kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 171 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-7771-5 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 52972. |
| Bevezető | 5 |
| A gyerekek közérzetének meghatározója: a nevelői személyiség, a nevelői magatartás | 8 |
| Önismeret, önkontroll | 8 |
| A nevelő kezdeményező és kibontakozó szerepe | 10 |
| A nevelő sajátos érdeklődése és a csoportélet | 11 |
| Nyitottság, rugalmasság | 12 |
| Ki alkalmas nevelőnek? | 12 |
| A fölösleges frusztráció kerülése | 13 |
| Megszégyenítés és brutalitás nélkül | 13 |
| Énerősítésre törekedve | 14 |
| Pozitív azonosítási mintát nyújtva | 14 |
| A nevelő mint felnőtt, modellnyújtó társ | 14 |
| A fokozatosság | 16 |
| Az élménnyé váló együttlét | 17 |
| Érzékelni, konfliktussá válás előtt oldani a feszültséget | 18 |
| Ne a nevelő kedvéért! | 18 |
| Nem lehet minden gyereket szeretni. Mi a megoldás? | 19 |
| Bánásmód a spontán rokonszenves gyerekkel | 20 |
| Magából a gyerekből "hívjuk elő" az eszményképet | 22 |
| A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 23 |
| Felhasznált és tájékoztató irodalom | 24 |
| Amitől a nevelés hatása függ: a társas kapcsolatok irányítása | 25 |
| A csoportszerveződés mint spontán folyamat | 25 |
| A közösség anticipálása (megelőlegezése) | 26 |
| A néven szólítás | 27 |
| Csoportos beszélgetés | 28 |
| A közös döntés | 30 |
| Közös élmények a csoportélet kezdetén | 31 |
| Az elsődleges közösségek | 32 |
| A peremgyerekek és az elsődletes közösségek | 32 |
| Csoportnév- és csoportvezető-választás | 35 |
| Kapcsolat az úttörőmozgalommal | 35 |
| Az egyik kiscsoportból a másikba | 37 |
| A nevelési követelmények és a kiscsoport | 38 |
| Élet a kiscsoportokban | 39 |
| A kiscsoportok együttműködése | 39 |
| A kiscsoportok önállósága | 40 |
| Gyerekek nevelő nélkül | 40 |
| Közös szabályalkotás | 41 |
| Csoportszokások, hagyományok | 44 |
| A felelősi rendszer célja | 46 |
| A felelősi megbízatások jellege | 46 |
| Az időtartam | 47 |
| Tartalma, száma | 47 |
| Felelősök nélkül | 49 |
| Jutalmazás, büntetés | 49 |
| A nehezen nevelhető gyerekek | 52 |
| Heti értékelés | 53 |
| Feljegyzések a gyerekekről | 54 |
| A nevelői önkontroll és a társas kapcslatok fejlődését segítő gyakorlatok | 55 |
| Felhasznált és tájékoztató irodalom | 56 |
| A tárgyi környezet | 57 |
| A tárgyi környezet és a pszichés közérzet | 57 |
| A foglalkozató terem | 57 |
| A világítás | 58 |
| A teremhőmérséklet | 58 |
| A berendezés | 58 |
| A mosdó | 62 |
| Az ebédlő | 62 |
| Az udvar | 62 |
| A szakmai felszerelésre fordítható összeg | 62 |
| Felhasznált és tájékoztató irodalom | 63 |
| Az egészséges életmód kialakítása | 64 |
| A napirend | 64 |
| Az egészséges életkörülmények biztosítása | 64 |
| A várakozási idő kiküszöbölése | 65 |
| A napirend legyen rugalmas! | 67 |
| A helyi körülményeket figyelembe véve | 67 |
| Tevékenységek a napirendben | 68 |
| A napirend a vegyes osztályösszetételű csoportokban | 68 |
| Iskolaotthonos időbeosztás | 71 |
| Klubnapközis időbeosztás | 72 |
| Heti időbeosztás | 76 |
| Különórák | 76 |
| Az étkezés | 77 |
| A mozgás | 78 |
| A pihenés | 79 |
| Higiéniai, étkezési szokások kialakítása | 80 |
| Felhasznált és tájékoztató irodalom | 82 |
| A tanulságirányítás | 83 |
| A tanulási kedv | 83 |
| Sajátos feladatok | 84 |
| A tanulás helye a napirendben | 84 |
| Időtartam | 85 |
| A tantervi anyag ismerete | 86 |
| Tanulási módszerek: a tanszerek célszerű használata | 86 |
| Célszerű egyéni sorrend | 88 |
| Időtervezés | 89 |
| A szóbeli tanulás módszere | 89 |
| A verstanulás módszere | 92 |
| Kézikönyvhasználat | 92 |
| Egyes tantárgyak sajátos tanulási módszere | 92 |
| Önellenőrzés | 92 |
| A tanulásirányítás szakaszai: előkészítés | 92 |
| A gyerekek önálló tanulási ideje | 96 |
| Ellenőrzés | 97 |
| Értékelés | 99 |
| A tanulást korábban befejezők foglalkoztatása | 99 |
| A tananyaghoz kapcsolódó tevékenységek | 102 |
| A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 102 |
| Felhasznált és tájékoztató irodalom | 103 |
| Foglalkoztató könyvek | 103 |
| A szabad idő | 105 |
| A szbad idő szerepe a csoportéletben | 105 |
| A szabad idő fogalma | 105 |
| Az iskola és a szabadidő-felhasználásra nevelés | 105 |
| A módszerek | 106 |
| Segítsük az egyes gyerekek, kiscsoportok arra érdemes tevékenységeinek kibontakozását | 108 |
| A gyerekek játékából született | 109 |
| A természeteshez való alkalmazkodás követelménye | 111 |
| A nevelő szerepe | 112 |
| A nevelő mint modellnyújtó társ | 113 |
| A szabad idő mint kiscsoportos vagy egyéni tevékenység | 113 |
| A tevékenységek | 114 |
| A szerepjátékok | 114 |
| A bábkészítés | 115 |
| A dramatikus játék | 115 |
| Az olvasás, versmondás | 115 |
| A népi gyerekjátékok | 116 |
| Az ének, a zenehallgatás | 116 |
| Az ábrázolás | 116 |
| A kézműves-tevékenységek | 117 |
| A szövés, a hímzés | 118 |
| A batikolás, a csomózás | 118 |
| A modellezés | 118 |
| A tűzzománc | 118 |
| A játékkészítés | 119 |
| A konstruáló játékok | 119 |
| A gyűjtemények | 119 |
| A szabadtéri játék, a sport | 119 |
| Iskolán kívüli programok, kirándulás | 120 |
| A kezdeményezések száma | 122 |
| A speciális törődést igénylők | 122 |
| Csoportközi foglalkoztatás | 123 |
| Foglalkoztatás a szünetben | 124 |
| A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 125 |
| Felhasznált és tájékoztató irodalom | 125 |
| Foglalkoztató könyvek | 126 |
| Az együttműködés | 128 |
| A különböző nevelési tényezők | 128 |
| A család | 128 |
| Együttműködés az egész napos nevelésben részt vevő pedagógusok között | 131 |
| Az osztályfőnökök, a szaktanárok | 131 |
| Az úttörőmozgalom | 132 |
| Az iskola technikai dolgozói | 133 |
| A könyvtár | 133 |
| Művelődési ház | 133 |
| A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 133 |
| Felhasznált és tájékoztató irodalom | 134 |
| A nevelés tervezése | 135 |
| A tervezés feltételei | 135 |
| A tervezés módja | 135 |
| A heti program | 158 |
| A napi vázlat | 160 |
| A nevelői önkontrollt segítő gyakorlatok | 160 |
| Felhasznált és tájékoztató irodalom | 161 |
| Az első nap a csoportban | 162 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.