kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 263 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J2-1513. Kézirat. |
| A nevelés elméleti és történeti alapjai | |
| Előszó | 14 |
| A nevelés tudománya és a tanárképzés | 14 |
| A nevelés és neveléstudomány | 19 |
| A fogalmak kialakulásának folyamata | 21 |
| A magyar nevel szó etimológiai vizsgálata | 22 |
| Összefoglalás | 24 |
| A nevelés tudománya | 26 |
| A neveléstudomány alapfogalmainak rendszere | 27 |
| A nevelhetőség kérdése | 27 |
| Problématörténeti áttekintés | 29 |
| A nevelés és átöröklés | 30 |
| A nevelés és a környezet | 30 |
| Nevelés és fejlődés | 33 |
| A nevelés ügyének és a nevelés tudományának kibontatkozása ókortól napjainkig | 33 |
| Bevezető a történeti részhez | 33 |
| Nevelés az ókorban | 34 |
| A keresztény középkor nevelésügye | 43 |
| Az ember felszabadulásának első nagy kísérlee | 43 |
| Pedagógiai realizmus | 50 |
| Naturalizmus a pedagógiában | 55 |
| Jean-Jacques Rousseau | 56 |
| Pestalozzi Johann, Henrik | 58 |
| Herbart Johann, Frederik | 60 |
| A XIX-XX. század fordulójának pedagógiai irányzatai | 64 |
| Neonaturalizmus | 65 |
| A szociálpedagógia képviselői | 67 |
| A kultúrpedagógia képviselői | 69 |
| Pedagógiai pragmatizmus | 73 |
| Az Új Iskola a mozgalom | 75 |
| A szocializmus pedagógiája | 79 |
| Felhasznált és ajánlott irodalom az első részhez | 85 |
| A neveléstudomány alapkérdései | 86 |
| A nevelési cél problémái | 87 |
| A cél fogalma | 87 |
| A célok taxonómiája | 91 |
| A cél- és eszközrendszer összefüggései | 92 |
| A nevelés feladatrendszere az emberi tevékenység és viszonyrendszer alapján | 93 |
| Az ember, egyén, személyiség a nevelés folyamatában | 96 |
| A fogalmak tisztázása | 97 |
| A személyiség struktúrája | 99 |
| A személyiség fogalmának történeti alakulása | 100 |
| A személyiség ösztönzőrendszere | 104 |
| A nevelés feladatrendszere I. | 110 |
| A valóság megismerése a nevelési folyamatban | 110 |
| Az ismeretek tartalmi problémái | 112 |
| A tanterv | 114 |
| A tananyag elrendezése | 115 |
| Ismeretelméleti problémák | 117 |
| A megismerés pszichológiai és logikai problémái | 122 |
| Megismerési folyamatok az iskolában | 129 |
| A megismerési folyamat kibernetikai tulajdonságai | 131 |
| A megismerési folyamat ellenőrzése, értékelése | 134 |
| A didaktikai megismerés struktúrája | 136 |
| Nevelési lehetőségek a megismerési folyamatokban | 141 |
| Összefoglalás | 141 |
| A nevelés feladatrendszere II. A valóság átalakításának pedagógiai problémái | 145 |
| A fogalom | 145 |
| A termelés és a nevelési folyamat | 146 |
| A társadalom átalakításának pedagógiai kérdései | 152 |
| A nevelés és művelődés | 157 |
| A nevelés feladatrendszere III. Az érintkezés (társulás) tevékenység- és viszonyrendszerének pedagógiai problémái | 160 |
| Bevezetés | 160 |
| A érintkezés szabályozói. Az erkölcs és a jog | 168 |
| A nevelés feladatrendszere IV. Nevelés és értékrendszer. Az értékorientáció problémái. Az értékrendszer kialakításának feladata. Az esztétikai nevelés | 173 |
| Problématörténet | 173 |
| Az értékelés pedagógiai problémái | 176 |
| Az esztétikai értékek megvalósulásának pedagógiai folyamata. Esztétikai nevelés | 180 |
| Szervezettan, módszertan, technológia | 184 |
| A tantárgyrendszer | 184 |
| Az osztályrendszer | 190 |
| Sickinger mannheimi rendszere | 193 |
| Petersen jénai iskolája | 193 |
| Dalton-terv | 194 |
| Decroly rendszere | 194 |
| A Winnetka-terv | 194 |
| Dewey-féle projekt módszer | 194 |
| Laboratóriumi brigád-rendszer | 194 |
| Hazai kísérletek: Család Iskolája, Cselekvés Iskolája | 194 |
| Polonkai Mária: Az osztályrendszerben folyó munka kialakult formái | 196 |
| Frontális munka | 196 |
| Csoportmunka | 197 |
| Az egyéni munka | 197 |
| A differenciált oktatás | 198 |
| A tanórarendszer | 203 |
| A tanítási óra a történelemben | 204 |
| A tanítási óra megszervezése | 205 |
| A tanítási óra elemzése | 207 |
| Iskolarendszer | 208 |
| A módszer problémái | 213 |
| A módszer kialakulásának története | 214 |
| A módszert meghatározó tényezők | 218 |
| A tanulás módszerei | 220 |
| A tanítás módszerei | 222 |
| Az oktatás módszerei | 222 |
| A képzés módszerei | 223 |
| A nevelés módszerei | 223 |
| A módszerek táblázatos összefoglalása | 223 |
| A nevelés szubjektív tényezői | |
| A pedagógus | 226 |
| Bevezetés | 226 |
| Problématörténeti áttekintés | 228 |
| A pedagógusok felkészítése a pályára | 230 |
| Nevelés és hivatás | 231 |
| Tanártípusok | 233 |
| A tanári pályára való felkészülés irányai | 234 |
| Vecsey Beatrix: A pedagógus mint osztályfőnök (szemináriumi feldolgozásra) | 237 |
| Papp János: A tanár-diák viszony | 239 |
| A család | 242 |
| Nevelésszociológiai alapok | 242 |
| Nevelés a családban | 246 |
| Családi életre nevelés | 251 |
| A gyermekközösségek szerepe a nevelésben | 254 |
| A gyermek a nevelés folyamatában. Önnevelés | 256 |
| Irodalomjegyzék a II. és III. részhez | 259 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.