kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 151 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 978-963-19-4451-8 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 42455. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó | 5 |
| Mit nyújthat a pszichológia az érdeklődőknek? | 7 |
| Mi a pszichológia? | 7 |
| A pszichológia területei | 8 |
| A pszichológia módszerei | 10 |
| Az önismeret | 14 |
| Énkép, önértékelés, énképvédő manőverek | 15 |
| Az önismeretszerzés módjai | 16 |
| A társismeret | 18 |
| Az empátia | 19 |
| A személyészlelés. Az első benyomás | 20 |
| Kategorizálás és sztereotípia | 22 |
| Az attitűd | 22 |
| A gyermekismeret | 24 |
| A fejlődés fogalma | 25 |
| Érés és tanulás | 26 |
| Öröklés és környezeti hatások vszonya | 27 |
| A fejlődés eltérő üteme és iránya | 30 |
| Életkori és egyéni sajátosságok | 31 |
| A személyiség | 33 |
| A személyiség fogalma | 34 |
| A személyiség strukturális megközelítése | 36 |
| A pszichoanalitikus személyiségmodell | 36 |
| Az interperszonális személyiségmodell | 39 |
| Személyiségvonások és dimenziók | 40 |
| A személyiség tipológiai megközelítése | 44 |
| A Hippokratész-Galenosz-féle vérmérsékleti (temperamentum-) típusok | 44 |
| A Krestschmer-féle alkati típusok | 45 |
| Scheldon alkati tipológiája | 47 |
| A Pavlov-féle idegrendszeri típusok | 48 |
| A környezethez való attitűd szerinti tipológiák | 49 |
| Egyén és csoport | 51 |
| Az egyének közötti kölcsönhatás, az interakció | 51 |
| Az interakció fogalma | 52 |
| A kommunikáció | 54 |
| A metakommunikáció | 61 |
| Státus és szerep | 65 |
| A szereptanulás | 68 |
| A szereptanulást segítő és gátló tényezők | 68 |
| A csoport | 71 |
| A csoport fogalma | 71 |
| A csoport típusai | 72 |
| A csoport belső szerkezete | 75 |
| A társas helyzet | 79 |
| A csoport elemzése | 80 |
| Az egyén társas kapcsolatainak rendszere | 84 |
| A csoportnorma | 85 |
| Konformizmus és deviancia | 86 |
| A tanulás | 89 |
| A tanulás fogalma | 89 |
| A tanulás fajtái | 90 |
| Az emléknyomok rögzítése | 92 |
| A korai bevésődés - az imprinting | 93 |
| A tanulás mint kapcsolatképzés | 95 |
| A klasszikus kondicionálás | 95 |
| Az operáns kondicionálás | 99 |
| A latens tanulás | 100 |
| A belátásos tanulás | 101 |
| A verbális tanulás | 102 |
| A szociális tanulás | 105 |
| Az utánzás | 106 |
| Tanulás modellek alapján | 107 |
| Az azonosulás (identifikáció) | 109 |
| A belsővé tétel (interiorizáció) | 111 |
| A motiváció | 113 |
| A motiváció fogalma | 113 |
| Az alapvető motívumok rendszere | 114 |
| A szükségletek | 114 |
| A homeosztatikus késztetések | 115 |
| A drive | 116 |
| Az érzelmek | 120 |
| A vágy mint motivációs tényező | 123 |
| A motiváció idegélettani alapjai | 125 |
| A magasabb rendű motívumok és a motívumok hierarchiája | 128 |
| A szándék mint motivációs tényező | 128 |
| A kompetenciaigény | 129 |
| A motívumok hierarchiája | 130 |
| A motívumtanulás módjai | 133 |
| A céltárgyak és -helyzetek körének kibővülése | 133 |
| A motívumok kondicionálása | 133 |
| Az elsődleges motívumokra épülő másodlagos motívumok kialakulása | 134 |
| Szociális tényezők hatása a motívumtanulásra | 135 |
| A teljesítménymotiváció és az igényszint. Siker és kudarc | 140 |
| Az önkontroll kialakulása. Frusztráció és tolerancia | 143 |
| Idegen szavak jegyzéke | 145 |
| Felhasznált és ajánlott irodalom | 149 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.