1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Beszéd és óvoda

Szerző
Lektor

Kiadó: Nikol Gmk
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 144 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-85205-3-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1. Az iskolai tantárgyak között, sajnos, hosszú ideje nincs olyan, amelyik az elsajátított anyanyelv hangzó változatának, a beszédnek a használatára tanítaná meg a gyerekeket. Elvben ugyan minden... Tovább

Előszó

1. Az iskolai tantárgyak között, sajnos, hosszú ideje nincs olyan, amelyik az elsajátított anyanyelv hangzó változatának, a beszédnek a használatára tanítaná meg a gyerekeket. Elvben ugyan minden tanítási órán van lehetőség a beszédre, ez azonban egyre kisebb jelentőségűvé vált az írásos megnyilatkozások mellett, másfelől pedig általában nem tervszerűen oktatott formában van jelen. E tekintetben a felsőoktatás helyzete sem sokkal jobb. Beszédtechnikát alig tanítanak, beszédművelési - korlátozott óraszámban - csak az óvó-, tanító- és tanárképző főiskolákon oktatnak. Néhány nem jelentős kivételtől eltekintve, rendszeres képzés egyetemeinken sincs. Az "ördögi" kör pedig bezárult: nincs vagy alig a kezdeteknél s nincs a legfejlettebb szinten. A sok esetben csak írásbelire korlátozódó felvételi vizsgák következtében még a lehetősége sincs meg a hangos beszéd megítélésének Az "eredmény" pontosabban inkább következmény annál kézzelfoghatóbb, hallhatóbb. A gyerekeket körülvevő közvetlen környezet, de a tömegkommunikációs eszközök közvetítette beszédmód sem mindig példamutató. A beszédkultúra jelentősége csökkenni látszik. A gyermekek közlésvágya igen egyenetlen, általában csak egymással beszélnek szívesen. A felnőttek, főleg az idősebbek gyakran panaszolják, hogy nem értik meg azt, amit az unokák mondanak, illetőleg hogy „csúnyán" beszélnek kiejtési és stilisztikai tekintetben egyaránt. Mindez még csak az egyik oldal a verbális kommunikáció, amely egyre égetőbben megoldásra vár. A másik oldal a nem-verbális kommunikáció (gesztusok, arcmimika, mozgás, öltözködés, viselkedés stb.), amely együtt jár a verbálissal, kíséri azt, s a jelentősége igen nagy.
2. Részben sokat, részben meg mindig nem eleget tudunk a magyar gyermek anyanyelv-elsajátítási folyamatáról. Ahhoz, hogy az óvónő tudatosan fejlessze a rá bízott gyermekeket, nagyon fontos, hogy pontosan ismerje azt az utat, amelyet ezek a gyermekek bejárnak, amikor anyanyelvüket tanulják. Ily módon időben felismerheti az elmaradásokat, a zavarokat is, és hathatósan tud segíteni azoknak, akiknek erre igen nagy szükségük van. Vissza

Tartalom

Bevezető 1
A beszéd körfolyamata 3
Az anyanyelv-elsajátítás folyamata 7
A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlődése 27
Az anyanyelv-elsajátítás zavarairól 35
Tesztelés az óvodában 60
Célzott beszédfejlesztés az óvodában 64
Előkészítés az iskolára 71
Az óvónői beszédviselkedés 79
Az óvónői beszédminta 86
Az óvónő és a kisgyermek beszédkapcsolata 105
Az óvónő és a szülők beszédkapcsolata 114

Dr. Gósy Mária

Dr. Gósy Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Gósy Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv