kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Athenaeum Irodalmi és Nyomdai R.-T. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 207 oldal |
| Sorozatcím: | Athenaeum kézikönyvtára |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 17 cm x 12 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Nyomtatta Athenaeum r. t. könyvnyomdája, Budapest. |
| Előszó | |
| A zene természeti alapjai | 1-5 |
| A hang | |
| A rezgések | |
| A hangszín | |
| A dallam és az összhang | |
| A hangrendszerről | 5-9 |
| A hangsor | |
| Tiszta és temperált hangolás | |
| A hangjegyekről | 9-27 |
| Neumák | |
| Mensurális hangjegyírás | |
| Kulcsok | |
| Módosító jelek | |
| A hangjegyek értéke | |
| Szünetjelek | |
| Ékítések | |
| Idő- és erőmérték | 28-32 |
| Metronom | |
| Tempók | |
| Agogika és dinamika | |
| Az ütem | 32-42 |
| Ütemvonal | |
| Szinkopálás | |
| Ütemnemek | |
| Suta ütem | |
| Rövidítő jelek | |
| A hangközök | 42-57 |
| A hangközök felosztása | |
| Egész és félhangok | |
| Euharmonia | |
| Megfordítás | |
| Kielégítő és ki nem elégítő hangközök | |
| A consonantia magyarázata | |
| Hangrokonság | |
| Részhangok | |
| Az összhangok. Általános rész | 57-61 |
| Szólamok | |
| Dur- és moll-összhang | |
| Accord-elméletek | |
| A hangsorok képzése | 61-68 |
| Dur- és moll-hangsorok | |
| Összhangzatos és dallamos hangsorok | |
| Átnyúló hangok | |
| Az összhangok képviselete | |
| Fokozatos hangsor | |
| Chromatikus menet | |
| A hangnem és a hangfaj | 68-78 |
| Hangnemek | |
| Transponálás | |
| Hangfajok | |
| Párhuzamos és rokon hangfajok | |
| Tonalitás | |
| Összhangok funkcziója | |
| Összhangok rokonsága | |
| Az összhangok osztályozása | 79-88 |
| Kielégítő és feloldandó összhangok | |
| Hármas, négyes, ötös hangzatok | |
| Törzs- és származtatott összhangok | |
| Törzsökös és idegen összhangok | |
| Összhangok megfordításai | |
| Nápolyi sext, német sext, franczia sext | |
| Bolygó hangok: késleltető, váltó, átfutó, előlegezett és átvezető hangok | |
| Látszólagos consonantia | |
| Bolygó összhang | |
| Tiszta zenei szerkesztés | 89-104 |
| Szoruló és szétszórt hangközök | |
| Hangközök megsokszorozása és kihagyása | |
| Négyszólamú szerkesztés | |
| Összhangok helyzete | |
| Összhang-lépés és menet | |
| Tiltott párhuzamok | |
| Keresztállás | |
| Szólamok mozgása | |
| Záradékok | |
| Orgonapont | |
| A módosulás | 104-109 |
| Kitérés és módosulás | |
| Többértelmű összhangok | |
| Az ellenpont | 109-120 |
| Cantus firmus | |
| Discantus | |
| Egyszerű ellenpont | |
| Számozott basszus | |
| Ékített ellenpont | |
| Dallambeli, rhytmikai, összhangbeli ékítés | |
| Fűzött ellenpont | |
| Kettős ellenpont (kánonok) | |
| A fuga | 120-124 |
| Alaktan | 124-131 |
| Ütemmotívum, szakasz, tétel, periodus, periodus-csoport | |
| Minta, utánzat | |
| Thematikai kidolgozás | |
| Mintázás és tagolás | |
| Vezérmotívum | |
| A műformák és a műfajok | 131-159 |
| Dal-alak | |
| Tánczok | |
| Rondo-alak | |
| Szonáta-alak | |
| A szonáta és a szimfonia | |
| Szimfoniai költemény, verseny, ábránd, rapszodia, nyitányok, ária, suite, divertissement, szerenád, nocturne, dal, óda | |
| Egyházi zene | |
| Beszélő és szavalati ének | |
| Szinpadi zene | |
| Végtelen dallam | |
| Abszolút zene és programmzene | |
| Az énekhang és a hangszerek | 159-176 |
| Hangok terjedelme | |
| Fúvó, húros és ütőhangszerek | |
| Zenekarok | |
| Magyar zene | 179-197 |
| Magyar hangsor | |
| Dallambeli sajaátságok | |
| Ütemnemek | |
| Rhytmikai képletek | |
| Versmetszet, suta ütem, hangsúly | |
| Magyar műformák: dal, nóta, táncznóta, ugrós nóta, palotás, figura, hallgató nóta, andalgó, verbunkos, induló, csárdás, körmagyar | |
| Tárgymutató | 199-207 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.