kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 134 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-185-139-7 |
| Megjegyzés: | Megjelent 1040 példányban. |
| Előszó | 5 |
| A pedagógia és a kommunikációelmélet találkozása | 7 |
| Szociálpszichológia | 7 |
| Kibernetika, információelmélet | 8 |
| Nyelvpedagógia | 8 |
| Szemiotika | 9 |
| Kultúraelmélet | 9 |
| Új vizuális kultúra | 10 |
| Szociolingvisztika | 10 |
| Manipulációkutatások | 11 |
| Gyakorlati ösztönzések | 11 |
| Egy pedagógiai kommunikációelmélet felé | 12 |
| A kommunkáció világtörténetének fordulópontjai | 13 |
| "Antropológiai fordulat" | 13 |
| Képírás | 14 |
| Betűírás | 14 |
| Az íráskommunikáció | 15 |
| Az írás technikai reprodukálása és sokszorozása | 16 |
| Az audiovizuális kommunikáció technikai forradalma | 16 |
| Számítógépek | 17 |
| Kommunikációtörténeti tanulságok | 18 |
| A pedagógiai kommunikáció sajátosságai | 21 |
| Pedagógiai célzatosság | 21 |
| Intézményesültség | 22 |
| Tervezettség | 23 |
| Interperszonalitás | 24 |
| A pedagógus-növendék kommunikáció differenciálódása | 26 |
| Az iskola mint kommunikációs színtér és a tanulócsoport mint kommunikatív mező | 27 |
| A helyzet általános és szubjektív struktúrája | 27 |
| A tanulócsoportok mérete és a kommunikáció | 28 |
| Az osztálytermi kommunikációs hálózat | 31 |
| Kommunikációs helyzetek és a "pedagógiai háromszögek" | 32 |
| A pedagógiai kommunikáció nyílt és rejtett síkjai | 35 |
| Direktív és non-direktív orientáció | 35 |
| A pedagógiai kommunikáció interaktív modellje | 36 |
| Életkori feltételek és korlátok | 39 |
| Szociokulturális feltételek és korlátok | 41 |
| Kommunikációs szabályok, szokások és rítusok az iskolában | 47 |
| Szabályozottság és személyesség | 47 |
| Az iskolai rítusok funkciói | 48 |
| A pedagógiai rítusok típusai, formái | 49 |
| A pedagógusok kommunikatív magatartása | 53 |
| Magatartástípusok | 53 |
| Empátiafelfogások | 55 |
| Az empátia funkcióinak és szerkezetének kutatása | 56 |
| Szándékolt empátia a pedagógiai kommunikációban | 58 |
| A pedagógusok tanórai kommunikációja | 59 |
| Kijelentések | 61 |
| Leírások és elemzések | 61 |
| Értékelés, meggyőzés, ösztönzés | 62 |
| A kérdezés | 64 |
| A pedagógus élőbeszéde | 69 |
| A pedagógus mint rétor | 69 |
| Az előadás mint beszélgetés | 73 |
| A tanári beszédstílus kötöttségei és szabadsága | 74 |
| Anyanyelvünk kultúrája és a pedagógiai kommunikáció | 77 |
| A pedagógus nem nyelvi kommunikatív viselkedése | 79 |
| Nonverbalitás a tanteremben | 79 |
| A nézés a pedagógiai kommunikációban | 84 |
| Paralingvisztikai kommunikáció | 86 |
| Pedagógiai vonatkozások | 89 |
| Írás és olvasás a pedagógiai kommunikációban | 91 |
| Az írásos kommunikáció előnyei | 91 |
| Nehézségek | 93 |
| A tankönyvhasználat mint kommunikációs folyamat | 94 |
| Írás a tanórán | 96 |
| Mediális pedagógiai kommunikáció | 99 |
| A szemléltetéstől a vizuális kommunikációig | 99 |
| Az érzékszervek rangsora | 100 |
| Kép, jel, nyelv | 101 |
| Szemléleti tartalom és absztrakciós szint | 102 |
| Aktivizáló vizuális közlés | 104 |
| A pedagógiai kommunikáció megfigyelése és elemzése | 107 |
| Megfigyelési-elemzési rendszerek | 107 |
| Flanders interakciós kategóriái és elemzésük | 108 |
| Amidon és Hunter | 110 |
| Néhány további változat | 112 |
| Bellack és Jackson szempontrendszerei | 113 |
| Stukat és Engström táblázata | 115 |
| De Landsheere vizsgálatai | 116 |
| Összegzés és kiegészítés | 119 |
| Jegyzetek | 121 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.