| Előszó | |
| Köszönetnyilvánítás | |
| Bevezetés | 1 |
| A Borland C++ fejlesztői környezet | 3 |
| Hardver és szoftver igények | 3 |
| Installálás | 4 |
| A Borland C++ fejlesztőrendszer kezelése | 6 |
| Szövegszerkesztés | 12 |
| Fordítás, programszerkesztés és futtatás | 13 |
| A project fogalma és használata | 14 |
| A menürendszer | 16 |
| Az ún. system menü | 16 |
| A File menü | 16 |
| Az Edit (szövegszerkesztés) menü | 17 |
| A Search (keresés) menü | 18 |
| A Run (futtatás) menü | 18 |
| A Compile (fordítás) menü | 18 |
| A Debug (nyomkövetés) menü | 19 |
| A Project menü | 19 |
| Az Options (rendszerjellemzők beállítása) menü | 20 |
| A Window menü | 20 |
| A Help menü | 20 |
| C programozás a Borland C++-ban | 23 |
| Alapismeretek | 24 |
| A változók alaptípusai | 26 |
| A karakter típus és a sztringek | 27 |
| Az egész típusok | 28 |
| A felsorolt típusok | 29 |
| Amit a logikai típusról tudni kell a C-ben | 30 |
| A lebegőpontos valós számok típusai | 30 |
| A mutató típusok | 30 |
| Az előfeldolgozó | 33 |
| Szimbólumok és makrók | 33 |
| Feltételes fordítás | 37 |
| Előredefiniált szimbólumok | 38 |
| File-beépítés | 40 |
| Implementáció-függő vezérlősorok | 40 |
| Tárolási osztályok, hatáskörök | 41 |
| Modulok, blokkok | 41 |
| Függvények tárolási osztályai | 42 |
| Változók élettartama és hatásköre | 42 |
| Egyszerű adatdeklarátorok | 44 |
| Függvények definíciója és deklarációja | 47 |
| Módosító jelzők | 50 |
| Típusdefiniáló (typedef) azonosítók | 52 |
| Kifejezések | 55 |
| Elsődleges kifejezések | 55 |
| Operátorok | 56 |
| Konverziók | 64 |
| A konverzió a char, az int és az enum típusok között | 64 |
| Konverzió mutatók között | 64 |
| Aritmetikai konverziók | 65 |
| Utasítások | 65 |
| Kifejezés-utasítások | 66 |
| A feltételes utasítás | 67 |
| Ciklusszervező utasítások | 69 |
| Egyéb vezérlésátadó utasítások | 71 |
| Struktúrák és unionok | 73 |
| Struktúrák megadása | 74 |
| Hivatkozás struktúra elemekre | 75 |
| A bitmezők | 76 |
| Az union fogalma | 77 |
| Mutatók és tömbök | 79 |
| A mutatók használata | 79 |
| Értékadás mutatóknak | 83 |
| Mutatók függvényparaméterként | 84 |
| Pointer aritmetika | 85 |
| Tömbök használata. Többdimenziós tömbök | 87 |
| Kapcsolat tömbök és mutatók között | 88 |
| Általános mutatók | 91 |
| Függvényekre mutató pointerek | 92 |
| Bevitel és kivitel | 92 |
| Alacsony szintű I/0 | 93 |
| Folyam jellegű I/0 | 94 |
| A main függvény | 100 |
| További magyarázatok | 101 |
| A balérték és jobbérték fogalma | 101 |
| Még egyszer a deklarációkról és a típusokról | 102 |
| Függvények változó számú paraméterrel | 103 |
| Összetett mintapélda | 106 |
| A tervezés egyes fázisai | 106 |
| A menükezelő rendszer listája | 114 |
| Programozás C++-ban | 135 |
| Új elemek a C++-ban | 136 |
| Alternatívák a # define direktíva helyett | 137 |
| Cím szerint nyilvántartott típusú, vagy referencia típusú változók | 138 |
| Inicializált függvényparaméterek | 141 |
| C++ kommentek | 142 |
| Az OOP alapjai | 142 |
| Egységbezárás | 143 |
| Öröklés | 145 |
| Többrétűség (polimorfizmus) | 149 |
| Függvénymezők definiálása | 151 |
| Függvénymezők aktivizálása | 153 |
| A this nevű, implicit mutató | 154 |
| Konstruktorok és destruktorok | 155 |
| Konstruktorok definiálása | 156 |
| Destruktorok definiálása | 158 |
| Mezőhozzáférés | 159 |
| Mezőhozzáférési szintek | 160 |
| Mezőhozzáférés és öröklés | 161 |
| Virtuális függvények | 162 |
| Késői összerendelés | 162 |
| Virtuális függvények deklarálása | 166 |
| Dinamikus objektumok | 167 |
| Dinamikus objektumok létrehozása | 167 |
| Dinamikus objektumok megszüntetése | 168 |
| További flexibilitás a C++ban | 169 |
| Rokonok és barátok | 169 |
| Operator overloading | 170 |
| Példa egy operátor új jelentésének definiálására | 171 |
| C++ I/0 könyvtárak | 174 |
| OOP megközelítésű rendszerfüggvények | 176 |
| Komplex aritmetika | 176 |
| BCD aritmetika | 177 |
| IBM PC specifikus lehetőségek | 181 |
| Szöveg és grafika | 181 |
| Programozás szöveges üzemmódban | 183 |
| Programozás grafikus üzemmódban | 187 |
| Overlay a Borland C++-ban | 196 |
| Az overlay használata | 197 |
| Swapping | 198 |
| Include file-ok és függvények | 201 |
| A Borland C++ include file-jai | 201 |
| A könyvtári rutinok csoportosítása | 205 |
| Karakter osztályozó rutinok | 205 |
| Konverziós rutinok | 205 |
| Katalóguskezelő rutinok | 205 |
| Diagnosztikai rutinok | 206 |
| Grafikai rutinok | 206 |
| Input/Output rutinok | 207 |
| Interface rutinok (DOS, 8086, BIOS) | 208 |
| Memóriablokk- és sztringkezelő rutinok | 209 |
| Matematikai rutinok | 210 |
| Dinamikus tárkezelő rutinok | 211 |
| Különleges rutinok | 211 |
| Folyamatvezérlő rutinok | 212 |
| Szabványos rutinok | 212 |
| Karaktermódú képernyőkezelő rutinok | 212 |
| Idő és dátum rutinok | 213 |
| Változó argumentumlista kezelő rutinok | 213 |
| Fontosabb könyvtári függvények | 214 |
| Függvények szöveges üzemmódban | 214 |
| Hangeffektusok létrehozása | 221 |
| Függvények grafikus üzemmódban | 222 |
| Általános könyvtári függvények | 252 |
| Irodalomjegyzék | 300 |