| Előszó | 9 |
| Bevezetés | |
| Az etika mint gyakorlati filozófia | 13 |
| Emberség és erkölcs | 14 |
| Néhány történeti megjegyzés | 15 |
| Néhány terminológiai megállapodás | 16 |
| Általános etika | |
| Az ember | 21 |
| Néhány ókori és középkori felfogás az emberről | 21 |
| Reneszánsz: az emberi méltóság forrása a szabadság | 22 |
| Felvilágosodás: a nyelv mint az ember megértésének kulcsa | 24 |
| A filozófia antropológiai fordulata | 25 |
| Az emberi nyitottság értelmezései | 26 |
| Az egzisztencialisták az emberről | 29 |
| Az igazi humanizmus a perszonalizmus szerint | 31 |
| A cselekvés | 32 |
| A szándékos tevékenység | 32 |
| Cselekvéstér és cselekvésvilág | 33 |
| A cselekvés intencionális modellje | 35 |
| A cselekvés apriorisztikus modellje | 37 |
| Az erkölcsi cselekedet | 38 |
| Az erkölcs mint a racionalitás és irracionalitás korlátja | 40 |
| Az akarat szabadsága | 41 |
| Az erkölcs gyökerei | 44 |
| Az erkölcs mint helyeslés (approbáció) eredménye | 44 |
| Fejlődéstani (evolucionista) és viselkedéstani (etológiai) felfogás | 46 |
| Az erkölcsi érzék szerepe | 47 |
| A jogokról erkölcsi nézőpontból | 49 |
| A kötelességek | 51 |
| Értékek és értékelés | 54 |
| Az értékek természete | 54 |
| Értékforrások | 55 |
| Az értékelés | 57 |
| Érték | 58 |
| Értékosztályok | 60 |
| Értékkritériumok | 62 |
| Jólét és boldogulás | 67 |
| Törekvés a jólétre | 67 |
| Boldogulás és boldogság | 68 |
| Esély, racionalitás, kívánatosság | 70 |
| Társadalmi jólét és nyomor | 71 |
| Értékkonfliktusok és értékváltás | 73 |
| Főbb etikai szemléletmódok és irányzatok | 75 |
| Szemléletmódok | 75 |
| Etikai irányzatok | 82 |
| Magánerkölcs és közerkölcs | 91 |
| Magánerkölcs | 91 |
| Közerkölcs | 100 |
| Alkalmazott etika | |
| Civilizáció és erkölcs | 109 |
| A természettel kapcsolatos felfogás változása | 109 |
| A természeti korlátok visszaszorítása | 111 |
| A technika szerepének megváltozása | 112 |
| Lehetséges-e környezetetika? | 113 |
| A megnövekedett felelősség | 116 |
| Gazdaság és erkölcs | 119 |
| Néhány történeti megjegyzés | 119 |
| Erkölcsi érvek a piacgazdaság ellen | 119 |
| Erkölcsi érvek a piacgazdaság mellett | 122 |
| Közgazdaságtani érvek az erkölcsi megfontolások hangoztatói ellen | 123 |
| Az igazságos csere | 125 |
| Gazdasági racionalitás és igazságosság | 126 |
| Felfogások az igazságos elosztásról | 128 |
| A szociális piacgazdaságról erkölcsi nézőpontból | 130 |
| Politika és erkölcs | 132 |
| Machiavelli kihívása | 132 |
| A hatalom elfajulása | 135 |
| A demokrácia kedvez az erkölcsös magatartásnak | 137 |
| A tételes jogokról etikai nézőpontból | 139 |
| Az emberi élet tiszetele | 143 |
| Az abortusz | 143 |
| Az eutanázia | 146 |
| A halálbüntetés | 149 |
| Egyenlőség és megkülönböztetés | 152 |
| A nemek egyenlősége | 152 |
| A kisebbségek megkülönböztetése | 154 |
| A pozitív megkülönböztetés | 157 |
| A szexualitás | 159 |
| A hagyományos nyugati szexuális erkölcs | 159 |
| A szexualitás liberális felfogása | 161 |
| Homoszexualitás és pornográfia | 161 |
| Felelősség önmagunkért és másokért | 164 |
| Az alkoholizmus | 165 |
| A kábítószerfogyasztás | 168 |
| Az öngyilkosság | 169 |
| Függelék | |
| Keresztény etika | 175 |
| Erkölcsteológia és etika | 175 |
| A II. vatikáni zsinat utáni katolikus erkölcstan irányzatai | 177 |
| Új megközelítések és kérdések | 178 |
| A kisegítés (szubszidiaritás) elve | 180 |
| Néhány kritikai észrevétel | 181 |
| A túlélés etikájának három koncepciója | 183 |
| A humánum mint növekvő világszolidaritás | 183 |
| Az újraevangelizálás mint erkölcsi megújulás | 186 |
| Egy posztmodern világethosz körvonalai | 187 |