1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A reklám alapkönyve

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 554 oldal
Sorozatcím: Marketing
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 19 cm
ISBN: 963-224-793-0
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal, színes fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Egy országban egy tudományág felnőtté válásának nem az a pillanata, amikor már sokan vizsgáznak belőle, hanem az, amikor megszületik az első rendszerbe foglalt, hazai kézikönyv. Ennek a szép pillanatnak vagyunk a részesei. Innentől kezdve van mit leltárba venni, van mire hivatkozni. És van mivel vitatkozni, van mitől eltérni, van mit megújítani... és van mit lefordítani a mi gyakorlatunkra. Már nagyon hiányzott.
Sas István
érdemes művész, a Kommunikációs Akadémia társigazgatója

A hazai marketing kommunikációs iparág már a két világháború között nemzetközi színvonalat ért el. Olyan tradíciónk, alapjaink vannak, amelyek méltó helyére emelték a magyar reklámiparágat, az 1980-as évektől kezdődő újabb kiemelkedő hullám tetejére. Mára a világ élvonalába tartozó reklámszakembereink és munkáik nyerik sorra a nemzetközi díjakat, használják kreatív gondolataikat világszerte. "A reklám alapkönyve" az őt megillető szinten és összefogottsággal kezeli a reklámszakmát, amelynek kiváló... Tovább

Fülszöveg

Egy országban egy tudományág felnőtté válásának nem az a pillanata, amikor már sokan vizsgáznak belőle, hanem az, amikor megszületik az első rendszerbe foglalt, hazai kézikönyv. Ennek a szép pillanatnak vagyunk a részesei. Innentől kezdve van mit leltárba venni, van mire hivatkozni. És van mivel vitatkozni, van mitől eltérni, van mit megújítani... és van mit lefordítani a mi gyakorlatunkra. Már nagyon hiányzott.
Sas István
érdemes művész, a Kommunikációs Akadémia társigazgatója

A hazai marketing kommunikációs iparág már a két világháború között nemzetközi színvonalat ért el. Olyan tradíciónk, alapjaink vannak, amelyek méltó helyére emelték a magyar reklámiparágat, az 1980-as évektől kezdődő újabb kiemelkedő hullám tetejére. Mára a világ élvonalába tartozó reklámszakembereink és munkáik nyerik sorra a nemzetközi díjakat, használják kreatív gondolataikat világszerte. "A reklám alapkönyve" az őt megillető szinten és összefogottsággal kezeli a reklámszakmát, amelynek kiváló szakkönyveként mindenkinek hasznos forrása lesz. Bárcsak minél több ilyen szakkiadványunk lehetne!
Dr. Takács Ildikó
Reklám Világszövetség (IAA) alelnöke

A magyar marketing-szakirodalom kínálata az utóbbi években folyamatosan bővül. A reklámmal foglalkozó szakkönyvekről ez sajnos nem mondható el, jóllehet a hazai reklámpiac növekedése ezt igencsak indokolttá tenné. Ezen segít A Reklám alapkönyve, a francia Lu Publicitor magyar változata, amely eddig hat kiadást ért meg, és számos nyelvre lefordították. Azt bizonyítja, hogy a reklám világáról is lehet felsőfokon írni, úgy, hogy cseppet sem csorbul a gyakorlatközeliség.
Dr. Totth Gedeon
alkotószerkesztő Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz - a szerzőkről7
Reklám és kommunikáció9
Előszó: Reklám definíciók11
A reklám eltötelezett tömegkommunikáció12
A reklám nem kizárólagosan kereskedelmi célzatú12
A reklám az iparosodás terméke13
Se nem tudomány, se nem művészet14
"Az élet szép...215
Minden viszonylagos16
A reklám ingatag16
Pluralizmus17
Mégis, kinek a nevében?18
A reklám és a kommunikációs eszközök egyre bővülő kínálata19
A marketing és a kommunikáció "ciklikussága"19
"Vonal feletti" és "vonal alatti" kommunikáció23
A hirdető költségei34
A vonal alatti eszközök41
Promóció41
A direkt marketing48
A design61
PR, sajtókapcsolatok és eseménymarketing67
A kommunikáció elmélete és gyakorlata81
A kommunikációs folyamat modelljei85
Az inger-válasz modell85
A hierarchikus hatásmodellek86
Az egyéni változók89
A szelektív figyelem90
A szükségletek: a funkcionális reklám93
A motivációk: a szuggesztív reklám96
Referenciacsoportok: az integratív reklám101
Az érdekeltség104
A hierarchikus hatások klasszikus modelljének átértékelése107
Az attitűdök és a meggyőzésnek való ellenállás: a kognitív disszonancia108
A hirdetők kommunikációs politikája111
A kommunikációs stratégia kidolgozása113
A kommunikációs stratégia kialakítása113
A kommunikáció alapvető céljai119
A kommunikáció célcsoportjai130
Termék-, márka- és vállalati kommunikáció133
A kommunikációs stratégia értékelésének elvei145
DIM: Példás kommunikáció, amely a kommunikációs stratégiát értékelő minden kritérium szerint kiválónak minősül148
A márkaépítés153
A márka hatalma153
A márka értéket képez155
A márka jelentősége a cég és termékeinek menedzsmentjében és kommunikációjában157
A márkaelemzés159
A márkapépítés: A DDB "Brand foundations" módszere162
Az integrált kommunikáció165
MIndenki kommunikál165
Az integrált kommunikáció meghatározása és alkalmazása168
A kommunikáció költségvetése175
A kommunikációs kiadások jellege és a költségvetés bemutatása175
A reklámköltségvetés meghatározása177
A költségvetés döntései és ellenőrzése186
A hatékonyság mérése189
A kommunikáció hatékonyságmérésénél betartandó elvek190
Az értékelés területe és ideje191
A közvetett megközelítés: hatékonyság mérése kommunikációs kritériumok alapján194
Közvetlen megközelítés: Válaszgörbék196
Média és médiatervezés205
Média és társadalom207
Médiakörkép 1960 után207
Média, egyén és társadalom: elméletek, diagnózis215
Média és reklám229
A média Európája nem létezik229
A médiumok nézettségi, hallgatottsági és olvasottsági adatainak vizsgálata240
Az új technológiák és a reklám251
Az interaktív, digitális televízió251
Reklám az inerneten253
Az elektronikus reklám hatékonysága258
Kétes kimenetelű kilátások és nehézségek265
Médiastratégia és médiatervezés269
Média-tanácsadás és felületvásárlás269
Médiaválasztás275
Hordozóválasztás284
A reklámkészítés299
Egy kampány története, avagy egy szemes kávé regénye301
Hat kreatív a szenzációs ötletet keresi304
Az ügyfél copy stratégiájának értelmezéséről és átalakításáról306
Minden ötlet vonzó, de a minősítés igen nehéz308
Mennyire igaz a reklámkészítés vonatkozásában Szent Bernát mondása: "Ha látni szeretnél, először hallgass!"311
A hivatalos prezentáció, avagy a reklám nagy színháza312
A reklámban gyakran kevés a különbség az előzetes teszt és a mentegetőzés között315
Kellemes meglepetések, avagy a szép Saint-Cloud-i vasárnapok315
Azt mondják, aki győzni akar, soha ne forduljon vissza317
"Vannak meccsek, amelyeket a hosszabbítás alatt egy egyszerű kockadobással meg lehet nyerni."318
Epiógus318
A reklámkészítés módszerei319
Alapelvek a hirdetők és az ügynökségek részére319
A kreatív briefing324
A copy stratégia és fejlődése325
A reklám nyelve és a krativitás értékelése339
Szabályok és receptek339
Posztmodern társadalom és új reklámtendenciák348
A kreativitás értékelése355
Az üzenetek megvalósítása369
Televíziós reklámok készítése369
Rádióreklámok készítése373
Plakátok készítése373
Sajtóhirdetések készítése374
A kommunikációs ügynökségek377
A reklámügynökség piaca379
A kommunikációs szektor379
A tanácsadó ügynökségek382
A kommunikáció szereplői és szakterületei399
Az ügynökségi munkatársak és feladatkörök399
A kommunikáció szereplői és szakterületei a hirdetőknél404
Szakemberek és szakterületek a médiában406
A BTL kommunikációs szakemberek és szakterületek408
Ügynökség-hirdető kapcsolatok411
Az ügynökség kiválasztása411
A "new-business"416
Az ügynökségek javadalmazása420
Az ügynökség és a hirdetők közötti szerződések424
Szakmai szervezetek426
A reklámtevékenység szabályozása, szakmai kódexe és adózásának rendszere431
A kommunikáció szektorális megközelítése433
A disztribúció kommunikációja435
A disztribúció és kommunikációjának mutációi (Yresbille)435
A nagykereskedelem kommunikációs eszközei438
A cégmárka értelemmel történő megtöltése441
Az internet és a hagyományos kereskedelem kommunikációja: társak vagy ellenségek?445
A B2B, avagy a vállalatközi kommunikáció447
A B2B kommunikáció fejlődése az utóbbi évek során447
A B2B kommunikáció sajátosságai, jellemzői449
Alfejezet Márkatervezés, a márkaszemélyiség kimunkálása455
A B2B fő irányvonalai463
Perspektívák467
Az ego-szféra felfedezése467
Világképek 1960-2000468
Világkép 2000: az ego-szféra felfedezése472
Konklúzió: a márkával szemben támasztott új igények482
Függelék487
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről489
2001. évi XCVI. törvény a gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdekű közlemények magyar nyelvű közzétételéről495
1996. évi I. törvény a rádiózásról és televíziózásról496
1997. évi LVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenységről534
Felhasznált irodalom541
Részletes tartalomjegyzék545
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv