| Bevezetés | |
| A magyar tragédia Bessenyei előtt | |
| Illei János magyar nyelvü, nemzeti tárgyu szomorujátéka: Salamon király | |
| Idegen tárgyu és forrásu jezsuita drámák | |
| Ezek jellemző vonásai | |
| Bessenyei tragédiáinak rokonsága az iskolai drámaköltészettel. E rokonság csal látszat | |
| Bessenyeivel másodszor születik meg a magyar dráma | |
| Tragédiában önálló, elődeitől teljesen független ujító | |
| Mennyiben képvisel haladást elődeivel szemben | |
| Miért nem alkotott jelesebb tragédiákat | |
| Mily szempontból fogta fel ő a szinházat és a szinműirást | |
| A kortársak kritikája tragédiáiról | |
| A mi feladatunk | |
| Helyesen értelmezte-e Bessenyei a drámai műfaj lényegét és sajátosságait? | |
| Tragédiái megirásának és tárgyalásunknak sorrendje | |
| Bessenyei tragédiái | |
| Hunyadi László | |
| Tartalom | |
| A jellemek és a cselekvény | |
| A lyrai részek | |
| Bessenyei védelme | |
| E tragédia átdolgozása jambikus versekben Virág Benedektől. 1817 | 2 |
| Buda tragédiája | |
| Cselekvény és jellemek | |
| E dráma gyengéi és hibái | |
| A női alakok | |
| Az episódok | |
| Haladás első drámai kiséletével szemben | |
| A compositio lazasága | |
| Agis tragédiája | |
| Felette áll két előbbi drámájának | |
| A tartalom részletes ismertetése | |
| Érdemei és gyarlóságai | |
| A megoldás | |
| Tragédiánk irányzatossága | |
| Bessenyei politikai tendentiája | |
| Egy érdekes női jellem: Telonis | |
| Az Agis kérdés. Az Agis tragédiája forrása. Bessenyei viszonya Plutarchoshoz és Gottschedhez | |
| Bessenyei és Voltaire | |
| A XVIII. század legnagyobb franczia drámairójának hatása a legelső valódi magyar drámaköltőre | |
| E hatás részletezése | |
| A tárgyválasztás | |
| A szerelem motivuma | |
| A három egység | |
| A compositio | |
| A bonyodalom | |
| Az ékesszólás, rhetorismus | |
| A pathos. Erőtlenség a szenvedélyek és indulatok rajzában | |
| Elmélkedések, viták, értekezések, szónoklatok | |
| Ezek tárgya: | |
| Politikaiak | |
| Vallásiak | |
| Erkölcsi és általános problémák és igazságok | |
| Párhuzamos helyek Voltaireben és Bessenyeiben | |
| Voltaire Amédaide-ja és Bessenyei Telonis-a | |
| A szellemjelenések Voltaire Semiramisában és Bessenyei Agisában és Buda tragédiájában | |
| Bessenyei vigjátékai | |
| A Philosophus | |
| Jellemek | |
| E vigjáték viszonya Destouches »L'homme singulier« czimü comédiájához | |
| Pontyi | |
| A philosophus a szinpadon | |
| Lais, vagy az erkölcsi makacs | |
| Kéziratban fennmaradt verses vigjáték | |
| A személyek bemutatása | |
| A cselekvény s a jellemfestés | |
| Hibák a psychologia és dramaturgia szempontjából | |
| A dráma legsikerültebb alakja: Pomóné | |
| Komikus és satyricus részletek | |
| A költő és a politikus | |
| Végszó | |
| A hármas vitézek | |
| Forditás-e, vagy átdolgozás | |
| Viszonya Voltaire »Le Triumvirat« czimü tragédiájához | |
| Nyelve és előadása |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.