Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

971.746

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a 4000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Sikeres tanfolyamok és szemináriumok

Professzionális tanulás felnőttekkel

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szakmai követelményeknek megfelelő és résztvevőket előtérbe helyező módszerek gondos kiválasztása és alkalmazása a felnőttképzésben éppen olyan fontos, mint az iskolában, a szakképzésben és a... Tovább

Előszó

A szakmai követelményeknek megfelelő és résztvevőket előtérbe helyező módszerek gondos kiválasztása és alkalmazása a felnőttképzésben éppen olyan fontos, mint az iskolában, a szakképzésben és a főiskolában valamint egyetemeken. Ez a tény egyre több tanfolyamvezetőben, szeminárium, szeminárium rendezőben és előadóban tudatosul, és ők válogatnak is a megfelelő kínálatokban, anyagokban, legyenek azok kézikönyvek vagy továbbképzési rendezvények.
E sorozat 6. kötetében már részletesen bemutattunk módszertani kérdéseket. Jörg Knoll könyvét azóta gyakran keresik. Remélhetőleg ugyanilyen gyakorisággal alkalmazzák is az abban közölteket. Ehhez nyújtott segítséget egy különleges "szolgáltatás" is 1997 májusában, amikor a szerző, aki a Lipcsei Egyetemen a felnőttoktatás professzora, egy hetet tartózkodott Magyarországon, és különböző helyeken, különböző célcsoportok számára tartott továbbképzési szemináriumokat. Ezeken bemutatta a módszereket, amelyeket a résztvevők személyesen is megélhettek: Balatonalmádiban a művelődési házak munkatársai, Pécsett egyetemi hallgatók, Hantoson a Magyar Népfőiskolai Társaságnál (MNT) és a Tudományos Ismeretterjesztő Társaságnál (TIT) dolgozó kollégák voltak a résztvevők. Vissza

Tartalom

A sorozatszerkesztő előszava7
Előszó és bevezetés, köszönet9
A tanulás15
A helyzet16
Tanulási helyzetek16
Munka megállapodások17
Tanulás így vagy úgy?18
Egy oktató kérdései20
Didaktikai lexikon22
A helyzetek alakítása24
A résztvevők32
"Megváltozzak vagy ilyen maradjak?"33
"A téma az én témám?"36
"Tudom-e hasznosítani?"40
A tanfolyamvezetők42
Irreális elvárások42
Forgatókönyvek42
A munkaképesség biztosítása44
A munkaképesség felismerése44
A munkaképesség támogatása és helyreállítása46
"A téma legyen nyilvánvaló, mintegy lámpásként világítson"48
A vezetői énen való munkálkodás49
A legfontosabb módszerek53
Az előadás54
Különös ismertetőjegy: nincs54
A résztvevők helyzete: futószalagnál dolgozó munkások54
Mit ér a módszer? Kiegészítésre szorul56
Az előadással kapcsolatos tippek: pedagógiai retorika56
Az elődás technológiájával kapcsolatos tippek64
A tanbeszélgetés68
Különös ismertetőjegy: nem szerencsés keverék68
Egy példa68
A résztvevők helyzete: kvíz-mester és a jelöltek70
Mit ér a módszer? Csak másodosztályú72
A tanbeszélgetéssel kapcsolatos tippek: Vajon kíváncsi vagyok-e?73
Az impulzus módszer82
Különös ismertetőjegy: itt oktatás, ott beszélgetés82
A résztvevők helyzete: nyugodtan odafigyelni, nyugodtan dolgozni83
Mit ér a módszer? A jól megrágott ételt már félig már meg is emésztettük84
Az impulzus módszerrel kapcsolatos tippek: menü-tervezés85
A fólia felhasználásával tartott előadás88
Különös ismertetőjegy: visszhang vagy zipzár?88
A résztvevők helyzete: multikódolás91
Mit ér a módszer? Minden napra multimédia94
A fólia felhasználásával tartott előadással kapcsolatos tippek: Tiszteljétek a fóliát!95
A szerepjáték106
Különös ismertetőjegy: "fiction" helyett "faction"106
A résztvevők helyzete: Látni és látszatni110
Mit ér a módszer? Predikátum: különösen értékes114
A szerepjátékkal kapcsolatos tippek: Engedjétek be az életet!115
Kitérő: Párbeszéd a változásról128
Kitérő: Hogy lehet valakit arra rávenni, hogy meg akarjon változni?132
A csoportmunka137
Különös ismertetőjegy: A kéznek öt ujja van137
A résztvevők helyzete: Én, te, ő, mi, ti, ők138
Mit ér a módszer? Sokat140
A csoportmunkával kapcsolatos tippek: Az eredmény mi vagyunk!141
A legfontosabb médiumok151
Írásvetítők és fóliák152
Flipchart153
Egy példa153
A flipcharttal folytatott munka: újság a falon154
Különleges tippek: Az írástól a leszakításig156
Kitűző tábla (Pinwand)159
Egy példa153
A kitűző táblával folytatott munka: cédula játék és tűpárna154
Különleges tippek: Ripsz-ropsz!156
Hangkazetta168
Egy példa168
A hangkazettával folytatott munka: "fejmozi"1638
Különleges tippek: Figyeljünk és csodálkozzunk!170
Videó172
Egy példa172
A videóval folytatott munka: Kényelmes mozi?172
Különleges tippek: Na látod?176
Komputer és multimédia178
Egy példa178
Komputerrel és multimédiával folytatott munka: Irányítás nélkül nem igazán megy a dolog179
Különleges tippek: A mesterséges intelligencia jobb mint a természetes butaság185
A folyamat alakítása187
Szimbólumok188
Játékok195
Játéknyeremények és nyerő játékok195
A játék elrontói203
Krízisek205
Zavaró esetek205
Mi zavar? Mit zavarnak?206
Hibák209
Professzionális beavatkozás210
Néma beavatkozás217
A krízis mint teszt218
Irodalom222
Képek forrása223
Tárgymutató224
A sorozatszerkesztő előszava angol nyelven227
A sorozatszerkesztő előszava német nyelven232

Bernd Weidenmann

Bernd Weidenmann műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bernd Weidenmann könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem