kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Comenius Bt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Pécs |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 154 oldal |
| Sorozatcím: | Gyógypedagógia |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| A fogyatékosok intézményrendszere | 70 |
| Az intézményrendszer felépítése | 7 |
| Egészségügyi gyermekotthonok | 9 |
| Gyógypedagógiai intézmények | 11 |
| Értelmi fogyatékosok intézményei | 13 |
| A súlyosan és halmozottan sérült mozgásfogyatékos gyermekek intézményes ellátásának hazai helyzete | 14 |
| Az értelmi fogyatékos gyermek a gyermekközösségben | 17 |
| Az egészséges gyermekek bölcsődéje és az értelmi fogyatékos gyermek | 17 |
| Az óvodai gyermekközösségek | 18 |
| A fogyatékos gyermekek nevelését elátó óvodák | 18 |
| Az egészséges gyermekek óvodai közössége és az értelmi fogyatékos gyermek | 19 |
| Az iskolában | 26 |
| Az enyhe fokban sérült értelmi fogyatékos tanulókat nevelő általános iskola (EÁI a továbbiakban) célja, szerepe, feladatai | 28 |
| Az EÁI célja | 28 |
| Az EÁI szerepe, feladatai | 29 |
| Az enyhe fokban sérült értelmi fogyatékos tanulókat nevelő általános iskolára előkészítés célja, feladatai és általános elvi kérdései | 32 |
| A debilisek gondolkodásának és beszédének kapcsolata | 35 |
| Az elvonatkoztatás és a fogalmi általánosítás néhány jellemvonása debiliseknél | 37 |
| A magyar nyelv és irodalom célja és feladatai | 40 |
| Kérdések az olvasásnevelésben | 43 |
| Az olvasás tanítása és a szövegértés fejlesztése az 1-2. osztályban | 46 |
| A matematika tanításának célja és feladatai | 49 |
| A középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekek óvodai nevelésének célja és feladatai | 51 |
| A középsúlyos értelmi fogyatékosok általános iskolájának és nevelőottonok célja, feladatai | 55 |
| A nevelési alapelvek és feladatok | 57 |
| A nevelés korrekciós jellege | 57 |
| Az egyéni bánásmód kitüntetett szerepe a közösségben | 60 |
| A tudatosság és tervszerűség elve | 61 |
| A nevelő hatások egységének elve | 65 |
| A nevelési feladatok módosulása | 66 |
| A nevelés módszerei | 67 |
| A nevelési módszerek sajátosságai | 67 |
| A követelés módszerei | 68 |
| A meggyőzés módszerei | 76 |
| A gyakorlás módszere és eszközei, a szoktatás | 79 |
| Oktatómunka a foglalkoztató iskolában | 81 |
| Az oktatómunka sajátosságai | 81 |
| A tanítási-tanulási folyamat | 87 |
| Az oktatás értelmezése az imbecillisek pedagógiájában | 87 |
| A középsúlyos értelmi fogyatékosok általános iskolájában folyó iskolai tanítási-tanulási folyamat sajátosságai | 88 |
| Az oktatás alapelvei | 90 |
| A tanítás tartalma | 95 |
| Az imbecillisek tanulásának néhány általános sajátossága | 100 |
| Különböző életkorok jellegzetes játékai | 104 |
| Játékfajták | 107 |
| A játék szerepe az imbecillis gyermek fejlődésében | 115 |
| A munkára nevelés | 118 |
| A munkára nevelés tartalma | 119 |
| A munkára nevelés korrekciós jellege | 121 |
| A munkára nevelés részei | 121 |
| Munkára nevelés a nevelőotthonban | 122 |
| Munkára nevelés a családban | 123 |
| Új törekvések: normalizáció, integráció | 124 |
| A normalizációs elv tartalma | 129 |
| A szocializáció színterei, fontossága | 130 |
| A szocializációt lehetővé tevő tényezők | 132 |
| Kisgyermekkor és szocializáció | 132 |
| Iskoláskor és szocializáció | 133 |
| Felnőttkor és szocializáció | 134 |
| A család szerepe a szocializációban | 134 |
| Kortársi csoportok és szocializáció | 135 |
| Társadalmi intézmények és szocializáció | 136 |
| A szocializációs folyamat hatása és eredménye | 137 |
| Hospitalizációs ártalmak, nevelőotthon | 138 |
| A hospitalizációs ártalmak eredete | 138 |
| A felnőttnevelés feladatai | 141 |
| Felnőttnevelés a munkahelyen | 142 |
| A szabadidő felhasználására nevelés | 143 |
| A szexuális nevelés | 145 |
| A NAT és a gyógypedagógia - Értelmileg akadályozottak fejlesztési perspektívái | 147 |
| A kötetbe felvett szemelvények eredeti bibliográfiai adatai | 154 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.