 33 |
| Hibafelismerés | 35 |
| A gyújtógyertya vizsgálata | 36 |
| A gyújtógyertya színe | 36 |
| A gyújtógyertyák elöregedési jelei | 38 |
| A gyújtógyertyatípusok összehasonlítása | 39 |
| Típusjelölések | 39 |
| Az elektródatávolság | 41 |
| A gyújtógyertyák vizsgálata | 41 |
| A hengerek tömítettségének vizsgálata | 44 |
| A dinamikus sűrítésinyomás-összehasonlítás | 44 |
| Sűrítésinyomás-mérések | 47 |
| Kompressziónyomás-kiíró motométer | 48 |
| A műszer működése | 48 |
| A műszer kezelése | 49 |
| Kiértékelés | 49 |
| Nyomásveszteség-vizsgálat | 50 |
| A nyomásveszteség-vizsgálat menete | 51 |
| A hengerkopás vizsgálata a teljes dugattyúúton | 52 |
| Kisegítő nyomásveszteség-vizsgálat | 52 |
| Az égésterek szemrevételezéses ellenőrzése | 52 |
| Megszakítóműködés, fordulatszámmérés és gyújtóbeállítás | 56 |
| A zárásszög vizsgálata | 56 |
| Megszakító- és zárásszögmérés | 58 |
| Ellenállásmérés | 59 |
| Dinamikus érintkezésellenállás-mérés | 62 |
| A zárásszög mérése | 62 |
| A zárásszög csökkenése | 62 |
| A zárásszög növekedése | 63 |
| A zárásszög beállítása | 63 |
| Fordulatszámmérő | 65 |
| Zárásszög- és fordulatszámmérő | 65 |
| Gyújtófeszültség-vezérlésű fordulatszámmérő | 65 |
| Induktív impulzusadó | 66 |
| Fotoelektromos fordulatszámmérő | 67 |
| A diagnosztikai érzékelők és a diagnosztikai adók | 67 |
| Kapacitív gyújtófeszültség-adó | 68 |
| Az induktív triggerimpulzus-adó | 68 |
| A szögjeladó | 68 |
| Diagnosztikai adó áramméréshez | 69 |
| Hall-adó | 70 |
| Hőmérsékletadó | 71 |
| Bosch gyártmányú lambdaszonda | 72 |
| A gyújtás beállítása | 73 |
| A motorteljesítmény függése a gyújtás beállításától | 73 |
| Az égés folyamata az Otto-motorokban | 74 |
| A túl nagy előgyújtás hatása | 75 |
| A túl nagy utógyújtás hatása | 76 |
| A gyújtás alapbeállítása | 76 |
| A gyújtás beállításához szükséges adatok | 77 |
| A gyújtás beállítása sztroboszkóplámpával | 78 |
| Gyújtásbeállítás felsőholtpont- (FH) adóval | 79 |
| Az alapbeállítás | 80 |
| A centrifugális gyújtásszabályozók vizsgálata | 82 |
| A centrifugális gyújtásszabályozó | 82 |
| Gyújtásbeállítási jelleggörbék | 82 |
| A hibás gyújtásbeállítás | 83 |
| A stabilitás | 83 |
| Vizsgálókészülék a centrifugális gyújtásszabályozó vizsgálatához | 84 |
| Egyszerű vizsgálókészülék a gyújtásszög méréséhez | 84 |
| Gyújtásszögvizsgáló gyújtásszögmérő készülékkel | 85 |
| A centrifugális gyújtásszabályozó vizsgálata | 85 |
| Gyújtásszögvizsgálati értékek | 85 |
| A kopott hajtó alkatrészek | 86 |
| A vákuumos gyújtásszabályozó vizsgálata | 87 |
| A vákuumos gyújtásszabályozó | 88 |
| A tisztán vákuumos szabályozás | 89 |
| A vákuumos gyújtásszabályozón kívüli hibaforrások | 90 |
| A vákuumos gyújtásszabályozó hibaforrásai | 90 |
| A vákuumos gyújtásszabályozó vizsgálata | 91 |
| A vákuumvizsgáló csatlakoztatása és beszabályozása | 91 |
| A vákuumos gyújtásszabályozó tömítettségének vizsgálata | 91 |
| A szabályozási jelleggörbe vizsgálata | 92 |
| Kiegészítő vákuumszivattyúk | 93 |
| A gyújtótekercs vizsgálata | 94 |
| A gyújtószikra polaritása | 94 |
| A gyújtófeszültség nagysága | 95 |
| A feszültségesés | 96 |
| A gyújtótekercs vizsgálata | 96 |
| Gyújtásvizsgáló készülék | 98 |
| A gyújtófeszültség érintkezés nélküli mérése | 100 |
| Az elektronikus gyújtóberendezések vizsgálata | 100 |
| Bosch hibakeresési terv a BMW 528, 633 Ci és 3,3 típusú gépkocsikhoz | 102 |
| A kondenzátor vizsgálata | 106 |
| A kondenzátor hibái | 106 |
| A kondenzátor vizsgálata | 107 |
| Egyszerű vizsgálóeszközök | 108 |
| Kombinált üzemi műszer | 108 |
| A nagyfeszültségű szigetelés vizsgálata | 109 |
| Az elosztófedél | 109 |
| Az elosztóforgórész | 110 |
| A gyújtókábel | 110 |
| A zavarszűrő ellenállások vizsgálata | 111 |
| A zavarszűrő ellenállások mérése | 111 |
| A hengerek összehasonlítása | 112 |
| A hengerek elektronikus összehasonlítása | 113 |
| A szívóvákuum vizsgálata | 115 |
| Az indítási vákuum | 116 |
| Az üresjárati vákuum | 117 |
| Vákuummérés nagyobb fordulatszámokon | 117 |
| Példa a vákuumvizsgálatra | 117 |
| A tüzelőanyag-szivattyú vizsgálata | 119 |
| A tüzelőanyag-szivattyú vákuumja | 119 |
| A tüzelőanyag-szivattyú nyomása | 119 |
| A tüzelőanyag-szivattyúk nyomószelepének vizsgálata | 120 |
| Az úszótűszelep vizsgálata | 120 |
| A karburátor beállítása | 121 |
| A szinkronvizsgálat | 122 |
| A tüzelőanyag-nyomás vizsgálata | 124 |
| A tüzelőanyag-fogyasztás vizsgálata | 125 |
| A készülék leírása | 125 |
| A vizsgálókészülék csatlakoztatása | 126 |
| A mérés folyamata | 131 |
| A kipufogógáz vizsgálata | 133 |
| Káros anyagok | 133 |
| A szén-monoxid (CO) | 134 |
| Elégetlen szénhidrogének | 135 |
| A nitrogén-oxidok (NO) | 136 |
| Az oxigén (O2) | 136 |
| A kipufogógázokra vonatkozó törvények | 136 |
| A gyújtás hatása | 139 |
| A motor szerkezetének hatása | 140 |
| Kipufogógáz-vizsgáló rendszer | 141 |
| A CO-mérő készülék | 141 |
| Kipufogógáz-vizsgáló a fő- és közbenső vizsgálatokhoz | 142 |
| A kipufogógáz-vizsgáló alkalmazása | 143 |
| A vízleválasztó | 143 |
| A szűrő | 143 |
| A mintavevő szonda | 143 |
| A kipufogógáz-vizsgálat menete | 144 |
| Az üresjárat | 144 |
| Közepes fordulatszámok | 144 |
| Nagy fordulatszámok | 145 |
| A gyorsítószivattyú vizsgálata | 145 |
| A levegőszűrő vizsgálata | 145 |
| Kipufogógáz-vizsgálat a V. A. G-1363 A vizsgálókészülékkel | 145 |
| A kipufogógáz-vizsgáló mint motordiagnosztikai műszer | 146 |
| A kipufogógáz mérése a CO-/HC-/CO2-/O2 kipufogógáz-mérőberendezéssel | 149 |
| A szénhidrogén vizsgálata | 151 |
| A generátor vizsgálata | 153 |
| A váltakozó áramú generátorok és a tranzisztoros szabályozók vizsgálatának különleges irányelvei | 153 |
| Generátorok egyszerű vizsgálata akkumulátorfeszültség mérésével | 154 |
| A töltőáram egyszerű vizsgálata | 154 |
| A feszültségszabályozó beállításának vizsgálata | 155 |
| Bosch generátorok és szabályozók | 155 |
| Szabályozófeszültség üresjáratban | 156 |
| Szabályozófeszültség terheléssel | 156 |
| A variációszabályozásos gépekre érvényes | 157 |
| Az áramszabályozás kezdete (töréses jelleggörbéjű szabályozók esetén) | 158 |
| A bekapcsolási feszültség | 158 |
| A visszáram | 158 |
| A váltakozó áramú generátorok és a szabályozó | 159 |
| Bosch Volt-Amper-vizsgálókészülék beépített terhelőellenállással | 160 |
| VW 1315A típusú digitális multiméter | 161 |
| Gyújtás- és motorvizsgálat gyújtásoszcilloszkóppal | 164 |
| A gyújtásoszcilloszkóp működése | 164 |
| Az elektronsugarak eltérítése | 164 |
| Az időeltérés triggerelése | 165 |
| A különböző feszültséglefolyások ábrázolása | 166 |
| A szekunder feszültség ábrázolása | 166 |
| A primer feszültség ábrázolása | 167 |
| A váltakozó feszültség ábrázolása | 167 |
| Az oszcilloszkóp kiegészítő berendezései | 168 |
| Munkavégzés a gyújtásoszcilloszkóp segítségével | 168 |
| A zárószakasz | 170 |
| A gyújtófeszültség | 171 |
| A gyújtószikra | 172 |
| A kirezgési folyamat | 172 |
| A tranzisztoros tekercsgyújtás (TSZ) normál oszcillogramja | 173 |
| Zárásszögvezérlés tranzisztoros tekercsgyújtás (TSZ) esetén | 174 |
| Az áram behatárolása | 174 |
| Vezérlőimpulzus-alakok | 174 |
| Különlegességek a tranzisztoros gyújtású berendezéseknél | 176 |
| Hibakeresés gyújtásoszcilloszkóppal | 177 |
| A gyújtóberendezés típusának azonosítása | 177 |
| Hibakeresési terv tranzisztoros gyújtású berendezésekhez (Robert Bosch GmbH) | 177 |
| Tudnivalók a hibakereséshez és a hibaalakokhoz | 179 |
| A gyújtásrendszerekben fellépő gyakori hibák | 180 |
| A gyújtófeszültségjel amplitúdó- (nagyság-) hibája | 180 |
| A gyújtógyertya vizsgálata | 181 |
| Hibák, amelyek megváltoztatják a gyújtófeszültségtűt és az égésfeszültség-vonalat | 181 |
| Túl kis gyújtófeszültség-tartalék | 182 |
| Hibák, amelyek megváltoztatják az égésfeszültség-vonalat | 182 |
| Elszennyeződött gyújtógyertyák | 183 |
| Hibák, amelyek a kirezgési folyamatot és a zárószakaszt késleltetik | 183 |
| Rosszul polarizált a gyújtótekercs | 184 |
| Csak az érintkezővezérlésű tekercsgyújtások esetén előforduló hibák | 184 |
| Csak a tranzisztoros gyújtású berendezéseknél fellépő hibák | 186 |
| Mérések tekercsgyújtású berendezések esetén | 187 |
| A többimpulzusos feltöltésű, nagyfeszültségű kondenzátoros gyújtás normál oszcillogramja | 188 |
| A nagyfeszültségű kondenzátoros gyújtás hibaképei | 188 |
| A váltakozó áramú generátorok vizsgálata gyújtásoszcilloszkóppal | 189 |
| A váltakozó áramú generátor hibaképei | 190 |
| Motorvizsgáló készülékek | 192 |
| Analóg és digitális kijelzések | 192 |
| Kéziműszerek | 193 |
| Építőszekrény-elven működő mérőműszerek | 193 |
| Kompakt mérőkészülékek | 194 |
| Univerzális vizsgáló-adapter elektronikus gyújtás- és befecskendező-rendszerekhez | 195 |
| A vizsgálókészülék monitorja | 197 |
| Programozott motorvizsgáló | 198 |
| Programvezérlés képernyőn keresztül | 201 |
| Motorvizsgáló készülékek | 207 |
| A programozott vizsgálóberendezések feladatai és korlátai | 209 |
| Az Opel cég hibamegállapító számítógép | 209 |
| A motor teljesítményének mérése | 214 |
| Vizsgálópad nélküli rendszerek | 214 |
| Teljesítményvizsgáló padok | 216 |