| Theodore W. Schultz (írta: Kovács János) | 7 |
| Előszó | 21 |
| A gazdaság korszerűsítése és a beruházás | 25 |
| Az elmélettől az osztályozásig | 29 |
| A technikai változás megoldatlan kérdése | 34 |
| Elvonatkoztatás a technikai változásról | 37 |
| A készségek állapotának három összetevője | 37 |
| A történelem elemzése és a modellek | 39 |
| A technikai változás beépítése az elméletbe | 43 |
| Kitérők és a helyes út | 44 |
| Összefoglalás | 46 |
| Beruházás az emberi tőkébe | 48 |
| Visszariadás az emberi beruházástól | 49 |
| Az emberi tőkéből származó gazdasági növekedés | 52 |
| Az emberi beruházások köre és tartalma | 58 |
| Oktatáspolitikai megjegyzések | 66 |
| Az emberi tőke elemzése: bírálat és válasz | 72 |
| Shaffer professzor bírálata | 73 |
| Wiseman professzor kritikája a képzettség értékeléséről | 80 |
| Gyakorlati következmények | 85 |
| A szellemi tőke képződésének költsége | 100 |
| A tanulók elmaradt keresete | 103 |
| Az iskolák szolgáltatásainak költségei | 110 |
| Az oktatás összes költsége | 114 |
| Néhány következtetés | 116 |
| Az elmaradt keresetek szerkezetének megváltozása | 122 |
| Elmaradt kereset az elemi iskolában | 125 |
| Közép- és főiskola | 126 |
| Posztgraduális hallgatók | 134 |
| A szellemitőke-állomány változásának mérése | 139 |
| A képzettségállomány három mérőszáma | 142 |
| A megtérülési ráta szerepe az oktatási erőforrások elosztásában | 151 |
| A képzettségből származó kereset és az oktatási költség | 156 |
| Következtetések | 172 |
| A felsőoktatás erőforrásai | 175 |
| A preferenciáktól a gazdasági problémák határidőnaplójáig | 176 |
| A megállapításoktól a következtetésekig | 178 |
| A megoldások keresése | 195 |
| Prioritások az elemzésben | 205 |
| Mint közgazdasági tudás | 205 |
| Az aggregálás bizonytalan pontjai | 208 |
| Néhány elhanyagolt tényező | 212 |
| A kutatási erőforrások elosztása | 218 |
| A kutatás gazdasági tulajdonságai | 219 |
| A nem profitcélú kutatás és a kereslet-kínálat | 231 |
| Az erőforrás-elosztás néhány rejtélye | 233 |
| A kutatás eredményei iránti kereslet meghatározása | 240 |
| A kínálat meghatározása | 248 |
| Javaslat és következtetések | 253 |
| Az ember növekvő gazdasági értéke és az intézmények | 262 |
| Az intézmény fogalma | 264 |
| Az intézmények gazdasági funkciói | 266 |
| Az intézmények alkalmazkodásának kérése | 273 |
| A szegénység gazdaságtana (A Nobel-díj átvétele alkalmából tartott előadás) | 279 |