kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 158 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: J11-763. |
| A pedagógia és a szociológia határán | |
| Mi a nevelésszociológia? | 3 |
| Honnan indult a nevelésszociológia? | 6 |
| Mikor vesszük hasznát a nevelésszociológiának? | 10 |
| Irodalom | 14 |
| A nevelés mint társadalmi beilleszkedés | |
| Kultúra | 15 |
| Személyiség | 19 |
| Szocializáció | 24 |
| Irodalom | 27 |
| A társadalmi beillesztés folyamata | |
| A társadalmi beillesztés szintere: a kiscsoport | 29 |
| Szerepelmélet | 31 |
| Szereptanulás | 34 |
| Szerepkonfliktus | 40 |
| Irodalom | 45 |
| A nevelés társadalmi tényezői I.: A család | |
| A család a változó világban | 46 |
| A család szubkultúrája | 50 |
| A család szocializációs funkciói | 54 |
| Család és iskola | 58 |
| Irodalom | 61 |
| A nevelés társadalmi tényezői II. | |
| Kortárs csoportok | 63 |
| A környék | 65 |
| Tömegkommunikáció | 70 |
| Irodalom | 74 |
| Az iskola mint társadalmi szervezet | |
| A "társadalmi szervezet" fogalma | 76 |
| Az iskola poziciórendszere | 80 |
| Az iskolai szervezet néhány jellegzetes poziciói és szerepei | 90 |
| Irodalom | 99 |
| Az iskola funkciói | |
| A "funkció" fogalma a szociológiában | 101 |
| Az iskola hivatalos funkciói | 107 |
| Az iskola tényleges funkciói | 111 |
| Irodalom | 119 |
| Oktatásügy és társadalom | |
| Az oktatásügy mint rendszer és mint szervezet | 121 |
| Oktatásügy és gazdasági növekedés | 126 |
| Társadalmi rétegződés és tanulmányi eredmény | 132 |
| Társadalmi mobilitás és pályaválasztás | 139 |
| Iskolai kudarc és életszínvonal (a hátrányos helyzet problematikája) | 146 |
| Irodalom | 150 |
| Irodalom | 152 |