Részlet a tartalomból:
"I.1. A JEGYZET TARTALMA:
A könnyebb áttekinthetőség és a sokoldalú alkalmazhatóság érdekében törekedtem, hogy a jegyzet gazdag formaanyagot tartalmazzon, amiből az óvónő a...
Tovább
Előszó
Részlet a tartalomból:
"I.1. A JEGYZET TARTALMA:
A könnyebb áttekinthetőség és a sokoldalú alkalmazhatóság érdekében törekedtem, hogy a jegyzet gazdag formaanyagot tartalmazzon, amiből az óvónő a szükséglet szerint választhat.
Az elmélet és a gyakorlat szoros kapcsolatára építek a jobb eredmény érdekében, ezért a jegyzet szövegi részében néhányszoros emlékeztetőt adok a szemléltetés területéről és a TAPADÓ FORMÁK lélektani vonatkozásait is érinteni, mivel meggyőződésem, hogy az elmélet és a gyakorlat sokrétű kapcsolatán át juthatunk ütemesen előbbre a szemléltetés területén is..."
Vissza
Tartalom
I. Bevezető rész
1. A jegyzet tartalma
2. A jegyzet célja
3. A jegyzet feladata
II. Az óvodai szemléltetés elméletéből
1. Az óvodai szemléltetés
2. Néhány megjegyzés a TAPADÓ FORMA lélektani vonatkozásaihoz
3. A TAPADÓ FORMÁK szerepe a gyermeki ismeretszerzésben
4. A gyermek vizualitásának fejlesztése és a TAPADÓ FORMA kapcsolata
III. Gyakorlati rész
A jegyzet gyakorlati felhasználásának területei
1. A TAPADÓ tábla készítésének módjai
a. Farostalemez alap
b. Vaslemez alap
c. Léckeret
2. Variációs lehetőségek
a. Fehér tapadó tábla
b. Szürke tapadó tábla
c. Fekete tapadó tábla
3. A felhasználás egyéb területei
a. Kiscsoport
b. Középső csoport
c. Nagy csoport
d. Iskolában is jól használható a TAPADÓ FORMA
4. A TAPADÓ szemléltető anyag elkészítésének módja
5. A TAPADÓ FORMÁK tárolása
6. A TAPADÓ szemléltetés egyéb módjai
7. A TAPADÓ "képek" az óvodai foglalkoztatás
IV. A TAPADÓ FORMA figuraanyaga
Gyümölcsök- zöldségfélék- virágok- fák- háziszárnyasok- háziállatok- madarak- vadállatok- közlekedési eszközök.