1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az orosz igeszemlélet

Módszertani útmutatások az orosz igeszemlélet tanításához

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 179 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Orosz  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 52427.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó7
Az igeszemlélet mint nyelvtani kategória
Az igeszemlélet az ige alapvető nyelvtani kategóriája9
Az igeszemlélet nyelvtani tartalma10
A szemléletpárok15
Páros, pár nélküli és kétszemléletű igék15
A szemléletpár. Az igék szemléletpárúságának kritériumai16
A szemléletpárok típusai19
A szemléletképzés főbb törvényszerűségei. A morfémák kapcsolata a szemléleti formák képzésében19
Utóképzős szemléletpárok23
Előképzős szemléletpárok29
Az előképzős-utóképzős szemléletpárok37
A hangsúly szerepe a szemléletpárok képzésében37
A magánhangzók és mássalhangzók váltakozása a szemléletpárok képzésében38
Tőkeveredéses szemléletpárok43
Két- és több tagú szemléletkorrelációk45
A mozgást jelentő igék és szemléletpárképzésük sajátosságai50
Egyszemléletű igék56
Kétszemléletű igék63
A szemlélethasználat néhány speciális esete66
Az orosz igeszemlélet tanításának módszertana
Az orosz igeszemlélet hazai oktatásának hiányosságai és kiküszöbölésük módja79
Az orosz igeszemlélet oktatásának általános módszertani kérdései96
Cél és feladatok96
Az anyag kiválasztása és elosztása osztályok, illetőleg iskolatípusok szerint101
Mikor tanítsuk az orosz igeszemléletet?104
Az orosz igeszemlélet általános iskolai tanításának módszertani kérdései108
Tantervi követelmények109
Az igeszemlélet elméletének melyik változatát tanítsuk az általános iskolában?110
Az igeszemlélet tanítására felhasználható igék száma és felsorolása115
Sorrendi kérdések az igeszemlélet tanításában117
Az orosz igeszemlélet gimnáziumi tanításának módszertani kérdései131
Gyakorlatok
A B és F igék képzési módja és jelentéskülönbségük magyarázata147
Egyes határozószók szerepe a szemléleti formák megválasztásában151
Szemléleti formák használata a fázisos igék után. Tőkeveredéses igék használata154
Szemléleti formák használata a felszólító módban (tagadószó nélkül és tagadószóval)157
Igeszemlélet az időhatározói mellékmondatokban. Szemléleti formák használata a ténymegállapító mondatokban161
Mozgást jelentő igék igeszemlélet használata (előképző nélkül és előképzővel). Az időbeli korlátozottság kifejezése162
Egy- és kétszemléletű igék169
Az igeszemlélet használata főnévi gyakorlatokhoz172
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv