| Előszó | 5 |
| Íme a száműzött zsarnok arcképe | 9 |
| Zseniális hadvezér a köszvényes dunyhák között. Hadijelentés és sárgadinnye, túl volt az öreg már mindenen | 10 |
| "Szentélye" tele dongokkal, darazsakkal | 11 |
| Zavartalan inkognitóban gyönyörködni a táj és az emberek életében | 12 |
| Kutak, kancsók, víz csobogása | 13 |
| Egy omlatag lépcső is dogma. Bolond barátnője | 13 |
| Híres természet, fusd ki magad! | 14 |
| Castor és Pollux | 15 |
| Heléna mítosza: a Hold-hetéra lóg a kötelén | 17 |
| Fa, az erdő törzse | 18 |
| Áruló ajkad: tölgylevél? Fehér bükkön hintázol? | 20 |
| Nyírfa részegen záporló pénzei. Szilfa, ne hagyj el! Berkenye-mellbimbód | 20 |
| Szerelem-magyarázó kőris-Heléna... Kéj és álom - juhar és platán. Fúzfa-Heléna a tóparton | 21 |
| Castor, Heléna és Pollux közös tojása: az élet kifürkészhetetlen kezdetei | 22 |
| A búcsúzók nem kellemes emberek | 23 |
| Minden kosár | 23 |
| Heléna-kofa mitológiai fejezete | 26 |
| Titokzatos szertartás piros kígyóval "Édes Pollux" és Molineux-Cinq | 27 |
| Patikus végtáblája az "Édes Polluxhoz" | 28 |
| Tarquinius Pollux-édességei: egy hosszú görög fiú egy kis-ázsiai levantei "árja" | 29 |
| Castor és Pollux fegyvertánca: szadizmus és kéjelgés | 30 |
| Görög határőr-laktanya a trák hegyek között | 31 |
| Horkoló kapitány - és a szuszogó éjjeliőr jelentése: holnap Castor és Pollux harci tánc-ünnepe | 32 |
| Fóhadnagyi barakk | 33 |
| A főhadnagy a hír hallatán rendet teremt: a legénységnek holnap reggelre meg kell hírnia | 34 |
| Rongyos színházból: ruhák Kommédiások otthonai: ruhatár, háziállatkert, hangszertárraktár | 36 |
| Fosztogatás és ringlispíl | 37 |
| A katonák "beöltöznek", - és kötelező fürdőnap a nyilvános házban | 38 |
| Részeg katonák - dézsákban lubickoló lányok. Zsákmányszedés a piacon. Félkegyelmű szolga és havas szamarak | 39 |
| Megindul a főzés. Riadó extra-zabálásra | 40 |
| Reggelre a társaság hullazöld a hasmenéstől | 41 |
| Hajnalban közeledő menet | 42 |
| Híszmenet helyett paraszttemetés | |
| Két muzsikus. Fiatal lányt temetnek. Öreg, gyászoló apa: "az igazi kapitány" | 43 |
| A halott menyasszony: szűzmáriás gyermekesség - álomszerűen kötetlen bűnösség. A menetben: szőke, göndör fiatalember | 45 |
| Obulusok a madrászájban | 46 |
| Szédelgő iráni pofa: a reménytelen szerelmes. Vakarcs cigánylány a perzsa fiú körül repdes | 47 |
| A temetési menet eléri a kaszárnyát. Egy álarc-parókás katona hóna alá fogja az öreg parasztot | 49 |
| A katonák szédelgő sora fölbomlik, a ravatalt a kaszárnyába viszik. Diszótoros krematórium | 50 |
| A félkegyelmű szolga beszél-beszél a halotthoz | 51 |
| Közjáték. Sötét felhő életem fölött | |
| Át a lakáson kocsmakerti korahajnali íróasztalomhoz | 55 |
| Kis "barokk lépcső" a lejtős kertben. A haljnali fák | 57 |
| Hőfejér hajnali Hold | 59 |
| A kocsma mellett kertecske óriási hajnalkatrombitákkal | 60 |
| Az ima paradoxona. És mégis imádkozom ezekben a sötét napokban | 61 |
| Pontosan tíz éve íroma Szent Orpheus Breviáriumát. Szeptember hetedike: életem legsötétebb gödre. Szentek élete: miféle katolikus strázsák volak odafent szolgálatban? | 61 |
| A breviárium: gótikus haomozás szenvedélyes gyönyöre | 62 |
| Szeptember negyedike: Szent Ida özvegy | 63 |
| A koporsó misztikus jelentése a középkorban: koporsó, őrült és van! | 65 |
| Szeptember ötödike: Giustiniani Szent Lőrinc élete | |
| Velencében született. A honvágy fájdalmai. Velence az városban, ami az Orpheusom könyvben | 66 |
| Ki találta ki az érzelmes vonzódás halálraítélt trükkjét? | 68 |
| Hátha fontosabb, ogy imádkozom hozzád, Lőrinc, mint hogy vagy? | 69 |
| Beszélgessünk valamit a katolicizmusról | 70 |
| Látomásos égi hölgy: az Égi Bölcsesség | 71 |
| Legendák Lőrinc vőlegénységéről | 73 |
| Velencében hullámzott a farsang | 75 |
| Levele: eretnekség? | 76 |
| Rikító keresztény képek a kórházban. Váz és tanulság Lőrinc emlékirataiban | 77 |
| "Igen, itt vagy!" | 79 |
| Ifjúkorában velencei templomok ének- és zenekarában | 80 |
| Az öreg herceg tirádája fia ellen | 81 |
| Éjszaka a lepedő nélküli matracon | 82 |
| A szenvedés, mint a létezés egyértelmű társszava. Szicíliai arab tudós gyógymódja | 83 |
| Az öreg herceg horgő gyűlölete: Lőrincnek az élet megint mélyről mutatkozott meg | 83 |
| Még mindig saját szobámban. Meddig? | 84 |
| Lőrinc apjának őrjítő dühe a zsidó orvos ellen | 86 |
| A kis Lőrinc iszonyatos nagy bűne? | 87 |
| Webster-dráma és veszett örökimádás | 88 |
| Ússzatok, vigyetek, velencei paloták | 89 |
| Lőrinc anyja gyónik a torcellói templomban | 90 |
| A Querini gróf csúf kiközösítése és száműzetése. Lőrinc anyja a gettóban látogatja rokonait. Lőrinc a zsidó temetőben | 91 |
| Az öreg gutaütött herceg: kiirtja Lőrincet anyjával együtt? | 92 |
| Lőrinc mégis csak Szent Lajos király legközvetlenebb utóda? | 94 |
| Lőrinc tirádája Szent Lajosról | 95 |
| Lőrinc az Isten belül volt és ez a lényeg | 102 |
| Az egyéni lét magányos rohanás a halál felé ugyanakkor a lét csoda | 103 |
| Lőrinc örömtelen, Lőrinc beteg. Velence legnagyobb festője fogja lefesteni Lőrincet? Candelaia az állandó modell. Lőrincet mi vonzotta a nőkhöz? Levele | 104 |
| A halálfélelem óráiban végtelen jelentőségű lesz minden hangyabotlott fűszál | 105 |
| Istenem, meddig bújhatunk el a gonoszok elől? | 107 |
| Lőrinc mindig félelemmel gondolt a már megírt műveire | |
| Erkölcsi hibának érezte, hogy nem dolgozott többet. Teodóra állítja össze művei jegyzékét | 108 |
| Teodóra állítja össze művei jegyzékét | 108 |
| Amikor a fiatal Giustiniani búcsút vesz a világtól. Egy gyönyörű szőke nő. A csábítás ordenáré formái | 110 |
| Federigo Francia da Villafranca, a festő. Szakadék az emberek látható élete és láthatatlan élete között | 111 |
| Candelaia megmenti a festőt | 112 |
| Federigo portréi Candelairáról. Lőrinc jöjjön modellt ülni műtermébe | 113 |
| Milyen volt Candelaia valóságban? | 114 |
| Lőrinc műgyűjteményében a festővel | 117 |
| Lőrinc elméletei a Picasso-stílusról | 118 |
| A művész teológiai kötelessége, hogy isten-módra folytassa a teremtést. Vérfertőző ikrei vagyunk a Teremtőnek | 119 |
| Gyermekek grimasz-játékai. Candelaia: Mini | 120 |
| Lőrinc bíborosi öltözetben. Titkos dühöngése | 121 |
| Festői torzítások - emberi izgatottságok | 122 |
| Torzítások: egyetlen ábrába gyúrva a szabályos modell és a szabálytalan izgatottság | 123 |
| Lőrinc teológiai levele a világ értelmetlenségéről | 124 |
| Az élet eksztatikus izgalma hiába volt? | |
| A reménytelen ember kettőt lát maga előtt: a csodát vagy a halált. | |
| Imádság: bezárult egészség, bezárult Euróéa, bezárult művészet börtönajtói előtt | 126 |
| A sors bőségszaruval hozta nekem az életet, és én mindent elvettem, gyávasából, ügyetlenségből | 128 |
| Eltévedt bárányom és egy pihehönnyű névtelen szuka | 129 |
| A meddő elkallódás szirénes aktja. Csontvelőt is megaszaló honvágy | 130 |
| Úgy hagyjuk itt ezt a földet, hogy nem az egészet látjuk! | 131 |
| Oktalan száműzetés lelki betegsége | 132 |
| Egy rejtélyes fekete hölgy: német eretnekek kémje? | |
| Törökök híve? Kalandornő? Frivol előadása. Lőrincnek: szellemi és anyagi sikereiről | 134 |
| A festő apokaliptikus hírei a világból. Candelaiához: a nőknek mindig tudniuk kellene, mi történt a randevú előtt a férfi életében | 136 |
| A nő bolond pátoszával szemben Lorenzo a dózse udvari bohócáról mesél | 137 |
| Candelaia öltözékei: szerepei és maszkjai | 138 |
| A palota apró udvarán ókeresztény püspöki karszék | 139 |
| Bábszínház: Lőrinc mint megfagyott oszlpszent modellt ül Federigónak | 140 |
| Federigo vadul mázol, Candelaia "büfsztököt" süt. Candelaia mekegő kakadu | 141 |
| Candelaia konyhája a bábszínházasok értelmezésében | 142 |
| Orpheus imakönyve: vissza a vén katolicizmushoz! - mikor egy örök dologról megtudjuk, hogy nem is volt így soha... Karácsony az ötödik században még nem volt magától értetődő ünnep | 143 |
| Félezer évig nem létezett a Karácsony a keresztények fejében? Adventus... titok a jövő, - és az ember nem őrül bele? | 144 |
| Vezeklés, bűnbánat a próféták szerint: az agonizáló félhulla fogjon hozzá az önkínzáshoz! Milyen elementáris dolog a Messisá-várás! | 145 |
| Tervezett könyvem: Lila Diana | |
| Gyönyörűségem, mikor távoli dolgokat összehozhattam. Szivárvány-csontváz heroinám lila ruhája - Keresztelő János bűn-rögeszméje | 146 |
| Betta strelizia. Equadori Epidendrum Medusae, a lélek, mint abszolút anarchikus orchidea-alakzat, a zygopetalum sallangos szirmai | 147 |
| Az Advent elején tűnik fel Szent András. | |
| András ősöm: Protomedicus Hungariae. Szent András a hálójavító halászok között. Handabandázó öreg arab utcai jós és Jézus | 148 |
| Ezeregyéj sémita gótikája: ihletettség az Evangélium olvasásához | 150 |
| Egy "eretnek" könyvügynök pultjához vonszolja Jézust | 151 |
| Stráfos falak, masszív kőpadok. Hal, a kereszténység szimbóluma. Japán fűrészhal és társai | 153 |
| András a Jordán partján látta meg először Jézust. | |
| Aquinói nagy abszolútumai mögött ott van ez a keleti bigott kofa-világ | 153 |
| János rámutat Jézusra: Ő az Isten báránya! Jézus és János ellentéte és kapcsolata | 154 |
| Mikor e sorok íródnak: elveszett minden! A lamentáció rövid, a halál annál mélyebb | 155 |
| János kérdése Krisztustól: "Te vagy-e az eljövendő, vagy mást várjunk?" | 156 |
| Ebben benne van a világ vége, az emberiség erkölcsi megtisztulása | 156 |
| János keserűsége, - ősemberi fájdalomtól szült könyörgő kérdése. János a börtönben - kétségbeesése a mi mostani végső kétségbeesésünk | 158 |
| Jézus "hátha" Messiás vagy valódi Messiás? | 159 |
| Jézus válassza: 1.) Hivatkozás feltámadt halottakra | 159 |
| 2.) a szegényeknek az evangélium hirdettetik | 160 |
| 3.) boldog az, aki bennem meg nem botránykozik | 161 |
| Bábszínház. Szereplők: János, Salome, Heródes, Heródiás, egyiptomi tetemeket szállító gondolák, János erkölcsi vádbeszéde Heródes és a rómaiak ellen | 162 |