| Kiadó: | Kriterion Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Bukarest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 529 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 5 |
| Előszó | 8 |
| Előzetes gondolatok | 17 |
| Irodalom és nyelv | 21 |
| Az irodalmi mű struktúrája | 30 |
| Szubstruktúra | 31 |
| Az antropológiai réteg | 31 |
| A társadalmi-történelmi réteg | 34 |
| Az életrajzi réteg | 37 |
| A tervek rétege | 41 |
| Stru ktúra | 45 |
| Szuprastruktúra | 58 |
| A kritika céljai | 79 |
| A struktúra felfedezése | 79 |
| A jelentéstartalom megragadása | 86 |
| A jelentések feltárása | 101 |
| A mű világának újrateremtése | 116 |
| Az eredeti lényeg meghatározása | 123 |
| Értékmeghatározás | 130 |
| Az igazolás | 140 |
| Az esztétikai kritika | 154 |
| Lapszéli megjegyzések | 160 |
| A kritikai ítélet elemzése | 164 |
| A kritikai érzék | 165 |
| Az esztétikai érzékenység | 177 |
| Az élvezet | 183 |
| Az ízlés | 186 |
| A benyomás | 192 |
| Az intuíció | 200 |
| A szimpátia | 206 |
| A kritikai érzékenység kiművelése | 210 |
| Az esztétikai érzékenység racionalizálása | 219 |
| Az elemzés | 226 |
| Az összehasonlítás | 233 |
| Az esztétikai érzékenység fogalmiasítása | 239 |
| A történetiség | 240 |
| Az esztétika | 259 |
| A filozófia | 282 |
| A megértés | 296 |
| Szubjektív és objektív megközelítés | 307 |
| A szubjektivitás elsődlegessége | 308 |
| Az objektivitás viszontválasza | 313 |
| Egység és kölcsönös összefüggés | 329 |
| Összegezés | 332 |
| Módszer és ellenmódszer | 337 |
| Alkalmazkodás a tárgyhoz | 337 |
| A monográfia elsődlegessége | 340 |
| Az olvasás rendszere | 349 |
| Az állandó nyitottság | 354 |
| Az értelmezés | 369 |
| A totális kritika | 377 |
| A kritikai invenció | 388 |
| Miért "alkotás"? | 388 |
| Az újraalkotás mechanizmusa | 391 |
| A kritikai struktúra | 396 |
| A kritika és az irodalom között | 399 |
| A kritika funkciói | 417 |
| Az önmegvalósítás | 418 |
| A megismerés | 418 |
| A nevelés | 420 |
| Transzponálás | 421 |
| A tetszés | 422 |
| A kifejezés | 424 |
| Az alkotás | 427 |
| Az irodalmi hatás | 428 |
| Az értékek feltárása és előtérbe állítása | 429 |
| Az értékek elismertetése és védelme | 432 |
| Az értékek kiválasztása és rangsorolása | 434 |
| Az értéktelen tagadása | 438 |
| Az értékek ösztönzése és pedagógiája | 446 |
| A társadalmi hatás | 453 |
| A tájékoztatás | 456 |
| A közízlés nevelése | 458 |
| A harcos szellem | 464 |
| Végső következtetések | 468 |
| Utóhang a fordításhoz | 472 |
| Irodalom | 473 |
| Román szerzők | 474 |
| Külföldi szerzők | 495 |
| Névmutató | 519 |