1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a tudományos kutatás módszertanába

Kézirat

Szerző

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 253 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi száma: J11-1132. 121 példányban jelent meg. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"A tudomány gyors fejlődése, társadalmi szerepének növekedése korunk egyik jellemző vonása. A tudomány sokféle módon hat a társadalom életére: gyökeres átalakulások mennek végbe a termelésben, az... Tovább

Előszó

"A tudomány gyors fejlődése, társadalmi szerepének növekedése korunk egyik jellemző vonása. A tudomány sokféle módon hat a társadalom életére: gyökeres átalakulások mennek végbe a termelésben, az egész társadalomban és mindezek nyomán megváltoznak az emberek élet és munkakörülményei"-mondotta Erdey Grúz Tibor akadémiai székfoglalójában, majd így folytatta:
"Ma már szinte elfogadott dolog, hogy a termelés és a társadalomgyakorlat egyéb ágai csak akkor fejleszthetők a közjó által megkívánt ütemben, ha a kutatási lehetőségeket, a tudományos intézeteket is kellő ütemben fejleszthetjük. E vonatkozásban a tudomány műhelyei, vagyis a kutató intézetek az ipari üzemekben hasonló jellegűek. A hasonlóság arra is kiterjed, hogy amint a korszerű gyárak létesítése nagy beruházást igényel, ami csak hosszú évek alatt térül meg, úgy a kutató intézetek létesítése és fejlesztése is mind nagyobb összegeket emészt fel. Az egyszerű módon, eszközökkel felfedezhető dolgok túlnyomó részét ugyanis már felfedezték. Jelentős új felfedezések a természet titkainak mélyén szántó feltárását igénylik, közvetlenül érzékszerveikkel nem észlelhető jelenségek előidézését és megfigyelését követelik meg, amihez bonyolult eljárások és költségek, műszerek szükségesek. Ezért nagyok a kutató intézetek létesítésének beruházási költségei, amelyek azonban nélkülözhetetlenek a további fejlődéshez és biztosan megtérülnek. A tudomány ügye a termeléssel és sok más tevékenységgel való és mind szorosabbá váló kapcsolata folyamán ma már egész társadalmunk ügye." Vissza

Tartalom

1. Tudomány, a tudományos kutatás .................5
1.1 Bevezető ...................................5
1.2 A tudomány meghatározása ...................7
1.3 A tudományos kutató munka fajtái ...........9
1.4 Testneveléstudomány ........................11
1.5 A tantárgy programja .......................18
2. Mérés a testnevelésben, sportban ...............21
2.1 A mérés fontossága .........................21
2.2 A méréstan alkalmazásának hatásai ..........24
2.2.1 A mérési fogalmakban gondolkodás .....24
2.2.2 A tartalmi lényeg kiemelése ..........24
2.2.3 Naprakész tájékozottság ..............24
2.2.4 A tervezett és teljesített program összehasonlítása .....................25
2.2.5 Szakkifejezések, módszerek, technikai bővülése .............................25
2.3 Mérési hibák ...............................25
2.4 Tesztek ....................................27
2.4.1 Teljesítményteszt ....................28
2.4.2 Személyiségteszt .....................28
2.4.3 Történeti áttekintés .................28
2.4.4 Teszt-kritériumok ....................29
2.4.4.1 Objektivitás .................29
2.4.4.2 Megbízhatóság (reliability) ..30
2.4.4.3 Érvényesség (validity) .......30
2.4.4.4 Mellék kritériumok ...........31
2.5 Testnevelés és sporttesztek ................32
2.6 Mikor alkalmazzunk teszteket ...............36
2.7 A mérések gyakorlati megszervezése .........37
2.7.1 A próbák kiválasztása ................37
2.7.2 A mérések helye, ideje ...............37
2.7.3 Űrlapok .............................37
2.7.4 A kísérlet ismertetése ...............38
2.7.5 A próbák sorrendje ...................38
2.7.6 Jegyzőkönyv, emlékeztető .............38
3. Kutató módszerek ...............................39
3.1 Történeti módszer ..........................39
3.2 Kísérleti módszer ..........................41
3.3 Normatív módszer .......51
3.4 Egyéb kutató módszerek..................57
4 . Statisztika ..................61
4.1 A statisztikai számítások alapelvei......64
4.1 Középértékek.....................67
4.3 A szórás mértékei ...................71
4 .4 Grafikus ábrázolás .................82
4.5 Normál görbe .........................86
4.6 Korreláció ............................92
5. Hipotézis vizsgálat..................108
6. Statisztikai próbák..................110
7. Humánbiológiai vizsgálati módszerek a testnevelésben és a sportban ....................128
8. Motorikus próbák szervezése..................137
9. Erőnléti tesztek ...........142
10. Állóképességi tesztek..................151
11.Egyensúly-, ritmus-idő-érzékelési, sportági tesztek ....................................154
12.Oktatástechnikai eszközök (médiák) alkalmazása....................166
13. A számítástechnika és a sport .................173
14. Sporttudományos szakkifejezések ..............187

Nádori László

Nádori László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nádori László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv