| Előszó | 5 |
| Első rész | 9 |
| A felnőttoktatás általános tanuláslélektani problémái | 9 |
| Második rész | 13 |
| Tanuláselméletek az aktivitás és motiváció jelentőségéről a tanulási eredmény szempontjából | 13 |
| A tanulás fogalmi meghatározásáról | 13 |
| Az aktivitás - speciálisan a tanulási aktivitás - fogalmi meghatározása | 16 |
| A motiváció - speciálisan a tanulás motivációja - fogalmi meghatározása | 21 |
| A tanuláselméletek általános problematikája | 24 |
| A legfontosabb tanuláselméletek jellemzői | 25 |
| Összegzés és követkzetetések | 41 |
| Harmadik rész | 47 |
| A felnőttkor speciális tanuláslélektani problémái | 47 |
| A felnőttkor életkori szakaszaira jellemző problémák | 48 |
| Fizikai teljesítőképesség és életkor | 55 |
| Pszhichikus teljesítőképesség és életkor | 60 |
| A felnőttekkel végzett intelligenciavizsgálatok bíráló áttekintése | 61 |
| A felnőttkori tanulási képesség lélektani problémái | 70 |
| Emlékezet és tanulási eredmény a felnőttkorban | 73 |
| Az eddigi vizsgálatok bírálata | 73 |
| A felnőttkori tanulás gazdaságosságának szabályai | 80 |
| Motiváció és tanulási eredmény felnőttkorban | 96 |
| Az eddigi vizsgálatok bíráló áttekintése | 96 |
| Az "aktuális motiváció és tanulási eredmény felnőttkorbann" témakörrel foglalkozó tanulás-lélektani kísérletek | 99 |
| Vizsgálati alanyok és vizsgálati módszerek | 100 |
| A vizsgálatok általános eredményei | 110 |
| Speciális vizsgálati eredmények | 123 |
| A legfőbb eredmények összefoglalása és pedagógiai jellegű következtetések | 135 |
| Aktivitás és tanulási eredmény felnőttkorban | 139 |
| Feladatmegoldás és munkahipotézisek | 140 |
| A vizsgált személyek és a vizsgálati módszerek | 141 |
| A vizsgálat főbb eredményeinek ismertetése és elemzése | 150 |
| A diktálások eredményei és elemzésük (I. kísérleti program) | 150 |
| Az olvasási-emlékezési kísréletek eredményei (II. kísérleti program) | 160 |
| Az "aktivitás és tanulmányi eredmény" vizsgálat összegezése | 164 |
| Összefoglalás és következtetések | 166 |
| Negyedik rész | 177 |
| A programozott tanulás néhány lélektani problémája felnőtteknél | 177 |
| A programozott tanulás lényege | 178 |
| A programozott tanulás és tanulási elmélet | 184 |
| A programozott tanulás és a hagyományos oktatás | 195 |
| A programok kidolgozásának néhány alapszabálya | 199 |
| Ötödik rész | 203 |
| A hagyományos oktatás megjavításáról a felnőttkorban | 203 |
| A visszacsastolás proglematikája az oktatás szervezett formáiban | 204 |
| Útmutatások a figyelem növeléséhez az oktatási folyamatban | 211 |
| Irodalomjegyzék | 227 |