kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 489 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-19-1958-7 |
| Megjegyzés: | Hatodik átdolgozott kiadás. Tankönyvi szám: J 11-1185/2. |
| Előszó | 11 |
| Mi a nevelésszociológia? | 15 |
| Elméletek | 17 |
| Kutatások | 21 |
| Alkalmazások | 24 |
| Nevelésszociológia Magyarországon | 26 |
| Meghatározások | 30 |
| Összefoglalás | 38 |
| Kérdések és feladatok | 39 |
| Irodalom | 39 |
| A nevelésszociológia alapjai | 41 |
| Személyiség | 43 |
| Az emberi egzisztencia | 43 |
| Személyiség | 47 |
| Kultúra | 57 |
| Szociális tanulás | 63 |
| Összefoglalás | 69 |
| Kérdések és feladatok | 69 |
| Irodalom | 70 |
| Csoport | 71 |
| Az újra fölfedezett csoport | 71 |
| Szemtől szemben | 73 |
| A csoport alakulása | 75 |
| Tanulás a csoportban | 76 |
| Szerepek: a "rejtett tanterv" | 77 |
| Összefoglalás | 83 |
| Kérdések és feladatok | 83 |
| Irodalom | 84 |
| Szervezet | 85 |
| Elméletek | 85 |
| Szociális rendszer | 91 |
| Szervezet és környezet | 97 |
| Összefoglalás | 102 |
| Kérdések és feladatok | 102 |
| Irodalom | 102 |
| Társadalom | 104 |
| Tér és társadalom | 104 |
| Társadalmi struktúra | 109 |
| Javak, érdekek, hatalom | 114 |
| Összefoglalás | 121 |
| Kérdések és feladatok | 121 |
| Irodalom | 122 |
| Az informális nevelés szociológiája | 123 |
| A család | 125 |
| Család és társadalom | 125 |
| A család életmódja | 131 |
| A család szocializációs funkciói | 134 |
| Család és iskola | 139 |
| Összefoglalás | 142 |
| Kérdések és feladatok | 142 |
| Irodalom | 142 |
| Szomszédság | 144 |
| Környék | 144 |
| Szomszédság | 146 |
| Helyi társadalom | 148 |
| Civil társadalom | 151 |
| Összefoglalás | 158 |
| Kérdések és feladatok | 158 |
| Irodalom | 159 |
| Munkahely | 160 |
| Pályaalkalmazkodás | 160 |
| Az üzem mint a beilleszkedés kerete | 164 |
| Beilleszkedés az üzem társadalmába | 167 |
| Elhelyezkedés | 169 |
| Összefoglalás | 176 |
| Kérdések és feladatok | 177 |
| Irodalom | 177 |
| Katonaság | 178 |
| A hadsereg mint szociális szervezet | 178 |
| Hadsereg és társadalom | 183 |
| A hadsereg mint a szocializáció terepe | 189 |
| A hivatásos katona | 191 |
| Összefoglalás | 199 |
| Kérdések és feladatok | 199 |
| Irodalom | 200 |
| Politika | 201 |
| Politika | 201 |
| Elit | 205 |
| Szervezetek | 207 |
| Politikai kultúra | 210 |
| Politikai szocializáció | 214 |
| Összefoglalás | 218 |
| Kérdések és feladatok | 218 |
| Irodalom | 218 |
| Vallás | 220 |
| A vallásosság mint magatartás | 220 |
| A vallásos szükséglet | 224 |
| Vallási szervezetek | 228 |
| Egyházak a mai Magyarországon | 231 |
| Szocializáció a vallási gyülekezetben | 235 |
| Összefoglalás | 238 |
| Kérdések és feladatok | 238 |
| Irodalom | 238 |
| Média | 240 |
| Kommunikáció | 240 |
| Tömegkommunikáció | 243 |
| Kommunikátorok | 249 |
| Fogyasztók | 253 |
| Összefoglalás | 256 |
| Kérdések és feladatok | 256 |
| Irodalom | 256 |
| A formális nevelés szociológiája | 259 |
| Iskola | 261 |
| Az iskola társadalma | 261 |
| Az iskola szervezete | 268 |
| Az iskola légköre | 279 |
| Összefoglalás | 285 |
| Kérdések és feladatok | 285 |
| Irodalom | 285 |
| Iskola és helyi társadalom | 287 |
| Település és iskola | 287 |
| Az iskola funkciói | 293 |
| Érdekcsoportok az iskola körül | 297 |
| Iskolai autonómia | 303 |
| Összefoglalás | 306 |
| Kérdések és feladatok | 306 |
| Teszt | 307 |
| Irodalom | 310 |
| Iskola és állam | 312 |
| Iskola és oktatási rendszer | 312 |
| Iskola és gazdaság | 319 |
| Iskola és társadalom | 325 |
| Iskola és állam | 329 |
| Összefoglalás | 333 |
| Kérdések és feladatok | 334 |
| Irodalom | 334 |
| Kié az egyetem? | 336 |
| A felsőoktatás szociológiája | 336 |
| Rendszer | 340 |
| Hallgatók | 347 |
| Oktatók | 352 |
| Irányítás | 354 |
| Fejlesztés | 357 |
| Tudomány | 366 |
| Összefoglalás | 370 |
| Kérdések és feladatok | 371 |
| Irodalom | 371 |
| Iskolai alkalmazások | 375 |
| Iskolai statisztikák | 377 |
| A statisztikai adatgyűjtés forrásai | 377 |
| A statisztikai adatok földolgozása | 382 |
| A statisztikai adatok értelmezése | 386 |
| Összefoglalás | 388 |
| Kérdések és feladatok | 388 |
| Irodalom | 389 |
| Kérdőíves adatgyűjtések | 390 |
| A kutatási probléma | 390 |
| Kiinduló föltételezéseink | 394 |
| A tapasztalati vizsgálat logikája | 396 |
| Vizsgálattípusok | 401 |
| Összefoglalás | 403 |
| Kérdések és feladatok | 404 |
| Irodalom | 404 |
| Iskolai szervezetelemzések | 405 |
| Ismerkedés az iskolával | 405 |
| Az iskola céljai | 409 |
| Az iskola szervezeti egységei | 414 |
| Szabályozás és ellenőrzés | 416 |
| Összefoglalás | 420 |
| Kérdések és feladatok | 420 |
| Irodalom | 421 |
| Esettanulmányok az iskoláról | 422 |
| Az esettanulmány fogalma | 422 |
| Az esettanulmány készítése | 424 |
| Az esettanulmány értékelése | 428 |
| Összefoglalás | 434 |
| Kérdések és feladatok | 434 |
| Irodalom | 435 |
| Az iskolai elszámoltatása | 436 |
| Értelmezések | 436 |
| Az elszámoltatás eredménye | 438 |
| Adminisztratív elszámoltatás | 439 |
| Piaci elszámoltatás | 442 |
| Társadalmi elszámoltatás | 448 |
| Elszámoltatás a közszférában és a magánszférában | 447 |
| Összefoglalás | 448 |
| Kérdések, feladatok | 448 |
| Irodalom | 448 |
| Függelék | 451 |
| Gyakorló feladatok | 453 |
| Irodalom | 486 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.