kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 460 oldal |
| Sorozatcím: | A magyar pedagógiai gondolkodás klasszikusai |
| Kötetszám: | 1 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 22 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-7644-25-3 |
| Megjegyzés: | Az Eggenberger-féle Könyvkereskedés által Budapesten 1923-ban kiadott kötet hasonmás kiadása. |
| Előszó | |
| A pedagógia mint tudomány | |
| A pedagógia fogalma és feladata | 3 |
| A pedagógia fogalma | 3 |
| A pedagógia mint tudomány | 6 |
| Lehetséges-e a pedagógia, mint tudomány? | 11 |
| Gyakorlat és elmélet | 17 |
| A pedagógia problémái | 19 |
| A pedagógia kettős természete | 24 |
| A pedagógia helye a tudományok rendszerében | 28 |
| A neveléstudományi kutatás módszerei | 37 |
| A neveléstudományi kutatás módszerei általában | 37 |
| A neveléstudományi kutatás két csoportja | 39 |
| A spekulatív módszerek | 39 |
| Az empirikus módszerek | 41 |
| A kísérleti módszerek | 48 |
| Pedagógiai laboratóriumok | 59 |
| Kísérleti és gyakorló iskolák | 61 |
| A neveléstudomány viszonya a többi tudományhoz | 64 |
| A pedagógia egyes ágai | 71 |
| A nevelés fogalma | |
| A fejlődés és a nevelés | 77 |
| A nevelés, mint életfeladat | 83 |
| A nevelés, mint nemzeti feladat | 90 |
| A nevelés lehetősége és határai | 102 |
| A probléma és annak története | 102 |
| Átöröklés és nevelés | 105 |
| A fajnemesítés | 106 |
| Az átöröklés tanának jelenlegi állása | 107 |
| A nevelhetőség | 113 |
| A nevelés joga | 117 |
| A nevelés fogalmának meghatározása | 119 |
| Világnézet és nevelés | |
| Világnézet és nevelés | 127 |
| Értékelmélet és pedagógia | 136 |
| A nevelés célja | 158 |
| Különböző célkitűzések | 158 |
| Egy vagy több cél? | 161 |
| A nevelés célja a műveltség | 166 |
| A műveltség fogalma | 168 |
| Az értékelmélet és a nevelés célja | 176 |
| A kultúra különböző ágai | 178 |
| A nevelés eszményképe | 185 |
| A nevelés tényezői | |
| A nevelés tényezői | 195 |
| A növendék | 199 |
| A gyermektanulmány | 199 |
| A gyermekpszichológia | 204 |
| A gyermek és ifjú szellemi fejlődése | 205 |
| A tehetségvizsgálatok | 230 |
| Az egyéniség | 239 |
| A környezet | 271 |
| A kultúra tartalma | 287 |
| A nevelő | 303 |
| A nevelés terve | |
| Pedagógiai irányok | 316 |
| A pedagógiai irányok fölosztása | 317 |
| A valllásos irány és ellenfelei | 319 |
| Herbart és iskolája | 326 |
| A naturalizmus és racionalizmus | 332 |
| A pozitivizmus | 334 |
| A természettudományi alapon álló irányok | 338 |
| Individualista irányok | 344 |
| Szociális irányok | 357 |
| Az állampolgári nevelés | 382 |
| A munka-iskola | 388 |
| A morálpedagógiai irány | 392 |
| A művészi nevelés | 395 |
| A kultúrfilozófiai irány | 398 |
| A kísérleti pedagógia | 401 |
| Áttekintés | 403 |
| Pedagógiai elvek és antinómiák | 403 |
| A nevelő-munka ágai | 411 |
| A nevelés terve | 425 |
| Függelék | |
| A pedagógiai irodalom | 433 |
| Jegyzetek és pótlások | 436 |
| Sajtóhibák | 452 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.